Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Iedereen rijdt toch zo een parkeervak uit? Je hebt geen keus, en anderen geven je dan de ruimte. Je weet toch dat dit continu op een parkeerterrein gebeurt?
Hopelijk valt de schade mee.
(Lang leve de 360° camera en vier radars naar de zijkanten die mij netjes waarschuwen voor kruisend verkeer.)
@Higgie, jij dacht er bijna op hetzelfde moment aan 🤣

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: Rayminidas en Higgie
Enkele zeldzame nuttige verkeershulpjes: de achteruitrijcamera en de cross traffic alert inderdaad.

Overigens vind ik de hele aanrijding van een onvoorstelbare onbenulligheid. Op een parkeerplaats geef je elkaar gewoon even de ruimte. "Vandaag rij jij achteruit het parkeervak uit, morgen doe ik dat". Ook ik ga stapvoets achteruit en tot op heden stopt het andere verkeer écht wel. Al was het maar omdat zij dan mijn vrijgekomen plekje kunnen innemen......

Ik heb wél meegemaakt -ik had mijn Prius nét een half jaartje nieuw gekocht- dat ik achteruit een parkeervak instak en dat de druifkluns in het parkeervak er naast het nodig vindt, gewoon vooruit rijdend notabene, uit zijn vak weg te rijden. Pardoes mijn flank induikend. Ik weet, de Prius is niet moeders mooiste maar om een hele auto over het hoofd te zien die pal voor je aan het inparkeren is, daar denk ik dan ook weer wat van.
Uiteindelijk werd het een 50/50 verantwoordelijkheidsverhaal: ik reed achteruit maar de tegenpartij verliet een parkeervak. Allebei fout....

• Leuk
  • Wow
Waarderingen: Rayminidas en Bobusa
Overigens vind ik de hele aanrijding van een onvoorstelbare onbenulligheid. Op een parkeerplaats geef je elkaar gewoon even de ruimte. "Vandaag rij jij achteruit het parkeervak uit, morgen doe ik dat".
Zo werkt dat schijnbaar tegenwoordig veel te vaak niet meer.
Tegenwoordig is het meer van “ik heb recht op” doorrijden, dus ik rijd door.

Maar “al zoekende naar een plekkie” kan iets je ontgaan natuurlijk.
Dus het is niet altijd bovenstaande.

parkeerplekken
Of een veilige ruime parkeerplek pakken die niet om de hoek zit, je moet dan wat verder lopen, en gewoon achteruit inparkeren. Dan heb je beter overzicht bij het wegrijden, snap dat het niet handig is om dan je boodschappen in de kofferbak te doen, maar daar word je vanzelf wel handig in. Of gewoon eerst de auto uit het vak rijden en dan de boodschappen in de kofferbak doen (mits het boodschappenkarretje volgeladen er nog staat en niet gejat is).

• Leuk
Waarderingen: KEEZZZ
Dat is inderdaad wat ik ook doe. Ik parkeer mijn auto als het even kan nooit in het drukke parkeergedeelte om te voorkomen dat iemand die minder zuinig is op zijn/haar spullen en deur open gooit en dat soort dingen.

En parkeer de auto als het lukt altijd achterwaarts in. Hoop gedoe soms maar wel makkelijker en snel wegrijden. Ik heb geen verkeerstoren in de auto die alles ziet dus als ik achteruit een vak uit moet zie ik ook de eerste drie meter niets. Sneu weer Raymond.

Overigens gisteren mijn eerste ongelukje met de Lexus :cautious:. Parkeren in een parkeergarage in Duitsland; eerst ruime plek gezocht en achterwaarts het vak in. Camera, spiegels en piepjes in de gaten houdend zo ver mogelijk het vak in (dan steekt de auto nog 27 meter uit maar ja). En toen was het een boemetje...
Bleek onder de betonnen richel waar de achterkant precies onder paste nog één of andere aluminium pijp te hangen... nooit gezien. Daar was ik dus tegenaan gereden. Was er precies met het logo op de kofferbak tegenaan gekomen en na ongevalsanalyse en forensisch onderzoek geen sporen van schade aangetroffen gelukkig.
Wel heel boos op mezelf. Eigenlijk de rest van de dag wel.

Vandaag de Lexus naar de dealer gebracht voor schade reparatie. Hopenlijk as vrijdag ophalen met een nieuwe glimmende achterbumper en hopenlijk netjes gewassen (binnen én buiten). Wel jammer dat ik een Toyota Corolla station als leenauto mee kreeg...

• Leuk
Waarderingen: Dirk_S