Jump starter gezocht! En wel hierom……

Playlife

Nieuw hier
28 feb 2024
14
5
3
Ik heb er zo een aangeschaft, toen mijn zoontje binnenverlichting heeft aangezet voor de vakantie en bij thuiskomst niet kunnen wegrijden met de auto van mijn vrouw :ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexy

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
600
1
401
63
Bij de NX moet het inderdaad van binnenuit:
Bekijk bijlage 181748
Dan heb ik toch een flinke fysieke uitdaging die ik zal moeten uitbesteden aan vrouw/zoon/buur of zo, want met een elektrisch verstelbare achterbank die niet meer wil bewegen als er geen stroom is zal er geklommen moeten worden, sowieso zal eerst de hoedenplank weg moeten wat op zich van binnenuit al geen grap is denk ik......:ROFLMAO: :ROFLMAO: En klimmen zit er voor mij echt niet meer in helaas....
 
  • Haha
Waarderingen: D43m0n

sanookh

Hoort erbij
23 mrt 2024
46
43
18
Dan heb ik toch een flinke fysieke uitdaging die ik zal moeten uitbesteden aan vrouw/zoon/buur of zo, want met een elektrisch verstelbare achterbank die niet meer wil bewegen als er geen stroom is zal er geklommen moeten worden, sowieso zal eerst de hoedenplank weg moeten wat op zich van binnenuit al geen grap is denk ik......:ROFLMAO: :ROFLMAO: En klimmen zit er voor mij echt niet meer in helaas....
Dit geldt voor het huidige NX model, geen idee of dat voor het vorige model ook zo is. Dat zou je in jouw handleiding moeten checken (voor zover het interessant/nodig is).
 

Bobusa

Actief
12 okt 2008
310
187
43
Jammer dat het van binnenuit moet bij de nieuwe NX. Als je de hele bagageruimte vol hebt tijdens een vakantie is dat niet handig. De zoveelste bezuiniging van Toyota zal ik dan maar zeggen :(
 

sanookh

Hoort erbij
23 mrt 2024
46
43
18
Op zich is dat misschien wel zo, maar wanneer zal je in de praktijk dit moeten doen? Dat je persé de acterklep open moet hebben op het moment dat je 12V accu leeg is? Makkelijker om met een jumpstarter het systeem weer aan de gang te krijgen, eventueel met hulp van de pech service.
Neemt niet weg dat het lege accu probleem eigenlijk niet voor zou mogen komen.
 

Bobusa

Actief
12 okt 2008
310
187
43
Mee eens. Ik ben inmiddels wel benieuwd hoe Lexus hiermee omgaat en of er al maatregelen zijn genomen om dit nieuwe probleem op te lossen.
Over een aantal jaren hebben we wellicht interesse in de nieuwe RX450h+, prachtige auto, maar al deze berichten over lege accu's (wereldwijd op meerdere fora) maakt me onzeker om die keuze te maken. Kunnen we beter in onze oudere auto's blijven rijden. Een stuk betrouwbaarder.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
930
1
556
93
Ten eerste: ik zou flink balen als me dit zou overkomen want zoiets gebeurt volgens Murphy op een slecht moment. Maar ik zou lekker de Lexus pechhulp bellen om het voor me te laten oplossen. Als ze me dan vertellen wat ik zelf kan doen “dan lukt dat niet” waardoor ik verwacht dat ze min of meer wel moeten komen opdraven. Als dat maar vaak genoeg voorkomt snapt Lexus/Toyota de hint vast wel. Dan volgt er misschien een enquête voor het servicecontact waar je als rijder je ervaring kunt ventileren en “het Internet” zal dit dan ook wel (meer) oppikken dan nu voor de nodige media-aandacht.

Maar voor die echte noodgevallen is zo’n jumpstarter wel erg handig om te hebben liggen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
369
238
43
Schijnt dat ze voor (oa) de Yaris inmiddels 'verbeterde' accu's hebben. Deze worden onder garantie geplaatst, als de accu leeg is en vervolgens bij testen onvoldoende blijkt te zijn. Auto's lijken het vervolgens langer vol te houden bij stilstand, dan met de originele accu's. Wat er exact verbeterd is blijft geheimzinnig. En voor de Lexus modellen is er zover ik weet nog helemaal niks.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Lexus4me

Bobusa

Actief
12 okt 2008
310
187
43
Schijnt dat ze voor (oa) de Yaris inmiddels 'verbeterde' accu's hebben. Deze worden onder garantie geplaatst, als de accu leeg is en vervolgens bij testen onvoldoende blijkt te zijn. Auto's lijken het vervolgens langer vol te houden bij stilstand, dan met de originele accu's. Wat er exact verbeterd is blijft geheimzinnig. En voor de Lexus modellen is er zover ik weet nog helemaal niks.
Bedankt voor de update! Wel een teken dat ze het oppakken.
Juist de ouderen zullen in de meerderheid zijn om zich een Lexus te kunnen veroorloven en juist die groep rijdt minder kms dan gemiddeld.
 
Laatst bewerkt:

Bobusa

Actief
12 okt 2008
310
187
43
Bedankt voor de update! Wel een teken dat ze het oppakken.
Juiste de ouderen zullen in de meerderheid zijn om zich een Lexus te kunnen veroorloven en juist die groep rijdt minder kms dan gemiddeld.
Dat was juist serieus bedoeld maar nu ik het weer lees is het ook wel een beetje direct, met al die ouderen hier op het forum :trollface:
 
  • Leuk
Waarderingen: sanookh

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
930
1
556
93
En bedankt, ik voel me meteen 10 jaar ouder :D

Dat was juist serieus bedoeld maar nu ik het weer lees is het ook wel een beetje direct, met al die ouderen hier op het forum
Ik voel me niet aangesproken hoor:LOL:

Ik ga prat op “wijsheid komt met de jaren”. Bij de een wat later, bij de ander wat eerder :trollface:. Resumé: u zijt allen wijs :LOL:
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
600
1
401
63
Dit geldt voor het huidige NX model, geen idee of dat voor het vorige model ook zo is. Dat zou je in jouw handleiding moeten checken (voor zover het interessant/nodig is).
Ook voor de mijne, het vorige model. Geen fysiek sleutelgat te vinden, dus moet het van binnenuit, heel bijzonder inderdaad :rolleyes:
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator