De oudere Lexii moeten via de OBD stekker ingeleerd worden als je (zoals ik) originele Lexus TPMS-sensoren gebruikt. Bij programmeerbare sensoren kun je clonen wat het wat makkelijker maakt.Goed bezig! Wel apart dat je via de obd stekker de TPMS moet inleren. Ik dacht dat je dit zelf via het menu kon doen. Althans dat deed ik bij nieuwe wielsetjes zelf (2016 RX en 2021 rav4).
Zo, het Honda-vet is hier ook bezorgdVan de week de deur rubbers bijgewerkt met Honda Grease. Leuk om te doen. En het klinkt nòg stiller! Lache. Fijn weekend allen![]()
.1:14 zit ik ook regelmatig tegenaan. Gemeten aan de pomp uiteraard. Niet erop of eroverheen. Dat is zo’n beetje hetzelfde verbruik als onze vorige wagen, Skoda Fabia 1,6 aut. Scheelt 1000kg…. Het zou nog wel iets beter kunnen, maar mrs B en sporadisch zoonlief rijden er ook in. Zij hebben -doordat ze veel minder ervaring met regeneratief remmen hebben- iets meer benzine nodig. So be it.Vandaag en gisteren heb ik met een verbruik van 1:14 gecruised van Utrecht naar Harderwijk naar Almere naar Wageningen naar Tiel en weer naar huis. En dat zonder veel moeite met een 2 ton zware luxe wagen. Genieten. Fijn weekend allemaal!
Je meet dan in het reservoir denk ik. Die olie komt vlg mij niet in de remklauwen. Daar juist wordt druk en hoge temp opgebouwd. Als daar water in de olie opgelost zit kan dat gaan koken en verdampen en zal dat een dampbel veroorzaken. Een gas is samendrukbaar, dus weg remvermogen. Mijn vraag is dan in hoeverre een meting in het reservoir een maat is voor de olie in remklauwen of het druk-systeem.Vandaag (en gisteren) het vochtgehalte van de remolie gecontroleerd met deze. Het lijkt mij voor mijn veiligheid en het behoud van het remsysteem (met name de dure en complexe rembooster!) een goed idee om dat periodiek in de gaten te houden. Gemeten op < 1.0% vochtgehalte en dus nog prima. Is ook 2 jaar geleden ververst.
De CT 200h van mijn vrouw doe ik vandaag. Ben benieuwd want die is 11 jaar oud, maar wel met al het regulier onderhoud bij Lexus waaronder (ga ik nu even vanuit) verversing van de remvloeistof.
Ik denk dat bij oudere auto's hiermee kosten kunnen worden bespaart ipv standaard elke 2 jaar verversen.