aanschaf Lexus GS300

lexusluukie

Hoort erbij
11 mrt 2021
78
30
18
Beste Lexus forumleden,

Een aantal maanden geleden hebben we onze Lexus IS250 verkocht.
De auto beviel op zich prima, maar afkomende van de grotere Volvo`s miste ik toch het 'vliegend tapijt' gevoel.

Daarom al sinds langere tijd informatie aan het vergaren over de derde generatie GS300.
Ik vond en vind het een prachtig model, elegant, sportief en naar mijn inziens tijdloos.

Het enige waar ik me zorgen over maak en waar je op het US Lexus forum veel over leest is het olieverbruik ontstaan door vastzittende zuigerveren, wat weer komt door de directe inspuiting.
Zijn er hier misschien ervaringsdeskundigen die e.e.a. kunnen bevestigen dan wel ontkennen?

Op het Duitse forum alsook op het Engelse vind ik er niet veel over, toch betreft het dezelfde motor als in de US, namelijk de; 3GR-FSE.

Ik heb een aantal mooie exemplaren bekeken, maar merk dat ik terughoudend blijf met de aanschaf omdat het me toch zwaar valt een x bedrag neer te leggen voor een auto waarvan ik tot nu toe niet van weet of dit inderdaad een euvel is wat zich vroeg of laat aandient..

De garage waar we de auto`s in onderhoud hebben, vertelde me al dat er wel (preventieve) maatregelen zijn te nemen om koolstofafzetting tegen te gaan/ uit te stellen/ op te lossen, toch zorgt het voor twijfel.

Ik koop liever een GS300 dan een Volvo V70/S80 maar mocht ik voor mezelf niet duidelijk krijgen wat de ervaringen in Nederland zijn wat betreft de gevolgen van directe inspuiting (i.c.m. hogere kilometerstanden), ben ik bang dat ik dit "avontuur" niet aandurf...


Rijden er uberhaupt nog 3e generaties rond? (met een tonnetje of 3 - 4)

Dank zover!
 
Laatst bewerkt:

R3D

Actief
7 sep 2020
115
59
28
Ben ik helemaal met je eens wat die prijzen betreft! Ik zie in jou 'zoektocht topic' dat jij 8K wilde spenderen destijds. Daar zou ik nu voor tekenen.
Ik begon m`n zoektocht met 10K in gedachte. Inmiddels bereid om 11 -12K uit te geven. Daarna kan ik het niet meer aan mezelf verantwoorden waarom ik zo`n bedrag uitgeef aan een 1600kg wegende 3.0 6 cilinder van 18 jaar oud :)

Ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar die modellen in de door jou getoonde links doen me beduidend minder merk ik...
Ik heb er nooit in gereden, dus kan (gelukkig) niet oordelen over het rijgedrag, nieuwere techniek etc.

Ik hou het denk ik bij een derde generatie.
Ook dat kan ik me goed voorstellen, de 3e generatie GS is ook gewoon mooi en tijdloos elegant :)
Maar een proefritje in een nieuwere IS of GS kan ook geen kwaad? Wellicht geeft dat een andere indruk dan alleen de foto's en ervaar je hetzelfde voorname gevoel als bij de 3GS?

Overigens was met mijn zoektocht de prijs ook al stijgende - jammer dat ze nog verder zijn gestegen ondanks afschrijving en gestegen brandstofprijzen.

Ik heb contact gehad met de verkoper betreffende deze auto en de prijs drastisch naar beneden kunnen krijgen.


De kilometerstand is waar deze het van moet hebben, maar het is wel de kaalste uitvoering die ik ooit heb gezien.
U raadt het al; twijfel :)
Zo'n kale uitvoering, dat past niet bij het idee van een GS naar mijn idee. Ik zou verder zoeken.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
582
1
381
63
Je zou voor de grap eens een flinke proefrit moeten gaan maken in een IS300h, dan weet je waar je over praat t.o.v. de GS waar je naar op zoek bent. Ik heb 3 jaar een IS gereden (jaargemiddelde 1:17) en daar met pijn in mijn hart afscheid van genomen omdat mijn onderrug de lage instap niet meer trok (blijk een dubbele hernia te hebben :trollface:) Twee keer mee naar Italië geweest en ettelijke keren naar Zuid Limburg, verder alles in de regio en landelijk. Een auto die niet verveelt, ik zou 'm nog 3 jaar gereden hebben was daar niet die vermaledijde onderrug geweest. 50k in drie jaar tijd en elke kilometer met evenveel plezier. Tuurlijk, het is geen 6 cilinder maar die heb ik nooit gehad dus ik weet ook niet het gemis daarvan.....

Daag jezelf eens uit......;)
 
  • Leuk
Waarderingen: lexusluukie

lexusluukie

Hoort erbij
11 mrt 2021
78
30
18
Je zou voor de grap eens een flinke proefrit moeten gaan maken in een IS300h, dan weet je waar je over praat t.o.v. de GS waar je naar op zoek bent. Ik heb 3 jaar een IS gereden (jaargemiddelde 1:17) en daar met pijn in mijn hart afscheid van genomen omdat mijn onderrug de lage instap niet meer trok (blijk een dubbele hernia te hebben :trollface:) Twee keer mee naar Italië geweest en ettelijke keren naar Zuid Limburg, verder alles in de regio en landelijk. Een auto die niet verveelt, ik zou 'm nog 3 jaar gereden hebben was daar niet die vermaledijde onderrug geweest. 50k in drie jaar tijd en elke kilometer met evenveel plezier. Tuurlijk, het is geen 6 cilinder maar die heb ik nooit gehad dus ik weet ook niet het gemis daarvan.....

Daag jezelf eens uit......;)
Vervelend om te lezen rob, dat je om die reden de auto hebt moeten verkopen...

Ik weet inderdaad niet waar ik over praat wat betreft de IS300H.
Net tijdens de wandeling met de honden dacht ik aan jouw bijdrage en constateerde dat ik eigenlijk heel vaak niet weet waar ik over praat, maar da`s weer voer voor een ander forum wellicht :)

Weet je wat het is, er zijn verschillende redenen waarom ik niet het proefgereden in een IS300H, maar de belangrijkste is denk ik wel dat `ie gewoon weer flink boven budget zit. Ik begon m`n zoektocht ooit in de hoop voor 8K iets te vinden, toen 10, 11 en nu kijk ik naar auto`s van 12 - 12.5
Het houdt `n keer op.
Nu heb ik het nog niet gehad over het uiterlijk en interieur van de IS300H.

Wat je laatste opmerking betreft, die moet ik je écht even teruggeven lezende dat je nog nooit een 6 cilinder in bezit hebt gehad :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: robtp09

Lexus4me

Hoort erbij
18 mei 2023
69
53
18
Vervelend om te lezen rob, dat je om die reden de auto hebt moeten verkopen...

Ik weet inderdaad niet waar ik over praat wat betreft de IS300H.
Net tijdens de wandeling met de honden dacht ik aan jouw bijdrage en constateerde dat ik eigenlijk heel vaak niet weet waar ik over praat, maar da`s weer voer voor een ander forum wellicht :)

Weet je wat het is, er zijn verschillende redenen waarom ik niet het proefgereden in een IS300H, maar de belangrijkste is denk ik wel dat `ie gewoon weer flink boven budget zit. Ik begon m`n zoektocht ooit in de hoop voor 8K iets te vinden, toen 10, 11 en nu kijk ik naar auto`s van 12 - 12.5
Het houdt `n keer op.
Nu heb ik het nog niet gehad over het uiterlijk en interieur van de IS300H.

Wat je laatste opmerking betreft, die moet ik je écht even teruggeven lezende dat je nog nooit een 6 cilinder in bezit hebt gehad :)
Is dit niets voor je?
8 cilinders!
 
  • Leuk
Waarderingen: lexusluukie

lexusluukie

Hoort erbij
11 mrt 2021
78
30
18
Is dit niets voor je?
8 cilinders!
Ongelooflijk! Ik tik net op de site van Lexus 'GS' aan en kom o.a. deze tegen.
Maar wéér een classe hoger in wegenbelasting....
Maar om je vraag 'of het niks voor mij is' te beantwoorden 'jawel!' Lol

Maar ik vind hem met die velgen wel té fout.
Gewoon origineel vind ik mooier. Al zou ik hem hiervoor niet laten staan hoor...
 

Lexus4me

Hoort erbij
18 mei 2023
69
53
18
"Zou ik er €1750,- vanaf kunnen kletsen?" Vroeg hij zich peinzend af....
Hahaha, goede vraag!
Die velgen ben ik met je eens, vind ze niet echt passen onder deze auto.
Mijn grootste bezwaar zou de kilometerstand zijn, maar dat hangt van je situatie af.
Ik rij redelijk veel tegenwoordig. Vroeger zat ik op 12.000 km per jaar en dan gaat die Lexus nog heel veel jaren mee.

Je zou standaard om 1.000,- korting kunnen vragen.
En mijn ervaring bij Louwman is dat de auto altijd keurig werd opgeleverd.
Van binnen en buiten nog een keer schoongemaakt, afleverbeurt, etc.
Zonde van het geld dat ze dit kost. De auto staat immers ook al schoon in de showroom en heeft wellicht vrij recent een beurt gehad?
(ik kocht mijn eerste Lexus met 2.349 km op de teller en die kreeg een afleverbeurt! Zonde!)

Als dat het ook hier het geval is, kan er volgens mij wel € 1.750,- van af.
Maar goed, ik ben Louwman niet.....
;-)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: lexusluukie en Erik S

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
582
1
381
63
Vervelend om te lezen rob, dat je om die reden de auto hebt moeten verkopen...

Ik weet inderdaad niet waar ik over praat wat betreft de IS300H.
Net tijdens de wandeling met de honden dacht ik aan jouw bijdrage en constateerde dat ik eigenlijk heel vaak niet weet waar ik over praat, maar da`s weer voer voor een ander forum wellicht :)

Weet je wat het is, er zijn verschillende redenen waarom ik niet het proefgereden in een IS300H, maar de belangrijkste is denk ik wel dat `ie gewoon weer flink boven budget zit. Ik begon m`n zoektocht ooit in de hoop voor 8K iets te vinden, toen 10, 11 en nu kijk ik naar auto`s van 12 - 12.5
Het houdt `n keer op.
Nu heb ik het nog niet gehad over het uiterlijk en interieur van de IS300H.

Wat je laatste opmerking betreft, die moet ik je écht even teruggeven lezende dat je nog nooit een 6 cilinder in bezit hebt gehad :)
Tja, shit happens, maar de NX waarin ik nu rij is geen straf hoor (y)

Zo kom je nog eens tot bijzondere inzichten :ROFLMAO:

Vrij recent heb ik een klein stukje in een 6-cilinder gereden, maar om die ervaring echt te beleven zou ik zelf een 6- of 8-cilinder wat langer moeten rijden, dan kom je erachter wat het inhoudt.
 

R3D

Actief
7 sep 2020
115
59
28
Is dit niets voor je?
8 cilinders!
Maar is het exemplaar bij Used Lexus dan niet interessanter? Scheelt 3k en die is nog origineel.

Bovendien is Anton van Used Lexus een aardige vent en zal ie je geen rommel verkopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en lexusluukie

lexusluukie

Hoort erbij
11 mrt 2021
78
30
18
Hahaha, goede vraag!
Die velgen ben ik met je eens, vind ze niet echt passen onder deze auto.
Mijn grootste bezwaar zou de kilometerstand zijn, maar dat hangt van je situatie af.
Ik rij redelijk veel tegenwoordig. Vroeger zat ik op 12.000 km per jaar en dan gaat die Lexus nog heel veel jaren mee.

