Remschijven GS450

Wellicht! Het zijn toch de 356x30mm zwevende schijven?
Toch wel paar vragen: zijn jouw nieuwe schijven OEM, of heb je een lifehack die de rest van ons nog niet ontdekt heeft? ;)
Waarom al vervangen als ze nog niet helemaal op zijn?
Indien wel OEM: mag ik vragen waar je ze bestelt en wat ze kosten?
Ik moet binnenkort naar de Stealer voor het jaarlijks onderhoud en ik ga er vanuit dat ze dan vervangen moeten worden (als blijkt dat ze toch niet zo hard gesleten zijn als ik had verwacht kan ik er misschien nog een jaartje mee door, maar als dat niet het geval is dan worden het nieuwe). Ik ben namelijk niet van plan om tussen beurten door nog een keer m'n auto in te leveren voor onderhoud.

De schijven en blokken zitten er nu ruim 115k km op en trillen bij hard remmen, ze laten afdraaien kon 2 jaar geleden al niet meer dus veel leven zit er niet meer in denk ik.
 
Ik heb mijn schijven zojuist gemeten: voelbaar en zichtbaar randje, maar toch beide nog ruim 28mm dik. Dus die kunnen gelukkig toch nog even mee.
Thanks voor alle reacties!
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator
Voor de mensen die schrikken van de prijs van deze remschijven. Ik heb een work-around.

Op mijn president zaten ook deze zwevende schijven, maar als de dealer op mijn kenteken zocht kwamen daar "standaard" schijven naar boven. Dat was voor mij genoeg reden om te kijken of het om te bouwen is naar zoals het in het systeem bij de dealer staat.
Hiervoor zijn andere klauwen nodig, omdat de standaard schijf ca. 2cm kleiner is in diameter. Maar wat blijkt. De 3GS en 4GS gebruiken dezelfde klauwen en ik had nog een set 3GS klauwen liggen.
Mijn remmerij is nu dus vernieuwd voor een aanzienlijk kleiner bedrag.

Voor mensen die het zoeken (want ik kon het moeilijk vinden):
De zwevende schijven betreffen onderdeelnummer 43512-53050 (Rechts) en 43516-53030 (Links).
 
1000179172.png
 
Voor de mensen die schrikken van de prijs van deze remschijven. Ik heb een work-around.

Op mijn president zaten ook deze zwevende schijven, maar als de dealer op mijn kenteken zocht kwamen daar "standaard" schijven naar boven. Dat was voor mij genoeg reden om te kijken of het om te bouwen is naar zoals het in het systeem bij de dealer staat.
Hiervoor zijn andere klauwen nodig, omdat de standaard schijf ca. 2cm kleiner is in diameter. Maar wat blijkt. De 3GS en 4GS gebruiken dezelfde klauwen en ik had nog een set 3GS klauwen liggen.
Mijn remmerij is nu dus vernieuwd voor een aanzienlijk kleiner bedrag.

Voor mensen die het zoeken (want ik kon het moeilijk vinden):
De zwevende schijven betreffen onderdeelnummer 43512-53050 (Rechts) en 43516-53030 (Links).
Met 2 cm minder diameter en een iets anders concept (van de "zwevende" remmen), merk je nog effect op de remkracht? Ongetwijfeld heeft Lexus de zwevende variant met een rede op de F-Sport en President geplaatst. Interessant om te zien dat een fabrikant over meerdere generaties dezelfde klauwen gebruikt. In het kader van never change a winning team
 
Alleen bij de GS450H zijn de "zwevende" schijven gemonteerd, waarschijnlijk dan ook de uitvoeringen f-sport en president, de 300H heeft ze in ieder geval niet.
 
Wat wil je hiermee zeggen? Ik mis wat context denk ik.

Met 2 cm minder diameter en een iets anders concept (van de "zwevende" remmen), merk je nog effect op de remkracht? Ongetwijfeld heeft Lexus de zwevende variant met een rede op de F-Sport en President geplaatst. Interessant om te zien dat een fabrikant over meerdere generaties dezelfde klauwen gebruikt. In het kader van never change a winning team
Ik merk geen verschil met remmen, maar ben dan ook geen coureur. (nouja, hij remt soepeler, de schijven zijn vervangen, omdat die erop zaten krom waren)
Daarbij komt dat een hybride veel minder remt op de schijven.
 
Wat wil je hiermee zeggen? Ik mis wat context denk ik.


