Jump starter gezocht! En wel hierom……

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Lexy
  • Startdatum Startdatum
Ik heb er zo een aangeschaft, toen mijn zoontje binnenverlichting heeft aangezet voor de vakantie en bij thuiskomst niet kunnen wegrijden met de auto van mijn vrouw :ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexy
Bij de NX moet het inderdaad van binnenuit:
Bekijk bijlage 181748
Dan heb ik toch een flinke fysieke uitdaging die ik zal moeten uitbesteden aan vrouw/zoon/buur of zo, want met een elektrisch verstelbare achterbank die niet meer wil bewegen als er geen stroom is zal er geklommen moeten worden, sowieso zal eerst de hoedenplank weg moeten wat op zich van binnenuit al geen grap is denk ik......:ROFLMAO: :ROFLMAO: En klimmen zit er voor mij echt niet meer in helaas....
 
  • Haha
Waarderingen: D43m0n
Dan heb ik toch een flinke fysieke uitdaging die ik zal moeten uitbesteden aan vrouw/zoon/buur of zo, want met een elektrisch verstelbare achterbank die niet meer wil bewegen als er geen stroom is zal er geklommen moeten worden, sowieso zal eerst de hoedenplank weg moeten wat op zich van binnenuit al geen grap is denk ik......:ROFLMAO: :ROFLMAO: En klimmen zit er voor mij echt niet meer in helaas....
Dit geldt voor het huidige NX model, geen idee of dat voor het vorige model ook zo is. Dat zou je in jouw handleiding moeten checken (voor zover het interessant/nodig is).
 
Jammer dat het van binnenuit moet bij de nieuwe NX. Als je de hele bagageruimte vol hebt tijdens een vakantie is dat niet handig. De zoveelste bezuiniging van Toyota zal ik dan maar zeggen :(
 
Op zich is dat misschien wel zo, maar wanneer zal je in de praktijk dit moeten doen? Dat je persé de acterklep open moet hebben op het moment dat je 12V accu leeg is? Makkelijker om met een jumpstarter het systeem weer aan de gang te krijgen, eventueel met hulp van de pech service.
Neemt niet weg dat het lege accu probleem eigenlijk niet voor zou mogen komen.
 
Mee eens. Ik ben inmiddels wel benieuwd hoe Lexus hiermee omgaat en of er al maatregelen zijn genomen om dit nieuwe probleem op te lossen.
Over een aantal jaren hebben we wellicht interesse in de nieuwe RX450h+, prachtige auto, maar al deze berichten over lege accu's (wereldwijd op meerdere fora) maakt me onzeker om die keuze te maken. Kunnen we beter in onze oudere auto's blijven rijden. Een stuk betrouwbaarder.
 
Ten eerste: ik zou flink balen als me dit zou overkomen want zoiets gebeurt volgens Murphy op een slecht moment. Maar ik zou lekker de Lexus pechhulp bellen om het voor me te laten oplossen. Als ze me dan vertellen wat ik zelf kan doen “dan lukt dat niet” waardoor ik verwacht dat ze min of meer wel moeten komen opdraven. Als dat maar vaak genoeg voorkomt snapt Lexus/Toyota de hint vast wel. Dan volgt er misschien een enquête voor het servicecontact waar je als rijder je ervaring kunt ventileren en “het Internet” zal dit dan ook wel (meer) oppikken dan nu voor de nodige media-aandacht.

Maar voor die echte noodgevallen is zo’n jumpstarter wel erg handig om te hebben liggen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa
Schijnt dat ze voor (oa) de Yaris inmiddels 'verbeterde' accu's hebben. Deze worden onder garantie geplaatst, als de accu leeg is en vervolgens bij testen onvoldoende blijkt te zijn. Auto's lijken het vervolgens langer vol te houden bij stilstand, dan met de originele accu's. Wat er exact verbeterd is blijft geheimzinnig. En voor de Lexus modellen is er zover ik weet nog helemaal niks.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Lexus4me
Schijnt dat ze voor (oa) de Yaris inmiddels 'verbeterde' accu's hebben. Deze worden onder garantie geplaatst, als de accu leeg is en vervolgens bij testen onvoldoende blijkt te zijn. Auto's lijken het vervolgens langer vol te houden bij stilstand, dan met de originele accu's. Wat er exact verbeterd is blijft geheimzinnig. En voor de Lexus modellen is er zover ik weet nog helemaal niks.
Bedankt voor de update! Wel een teken dat ze het oppakken.
Juist de ouderen zullen in de meerderheid zijn om zich een Lexus te kunnen veroorloven en juist die groep rijdt minder kms dan gemiddeld.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de update! Wel een teken dat ze het oppakken.
Juiste de ouderen zullen in de meerderheid zijn om zich een Lexus te kunnen veroorloven en juist die groep rijdt minder kms dan gemiddeld.
Dat was juist serieus bedoeld maar nu ik het weer lees is het ook wel een beetje direct, met al die ouderen hier op het forum :trollface:
 
  • Leuk
Waarderingen: sanookh
En bedankt, ik voel me meteen 10 jaar ouder :D

Dat was juist serieus bedoeld maar nu ik het weer lees is het ook wel een beetje direct, met al die ouderen hier op het forum
Ik voel me niet aangesproken hoor:LOL:

