Remschijven GS450

Wellicht! Het zijn toch de 356x30mm zwevende schijven?
Toch wel paar vragen: zijn jouw nieuwe schijven OEM, of heb je een lifehack die de rest van ons nog niet ontdekt heeft? ;)
Waarom al vervangen als ze nog niet helemaal op zijn?
Indien wel OEM: mag ik vragen waar je ze bestelt en wat ze kosten?
Ik moet binnenkort naar de Stealer voor het jaarlijks onderhoud en ik ga er vanuit dat ze dan vervangen moeten worden (als blijkt dat ze toch niet zo hard gesleten zijn als ik had verwacht kan ik er misschien nog een jaartje mee door, maar als dat niet het geval is dan worden het nieuwe). Ik ben namelijk niet van plan om tussen beurten door nog een keer m'n auto in te leveren voor onderhoud.

De schijven en blokken zitten er nu ruim 115k km op en trillen bij hard remmen, ze laten afdraaien kon 2 jaar geleden al niet meer dus veel leven zit er niet meer in denk ik.
 
Ik heb mijn schijven zojuist gemeten: voelbaar en zichtbaar randje, maar toch beide nog ruim 28mm dik. Dus die kunnen gelukkig toch nog even mee.
Thanks voor alle reacties!
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator
Voor de mensen die schrikken van de prijs van deze remschijven. Ik heb een work-around.

Op mijn president zaten ook deze zwevende schijven, maar als de dealer op mijn kenteken zocht kwamen daar "standaard" schijven naar boven. Dat was voor mij genoeg reden om te kijken of het om te bouwen is naar zoals het in het systeem bij de dealer staat.
Hiervoor zijn andere klauwen nodig, omdat de standaard schijf ca. 2cm kleiner is in diameter. Maar wat blijkt. De 3GS en 4GS gebruiken dezelfde klauwen en ik had nog een set 3GS klauwen liggen.
Mijn remmerij is nu dus vernieuwd voor een aanzienlijk kleiner bedrag.

Voor mensen die het zoeken (want ik kon het moeilijk vinden):
De zwevende schijven betreffen onderdeelnummer 43512-53050 (Rechts) en 43516-53030 (Links).
 
1000179172.png
 
Voor de mensen die schrikken van de prijs van deze remschijven. Ik heb een work-around.

Op mijn president zaten ook deze zwevende schijven, maar als de dealer op mijn kenteken zocht kwamen daar "standaard" schijven naar boven. Dat was voor mij genoeg reden om te kijken of het om te bouwen is naar zoals het in het systeem bij de dealer staat.
Hiervoor zijn andere klauwen nodig, omdat de standaard schijf ca. 2cm kleiner is in diameter. Maar wat blijkt. De 3GS en 4GS gebruiken dezelfde klauwen en ik had nog een set 3GS klauwen liggen.
Mijn remmerij is nu dus vernieuwd voor een aanzienlijk kleiner bedrag.

Voor mensen die het zoeken (want ik kon het moeilijk vinden):
De zwevende schijven betreffen onderdeelnummer 43512-53050 (Rechts) en 43516-53030 (Links).
Met 2 cm minder diameter en een iets anders concept (van de "zwevende" remmen), merk je nog effect op de remkracht? Ongetwijfeld heeft Lexus de zwevende variant met een rede op de F-Sport en President geplaatst. Interessant om te zien dat een fabrikant over meerdere generaties dezelfde klauwen gebruikt. In het kader van never change a winning team
 
Alleen bij de GS450H zijn de "zwevende" schijven gemonteerd, waarschijnlijk dan ook de uitvoeringen f-sport en president, de 300H heeft ze in ieder geval niet.
 
Wat wil je hiermee zeggen? Ik mis wat context denk ik.

Met 2 cm minder diameter en een iets anders concept (van de "zwevende" remmen), merk je nog effect op de remkracht? Ongetwijfeld heeft Lexus de zwevende variant met een rede op de F-Sport en President geplaatst. Interessant om te zien dat een fabrikant over meerdere generaties dezelfde klauwen gebruikt. In het kader van never change a winning team
Ik merk geen verschil met remmen, maar ben dan ook geen coureur. (nouja, hij remt soepeler, de schijven zijn vervangen, omdat die erop zaten krom waren)
Daarbij komt dat een hybride veel minder remt op de schijven.
 
Wat wil je hiermee zeggen? Ik mis wat context denk ik.


Ik merk geen verschil met remmen, maar ben dan ook geen coureur. (nouja, hij remt soepeler, de schijven zijn vervangen, omdat die erop zaten krom waren)
Daarbij komt dat een hybride veel minder remt op de schijven.
Dit is alleen als toevoeging, dan heb je de oude onderdeelnummers en de huidige, met actuele prijzen. Dat maakt het makkelijk wanneer een forum lid dit draadje (in de toekomst) bezoekt.
Ik had dit uitzoekwerk al achter de rug, en de schijven besteld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oop
Bijzonder was wel dat de plunjers van de remklauw niet helemaal direct contact met de originele remblokken hebben. Ik heb alles origineel, behalve de remblokken.
De originele shims voor de voorzijde achterwege gelaten en op de Akebono blokken zit een nieuw plaatje zodat er wel 100% contact is.
Staan hele topics op clublexus, ik ga er verder niet over uitwijden.
De oude schijven waren nog 27.3 mm.
 

Bijlagen

  • 20250322_113653.JPG
    20250322_113653.JPG
    2,3 MB · Weergaven: 6
  • 20250322_113708.JPG
    20250322_113708.JPG
    1,3 MB · Weergaven: 6
  • 20250322_122520.JPG
    20250322_122520.JPG
    1,3 MB · Weergaven: 6
  • 20250322_122517.JPG
    20250322_122517.JPG
    1,5 MB · Weergaven: 6
  • 20250322_104558.JPG
    20250322_104558.JPG
    1,1 MB · Weergaven: 6
  • 20250322_111645.JPG
    20250322_111645.JPG
    671,5 KB · Weergaven: 6
  • 20250322_104312.JPG
    20250322_104312.JPG
    2,1 MB · Weergaven: 6
  • 20250322_104319.JPG
    20250322_104319.JPG
    1,8 MB · Weergaven: 6
  • 20250322_104358.JPG
    20250322_104358.JPG
    1,8 MB · Weergaven: 6
  • 20250322_101859.JPG
    20250322_101859.JPG
    1,4 MB · Weergaven: 6
De laatste foto's.
 

Bijlagen

  • 20250322_125030.JPG
    20250322_125030.JPG
    1,4 MB · Weergaven: 7
  • 20250322_125015.JPG
    20250322_125015.JPG
    1,8 MB · Weergaven: 6