Ik merk geen verschil met remmen, maar ben dan ook geen coureur. (nouja, hij remt soepeler, de schijven zijn vervangen, omdat die erop zaten krom waren)
Daarbij komt dat een hybride veel minder remt op de schijven.
Dit is alleen als toevoeging, dan heb je de oude onderdeelnummers en de huidige, met actuele prijzen. Dat maakt het makkelijk wanneer een forum lid dit draadje (in de toekomst) bezoekt.
Ik had dit uitzoekwerk al achter de rug, en de schijven besteld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oop
Bijzonder was wel dat de plunjers van de remklauw niet helemaal direct contact met de originele remblokken hebben. Ik heb alles origineel, behalve de remblokken.
De originele shims voor de voorzijde achterwege gelaten en op de Akebono blokken zit een nieuw plaatje zodat er wel 100% contact is.
Staan hele topics op clublexus, ik ga er verder niet over uitwijden.
De oude schijven waren nog 27.3 mm.
 

Bijlagen

  • 20250322_113653.JPG
    20250322_113653.JPG
    2,3 MB · Weergaven: 19
  • 20250322_113708.JPG
    20250322_113708.JPG
    1,3 MB · Weergaven: 20
  • 20250322_122520.JPG
    20250322_122520.JPG
    1,3 MB · Weergaven: 20
  • 20250322_122517.JPG
    20250322_122517.JPG
    1,5 MB · Weergaven: 20
  • 20250322_104558.JPG
    20250322_104558.JPG
    1,1 MB · Weergaven: 19
  • 20250322_111645.JPG
    20250322_111645.JPG
    671,5 KB · Weergaven: 22
  • 20250322_104312.JPG
    20250322_104312.JPG
    2,1 MB · Weergaven: 19
  • 20250322_104319.JPG
    20250322_104319.JPG
    1,8 MB · Weergaven: 21
  • 20250322_104358.JPG
    20250322_104358.JPG
    1,8 MB · Weergaven: 17
  • 20250322_101859.JPG
    20250322_101859.JPG
    1,4 MB · Weergaven: 19
De laatste foto's.
 

Bijlagen

  • 20250322_125030.JPG
    20250322_125030.JPG
    1,4 MB · Weergaven: 19
  • 20250322_125015.JPG
    20250322_125015.JPG
    1,8 MB · Weergaven: 19
In navolging op bovenstaande geaprek over remschijven voor mijn GS450h President Line uit 2013:
Zijn de remblokken ook anders t.o.v. een reguliere GS of zijn het alleen de schijven die afwijken?
Ik ga blokken bestellen en wil wel de juiste hebben uiteraard 🙂.
Het gaat om de vooras.
 
Dit zijn de blokken die er origineel op zitten. Weet niet of deze afwijken.
 

Bijlagen

  • 478033B.gif
    478033B.gif
    70,5 KB · Weergaven: 17
  • Screenshot_20250329-062616.png
    Screenshot_20250329-062616.png
    417,7 KB · Weergaven: 16
zou je de link willen plaatsen van de schijven die je hebt uitgekozen.
Sorry voor mijn late reply....



Had wel een sport set, ( niet met perforatie, wel ventalatie. )

ook Brembo blokken.

Zoals hierboven vermeld wel meer remstof, maar de remkracht is super.

Heb zelf een Lexus GS F sport ( wel 300H ) uit 2017, had de remmen voor vervangen op 120K KM.
auto gekocht op 90K

Als je nog vragen hebt bericht me maar! ik zal vaker gaan inloggen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator
De Stealer gaf aan dat ik nog makkelijk 2x 15.000 kom rijden op mijn schijven/blokken, dus heb ze lekker laten zitten. Redelijk bizar: originele set en de auto zit nu over de 116kkm heen
 
Ik heb de remschijven vóór laten afdraaien en nieuwe blokken gemonteerd.
De trillingen die ik had zijn weg.
Ben benieuwd hoe het gaat de komende maanden.
Ben vooralsnog dik tevreden na +/ 2.000 km nu
 
Heb bij mijn GS300H f-sport in juli 2024 rond de 250000km voor nieuwe remblokken laten plaatsen bij de dealer, achter is alles ook verder nog origineel, kwam in maart ook zonder problemen door apk, banden achter slijten iets scheef af aan binnenzijde maar komt vooral door schuine stand en de wel heel brede band, 265/35/19. Volgens bandenboer weinig aan te doe, kan wel maar dan gaat dat ten koste van de rijeigenschappen van de auto, iemand hier ervaring mee? Had in verleden michelin ps4 sport en er zit nu bridgestone potenza re050a onder. ruim 53000 km nu mee gereden met de bridgestones