Ik ga prat op “wijsheid komt met de jaren”. Bij de een wat later, bij de ander wat eerder :trollface:. Resumé: u zijt allen wijs :LOL:
 
Dit geldt voor het huidige NX model, geen idee of dat voor het vorige model ook zo is. Dat zou je in jouw handleiding moeten checken (voor zover het interessant/nodig is).
Ook voor de mijne, het vorige model. Geen fysiek sleutelgat te vinden, dus moet het van binnenuit, heel bijzonder inderdaad :rolleyes:
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator
Ik heb zojuist deze van de Lidl aangeschaft, is nu in de winkel te koop voor 5 tientjes.

powerbank a.jpg


De kabels kunnen gelukkig los, de compressor is redelijk stil en makkelijk op druk in te stellen. (Nog niets mee opgepompt.)
De zaklamp is zeer matig, maar voldoende voor als je langs de weg staat.
Inwendig zit een Lithium accu van 44.8 Watt/uur, de powerbank weegt net over een kilo. Gelijk maar even open gesloopt:

powerbank b.jpg


Sommige hier zullen de 12 volt connector herkennen, deze wordt ook in de modelbouw gebruikt en kan zeer grote stromen aan.
De startkabel heeft een beveiliging voor spanning en stroom, dat gaat via een dik relais.

Powerbank c.jpg


Ik ben een redelijke techneut en heb hier wel vertrouwen in, hopelijk heb ik hem nooit nodig....
 
Terug van vakantie uit Amerika, LS 600h 1 maand stil gestaan... en ja, accu leeg, thuis in de garage. Mijn vrouw wilde de Booster die we als backup bij ons hadden terwijl de CT 200h 3 weken op Schiphol stond weer terug in de LS doen en alarm ging af, wat al vreemd was. En ja, helemal dood. Originele Panasonic accu is 3 jaar oud, dus wel merkwaardig, had ik niet verwacht. Ik verdenk het alarm systeem als oorzaak, ook omdat die afging bij het ontgrendelen en openen van een achterdeur. CT had nergens last van...

Wel nu, Ik heb een Noco booster gelukkig (NOCO Boost Plus GB40 1000A) dus ga 'm morgenvroeg boosten en starten. Denk dat ik 'm 30 min. laat lopen, zou voldoende moeten zijn om een acceptabel laadniveau te behalen. De accu zelf zou nog goed moeten zijn aangezien deze maar 3 jaar oud is. Mee eens?

Ga ook gelijk een druppellader aanschaffen. Waarschijnlijk ook een Noco. In de handleiding lees ik dat de negative aansluiting ontkoppeld moet worden bij het laden van de accu i.v.m. het onstaan van waterstofgas tijdens het laden en er mag niet hoger dan 5A worden geladen i.v.m. explosie gevaar. Iemand ervaring hiermee? Ik wil juist graag een permanente aansluiting met koppelstuk maken zodat ik in de toekomst ben voorbereid op dit soort verassingen. Moet ik dan elke keer de negatieve aansluting ontkoppelen tijdens het druppelladen?
 
Vanmorgen de Noco booster erop en hij starte gelijk gelukkig (lijkt erop dat de accu nog goed is). Top apparaat. Wel gezegd dat waarschijnlijk elke 12v booster dit klusje kan klaren.
Voor de zekerheid ga ik dit weekend de accu volladen met de druppellader.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexy
Ik heb zelf een ctek time to go (druppel)lader, deze sloot ik eerst gewoon aan op de plus en de min onder de motorkap, nu via een stekkertje. De accu zit bij de NX achterin. Dus losmaken van de min pool is er niet bij. Ik heb eens de handleiding van bv de noco 750 lader en de genius 5 doorgelezen, maar kom niet tegen dat je altijd de min moet losmaken tijdens het laden. (Kan eroverheen lezen). Wel ooit gelezen dat de ruimte voldoende geventileerd is en natuurlijk niet met een brandende sigaret er boven gaan staan! ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: snorlax en Bobusa
Ik heb zelf een ctek time to go (druppel)lader, deze sloot ik eerst gewoon aan op de plus en de min onder de motorkap, nu via een stekkertje. De accu zit bij de NX achterin. Dus losmaken van de min pool is er niet bij. Ik heb eens de handleiding van bv de noco 750 lader en de genius 5 doorgelezen, maar kom niet tegen dat je altijd de min moet losmaken tijdens het laden. (Kan eroverheen lezen). Wel ooit gelezen dat de ruimte voldoende geventileerd is en natuurlijk niet met een brandende sigaret er boven gaan staan! ;)
De accu zit bij de LS 600h ook achterin, waarbij ik de klemmen rechtstreeks op de polen moet plaatsen. En m.b.t. de handleidingen zijn beide met de richtlijnen uiteraard belangrijk maar is de Lexus handleiding voor mij belangrijker aangezien zij de ontwikkelaars zijn van het gehele systeem met als onderdeel de 12v accu. Nu kan het zijn dat dit een waarschuwing is maar in de handleiding staat het onder DIY onderhoud:
1729887531849.png


Volgens mij doen de meeste mensen dit niet en sluiten ze de druppellader rechstreeks aan op de polen zonder de min pool los te koppelen. Wellicht ook te maken met veiligheid aangezien de max. hoeveelheid laadstroom 5Ah mag zijn volgens Lexus. Een hogere laadstroom kan wellicht voor een onveiligere situatie zorgen.