Elke accu (jumpstarter of niet) dient elke paar maanden (meestal wordt 2-3 mnd aangegeven) te worden bijgeladen ivm periodiek lading verlies.
De explosiegevaar waarschuwing en het demonteren van de negatieve pool is gewoon een aansprakelijkheidsuitsluiting zodat ze ook in dat ene geval van de 100.000+ gebruikers als er eens iets zou gebeuren, aansprakelijkheid gelijk kunnen afwijzen.
Vrijwel alle moderne accu's zijn gesloten en bestaat een dergelijk gevaar van gasvorming eigenlijk helemaal niet.
De iets oudere accu versies hebben -wanneer deze in de kofferbak of binnen de auto gemonteerd- een ventilatieslangetje naar buiten.
Maximale toegestane laadspanning van 5A is ook weer zo'n zekerheid dingetje, elke (goede) elektronisch geregelde lader (zoals een druppel lader) zal de laadstroom regelen afhankelijk van de lading van de accu, kan niet overladen tenzij er iets defect is aan de lader, maar dat kan ook bij een lader van 5A of minder
Overladen kan alleen gebeuren bij hele ouderwetse zware snelladers die vol staan te pompen op maximale stroom, die zie je eigenlijk niet meer, dus niet bij een druppellader, ook niet wanneer die bijv max 10A kan laden, want die zal dat niet doen wanneer de accu dat niet vraagt of wanneer de accu klein is en dat niet aan kan (10A laden kan dan bijv kort wel gebeuren bij hele lege grote zware accu, maar regelt al snel terug)