- 11 mrt 2021
- 78
- 30
- 18
Beste Lexus forumleden,
Een aantal maanden geleden hebben we onze Lexus IS250 verkocht.
De auto beviel op zich prima, maar afkomende van de grotere Volvo`s miste ik toch het 'vliegend tapijt' gevoel.
Daarom al sinds langere tijd informatie aan het vergaren over de derde generatie GS300.
Ik vond en vind het een prachtig model, elegant, sportief en naar mijn inziens tijdloos.
Het enige waar ik me zorgen over maak en waar je op het US Lexus forum veel over leest is het olieverbruik ontstaan door vastzittende zuigerveren, wat weer komt door de directe inspuiting.
Zijn er hier misschien ervaringsdeskundigen die e.e.a. kunnen bevestigen dan wel ontkennen?
Op het Duitse forum alsook op het Engelse vind ik er niet veel over, toch betreft het dezelfde motor als in de US, namelijk de; 3GR-FSE.
Ik heb een aantal mooie exemplaren bekeken, maar merk dat ik terughoudend blijf met de aanschaf omdat het me toch zwaar valt een x bedrag neer te leggen voor een auto waarvan ik tot nu toe niet van weet of dit inderdaad een euvel is wat zich vroeg of laat aandient..
De garage waar we de auto`s in onderhoud hebben, vertelde me al dat er wel (preventieve) maatregelen zijn te nemen om koolstofafzetting tegen te gaan/ uit te stellen/ op te lossen, toch zorgt het voor twijfel.
Ik koop liever een GS300 dan een Volvo V70/S80 maar mocht ik voor mezelf niet duidelijk krijgen wat de ervaringen in Nederland zijn wat betreft de gevolgen van directe inspuiting (i.c.m. hogere kilometerstanden), ben ik bang dat ik dit "avontuur" niet aandurf...
Rijden er uberhaupt nog 3e generaties rond? (met een tonnetje of 3 - 4)
Dank zover!
Een aantal maanden geleden hebben we onze Lexus IS250 verkocht.
De auto beviel op zich prima, maar afkomende van de grotere Volvo`s miste ik toch het 'vliegend tapijt' gevoel.
Daarom al sinds langere tijd informatie aan het vergaren over de derde generatie GS300.
Ik vond en vind het een prachtig model, elegant, sportief en naar mijn inziens tijdloos.
Het enige waar ik me zorgen over maak en waar je op het US Lexus forum veel over leest is het olieverbruik ontstaan door vastzittende zuigerveren, wat weer komt door de directe inspuiting.
Zijn er hier misschien ervaringsdeskundigen die e.e.a. kunnen bevestigen dan wel ontkennen?
Op het Duitse forum alsook op het Engelse vind ik er niet veel over, toch betreft het dezelfde motor als in de US, namelijk de; 3GR-FSE.
Ik heb een aantal mooie exemplaren bekeken, maar merk dat ik terughoudend blijf met de aanschaf omdat het me toch zwaar valt een x bedrag neer te leggen voor een auto waarvan ik tot nu toe niet van weet of dit inderdaad een euvel is wat zich vroeg of laat aandient..
De garage waar we de auto`s in onderhoud hebben, vertelde me al dat er wel (preventieve) maatregelen zijn te nemen om koolstofafzetting tegen te gaan/ uit te stellen/ op te lossen, toch zorgt het voor twijfel.
Ik koop liever een GS300 dan een Volvo V70/S80 maar mocht ik voor mezelf niet duidelijk krijgen wat de ervaringen in Nederland zijn wat betreft de gevolgen van directe inspuiting (i.c.m. hogere kilometerstanden), ben ik bang dat ik dit "avontuur" niet aandurf...
Rijden er uberhaupt nog 3e generaties rond? (met een tonnetje of 3 - 4)
Dank zover!
Laatst bewerkt: