Remschijven GS450

Wellicht! Het zijn toch de 356x30mm zwevende schijven?
Toch wel paar vragen: zijn jouw nieuwe schijven OEM, of heb je een lifehack die de rest van ons nog niet ontdekt heeft? ;)
Waarom al vervangen als ze nog niet helemaal op zijn?
Indien wel OEM: mag ik vragen waar je ze bestelt en wat ze kosten?
Ik moet binnenkort naar de Stealer voor het jaarlijks onderhoud en ik ga er vanuit dat ze dan vervangen moeten worden (als blijkt dat ze toch niet zo hard gesleten zijn als ik had verwacht kan ik er misschien nog een jaartje mee door, maar als dat niet het geval is dan worden het nieuwe). Ik ben namelijk niet van plan om tussen beurten door nog een keer m'n auto in te leveren voor onderhoud.

De schijven en blokken zitten er nu ruim 115k km op en trillen bij hard remmen, ze laten afdraaien kon 2 jaar geleden al niet meer dus veel leven zit er niet meer in denk ik.

Ik heb mijn schijven zojuist gemeten: voelbaar en zichtbaar randje, maar toch beide nog ruim 28mm dik. Dus die kunnen gelukkig toch nog even mee.
Thanks voor alle reacties!

• Leuk
Waarderingen: Arbitrator
Voor de mensen die schrikken van de prijs van deze remschijven. Ik heb een work-around.

Op mijn president zaten ook deze zwevende schijven, maar als de dealer op mijn kenteken zocht kwamen daar "standaard" schijven naar boven. Dat was voor mij genoeg reden om te kijken of het om te bouwen is naar zoals het in het systeem bij de dealer staat.
Hiervoor zijn andere klauwen nodig, omdat de standaard schijf ca. 2cm kleiner is in diameter. Maar wat blijkt. De 3GS en 4GS gebruiken dezelfde klauwen en ik had nog een set 3GS klauwen liggen.
Mijn remmerij is nu dus vernieuwd voor een aanzienlijk kleiner bedrag.

Voor mensen die het zoeken (want ik kon het moeilijk vinden):
De zwevende schijven betreffen onderdeelnummer 43512-53050 (Rechts) en 43516-53030 (Links).