Jump starter gezocht! En wel hierom……

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lexy
  • Startdatum Startdatum
@Johnny Le Ik heb vanavond de nieuwe accu erin gezet en onmiddellijk werkte alles weer. De tijd zal het verder leren maar het feit dat het juist op een koude dag gebeurde, en dat er gebruikskrassen op het starthulppunt zitten, wijst er voor mij op dat het de accu is en dat er al langer problemen mee waren.

Jarno

• Leuk
Waarderingen: Arbitrator en Johnny Le

YT filmpje door over-enthousiaste Lexus verkoper die wel wat voor sommige mensen nuttige info geeft over hoe bij lege accu de auto in te komen en waar onder de motorkap de + en massa contacten aan te sluiten..
Maar dus ONJUISTE info geeft dat je zou moeten opstarten via de accu achterin, in het owners manual staat heel duidelijk dat hulpstart gewoon kan via de contacten onder de motorkap.
Ook beetje te gladde jongen, maar dat is mijn persoonlijke gevoel.. 🙄 ;) 😇

Het kan beide, de aansluitingen hangen parallel, ik zou die punten nemen die het makkelijkst toegankelijk zijn. Op het moment dat het hybride systeem het weer doet (READY) dan kan alles los en neemt de inverter het opladen over. Let wel, dat duurt wel even, een ritje naar de supermarkt is echt te weinig om de 12 volt accu weer op te laden, anders sta je de volgende dag weer met een lege accu.

• Leuk
Waarderingen: D43m0n en Bobusa
Het kan beide, de aansluitingen hangen parallel, ik zou die punten nemen die het makkelijkst toegankelijk zijn. Op het moment dat het hybride systeem het weer doet (READY) dan kan alles los en neemt de inverter het opladen over. Let wel, dat duurt wel even, een ritje naar de supermarkt is echt te weinig om de 12 volt accu weer op te laden, anders sta je de volgende dag weer met een lege accu.
Het kan uiteraard beide, maar deze man beweert dat jumpstart voorin niet mag en dat is onjuiste info want volgens manual is jumpstart via de aansluitingen voorin aangeraden.
Het is niet nodig om moeilijk te gaan doen en achterin jumpstart aan te sluiten..

• Leuk
Waarderingen: D43m0n
Het kan uiteraard beide, maar deze man beweert dat jumpstart voorin niet mag en dat is onjuiste info want volgens manual is jumpstart via de aansluitingen voorin aangeraden.
Het is niet nodig om moeilijk te gaan doen en achterin jumpstart aan te sluiten..
Hangt er ook van af hoe je auto geparkeerd staat, soms kun je er bijna niet bij.

Hangt er ook van af hoe je auto geparkeerd staat, soms kun je er bijna niet bij.
Dan heb je ook een probleem, want zonder stroom kom je de achterbak niet in, zal je toch eerst voorin moeten aansluiten.. en kan je dan net zo goed gelijk daar starten
;)

Dan heb je ook een probleem, want zonder stroom kom je de achterbak niet in, zal je toch eerst voorin moeten aansluiten.. en kan je dan net zo goed gelijk daar starten
;)
Gelukkig kan ik de mijne met de sleutel openen...

• Leuk
Waarderingen: Raine
Oh, nu snap ik het!!!! Ik ben niet zo slim, bij de mijne kun je de kofferbak met de sleutel openen, bij de NX gaat dat niet, daarom kun je jumpstarten vanonder de motorkap.
De mijne moet gejumpstart worden direct op de accu in de kofferbak.
Pffff.... En ik maar denken.... Zo werkt het bij de LS:

1737561560673.png

Overigens kan ik ook onder de motorkap starten lees ik net...

Oh, nu snap ik het!!!! Ik ben niet zo slim, bij de mijne kun je de kofferbak met de sleutel openen, bij de NX gaat dat niet, daarom kun je jumpstarten vanonder de motorkap.
De mijne moet gejumpstart worden direct op de accu in de kofferbak.
Pffff.... En ik maar denken.... Zo werkt het bij de LS:
De RX achterklep kan ook niet met sleutel open
Die oude auto's zoals de jouwe ;) 😇 :ROFLMAO: waren gewoon makkelijker en beter.. :p