Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

@Bobusa , jouw bijlagen zijn niet te openen… ook niet met een momentsleutel🔧

Oeps! We zijn enkele problemen tegengekomen.  Lexusforum.png

Goed bezig! Wel apart dat je via de obd stekker de TPMS moet inleren. Ik dacht dat je dit zelf via het menu kon doen. Althans dat deed ik bij nieuwe wielsetjes zelf (2016 RX en 2021 rav4).
De oudere Lexii moeten via de OBD stekker ingeleerd worden als je (zoals ik) originele Lexus TPMS-sensoren gebruikt. Bij programmeerbare sensoren kun je clonen wat het wat makkelijker maakt.
In de nieuwere Lexii zit een veel moderner systeem die 2 sets kan opslaan. Probleem opgelost.
In de oude situatie hadden we ook winterbanden dus onbegrijpelijke keuzes destijds van Lexus. De vorige eigenaar liet de zomerbanden en winterbanden steeds van de velg afhalen met versleten velgen tot gevolg. Die heb ik moeten laten spuiten en gebruik ik nu voor de winter.

Wat heb ik vandaag gedaan aan de lexus.
In navolging van de e-cvt bak olie te hebben ververst nu dezelfde olie in het cardan 1,8 liter vervangen. Originele Toyota WS bakolie.
De oude olie was wel iets donkerder maar niet zwart, geen idee of en wanneer de olie eerder ververst is. Goed gevoel dat er nu nieuw inzit.

Daarstraks de RX weer bij Hanterink (schade hersteller) opgehaald. Als ze je daar met naam en toenaam kennen is da nie goe nie. De eerste schade sinds jaaaaren die mijn eigen schuld is. Overigens zit er de tweede nieuwe bumper op van dit jaar. Zat op trede elf en ga 3 stappen terug. Netto kost dat totaal €630,-
Ik kreeg een Tichuan mee als leenwagen. Helemaal niet verkeerd en mooi dat dat kan, maar ‘nothing beats a Lexus’.

Bijlagen

• IMG_8549.jpeg
    IMG_8549.jpeg
    3,6 MB · Weergaven: 26
  • IMG_8279.jpeg
    IMG_8279.jpeg
    4,9 MB · Weergaven: 26
Afgelopen zondag heb ik mijn wielen eraf gehaald, grondig schoongemaakt en in de was gezet. Volgens mij was de binnenkant van de velgen sinds de auto uit de fabriek kwam niet meer schoongemaakt dus dat was een hele klus, en ik heb ook alleen de voorwielen kunnen doen. Ik moet wel zeggen dat steeds een wiel optillen en een stukje draaien een goede fitnessoefening is: ik heb spierpijn op plaatsen waarvan ik niet eens wist dat er spieren zaten... En dan komend weekend de achterwielen doen, mits het weer een beetje redelijk is.

Jarno