Je zou standaard om 1.000,- korting kunnen vragen.
En mijn ervaring bij Louwman is dat de auto altijd keurig werd opgeleverd.
Van binnen en buiten nog een keer schoongemaakt, afleverbeurt, etc.
Zonde van het geld dat ze dit kost. De auto staat immers ook al schoon in de showroom en heeft wellicht vrij recent een beurt gehad?
(ik kocht mijn eerste Lexus met 2.349 km op de teller en die kreeg een afleverbeurt! Zonde!)

Als dat het ook hier het geval is, kan er volgens mij wel € 1.750,- van af.
Maar goed, ik ben Louwman niet.....
;-)

M`n vriendin zag GS430 in plaats van GS300 op de achterkant staan en vroeg hoe dat kon?
Korte versie: het wordt en blijft een GS300 :LOL:

Zonde van je extra typewerk, maar dank voor het meedenken...

Wat de kilometers betreft; Ik vind de km. stand van die 430 ook hoog voor dit bedrag.

Wij hoeven met de GS niet veel kilometers te maken, het wordt min of meer ons 'plezierjacht'.
De korte stukjes, de ritjes met de honden, de ondankbare taken , dat wordt allemaal met de Toyota Yaris gedaan.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me

lexusluukie

Hoort erbij
11 mrt 2021
78
30
18
Tja, shit happens, maar de NX waarin ik nu rij is geen straf hoor (y)

Zo kom je nog eens tot bijzondere inzichten :ROFLMAO:

Vrij recent heb ik een klein stukje in een 6-cilinder gereden, maar om die ervaring echt te beleven zou ik zelf een 6- of 8-cilinder wat langer moeten rijden, dan kom je erachter wat het inhoudt.
Ik zag al aan je profielfoto dat je niet bent overgestapt naar een Fiat Multipla....
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09

lexusluukie

Hoort erbij
11 mrt 2021
78
30
18
Maar is het exemplaar bij Used Lexus dan niet interessanter? Scheelt 3k en die is nog origineel.

Bovendien is Anton van Used Lexus een aardige vent en zal ie je geen rommel verkopen.
Yep , ik zag hem voorbijkomen, maar het blijft toch echt bij `n GS300.
Ook jij bedankt voor het (mee)zoeken/denken....
 

R3D

Actief
7 sep 2020
115
59
28
M`n vriendin zag GS430 in plaats van GS300 op de achterkant staan en vroeg hoe dat kon?
Korte versie: het wordt en blijft een GS300 :LOL:
Mijn argument destijds was: 'maar in de 430 mag 95 E10 en dat is zo'n 15% goedkoper dan 98 E5 dus dat compenseert voor het meerverbruik van de V8'. Al gooi ik er uberhaupt liever V-Power in, haha.

De GS300 is ook fijn :)
 

lexusluukie

Hoort erbij
11 mrt 2021
78
30
18
Waarschijnlijk Zaterdag dit exemplaar bekijken:


Mochten er mensen zijn die een mening hebben over deze auto, ik hoor het graag!

Mij viel in ieder geval de slechte lak van de velgen op en de ietwat gehavende achterkant van de voorstoelen...
jammer, maar nog geen dealbreaker.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
582
1
381
63
Ik vind 'm er wel aardig bij staan wat ik kan zien. 2 eigenaren respectievelijk 9 en 7 jaar in bezit geweest, voor mij zou dat een pre zijn. Achterkant van de stoelen, tja, die zie je toch niet als je voorin zit en de wielen kun je laten poedercoaten voor een paar honderd euro, dan zijn ze als nieuw én je kunt de kleur bepalen mocht je wat anders willen.....Dealeronderhouden ook oké, persoonlijk zie ik geen probleem (y) Loop er nog wel even met de honden over, dat levert misschien extra inzichten op ;)