Alarm in Is200 ?

DeJean

Nieuw hier
17 jul 2012
14
0
0
Rijd nu ong 6 weken met Is200 en boekje eens gelezen wat kan en mag met de auto. Nu lees ik dat er een alarm standaard in zit. Zo ging ik dat even uittesten : alle vier de ramen open, auto op slot doen met sleutel en dan je armen in de auto zwaaien, resultaat was natuurlijk niks alarm. Staat erbij geschreven indien het niet werkt even naar dealer langsgaan. Iemand raad mee, of zit er geen alarm in? Groetjes Jan.
 

Bijlagen

  • 18072012034 (640x480).jpg
    18072012034 (640x480).jpg
    219,8 KB · Weergaven: 54

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
706
143
43
Heb je toevallig twee keer op het knopje sluiten gedrukt? Als de knipperlichten ??n keer knipperen staat het alarm aan, knipperen ze een paar keer (3 keer dacht ik?), dan staat het alarm uit en is de auto alleen afgesloten.

Bij afsluiten dus:
1 keer drukken: Afgesloten, alarm aan
2 keer drukken: Afgesloten, alarm uit

Ik kwam er bij toeval pas achter dat er een alarm in zat toen het een keer af ging toen de auto gewoon op de parkeerplaats stond. Toen pas een keer het boekje gaan lezen.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Wat Metalfreak zegt.

Waarschijnlijk heb je geen cabinebewegingsdetectiesensor (scrabble), enkel startonderbreker en 'lekstroomdetectie'. Als je de deur probeert open te doen van binnenuit (bijvoorbeeld via een open raampje), dan zou het moeten afgaan. Zo werkt iig mijn factory alarm (GS300).

En je kunt hier nog even kijken: viewtopic.php?f=4&t=115
 

RVP-38

Hoort erbij
15 jan 2011
77
0
6
Hallo ik heb ook een is 200.
De interieur sensoren zijn actief bij 1keer vergrendelen via de afstandsbediening.
Als je binnen 30 seconden nog een keer op vergrendelen drukt dan schakel je de interieur sensoren uit maar het alarm is daarna nog wel in werking.
Je kan het testen als je de auto vergrendeld met de afstandsbediening en daarna de auto met de sleutel open maakt zender de afstandsbediening knop in te drukken hierdoor wordt bij bij mijn auto het alarm ook geactiveerd
 

ketje

Hoort erbij
16 jul 2012
46
0
0
Idem bij mij, had de wagen met de afstandsbediening op slot gedaan en bij het buitenkomen van de winkel deed ik de koffer open met de sleutel.... effe verschoten want ik wist ni eens dat er een alarm op de wagen zat...ik kreeg wel wel meteen de bevestiging dat het alarm werkte :)
Greetz.
 

Ringridder

Nieuw hier
17 apr 2012
11
0
0
Naar aanleiding van dit topic heb ik mezelf eens opgesloten in de auto. Ik heb een standaard IS uit 2000 en wist niets over alarm.

Dus ik zitten, met de afstandbediening de auto op slot gedaan. Nadat het security lampje niet meer continu brandde en ik probeerde via de deur naar buiten te komen, ging er een alarm af. Weer wat geleerd :D
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Heeft elke is200 dat.
bij mij knipper wel dat lampje maar als ik de deur op slot maak met de afstandsbediening en ik druk 2x keer gaan mijn knipperlicht niet extra vaak knipperen of zo
 

DeJean

Nieuw hier
17 jul 2012
14
0
0
Heb het nu nog een paar keer geprobeerd en het werkt niet. Ga bij volgend bezoek in garage eens uitleg vragen. In boekje staat ook dat knipperlichten 5x zouden branden maar het blijft bij twee.
 

Jimmy

Actief
18 jun 2010
310
5
18
slippernick zei:
Heeft elke is200 dat.
bij mij knipper wel dat lampje maar als ik de deur op slot maak met de afstandsbediening en ik druk 2x keer gaan mijn knipperlicht niet extra vaak knipperen of zo


Niet elke Is heeft deze optie.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.728
467
83
Zoals omschreven in de service manual:
Wanneer de auto op slot wordt gedaan met de afstandbediening en binnen een minuut nog een keer op de 'lock'-knop wordt gedrukt treed de doublelock in werking.

In mijn geval is dit 100% correct. Twee keer drukken is doublelock en heeft niks met het alarm te maken.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Zoals omschreven in de service manual: Wanneer de auto op slot wordt gedaan met de afstandbediening en binnen een minuut nog een keer op de 'lock'-knop wordt gedrukt treed de doublelock in werking. In mijn geval is dit 100% correct. Twee keer drukken is doublelock en heeft niks met het alarm te maken.

Van wat ik heb begrepen schakelt 'doublelock' in na 1 x drukken (deuren locked, startonderbreker en alarm/interieursensor geactiveerd). Dat lijkt ook een logische gedachtegang qua (1) handeling. Daarbij gaat het alarm ook af als iemand in de auto zit en de deuren opent, of als je raampje openstaat en iemand zijn hand erdoorheen steekt om van binnenuit de deur te openen. Ik kan niet bevestigen of de deuren in dit geval nu echt afgesloten blijven bij poging tot openen van binnenuit, maar 't zou best kunnen zijn.

2 x drukken schakelt de (alarm)interieursensor uit, waardoor je b.v. je hond in de auto kunt laten tijdens een korte boodschap en het alarm niet afgaat als je de deuren locked. Als je nu de deur van binnenuit opent (dmv raampje breken), zal het alarm ook niet afgaan.

Ik weet niet of in alle gevallen sprake is van een bewegingssensor, wellicht zal dat te maken hebben met de alarmoptie (wel of niet).

In mijn geval (GS300), kan ik met 2x drukken de interne (alarm)interieursensor uitschakelen (wat ik ook soms doe omdat mijn alarm soms te pas en onpas afgaat). Dat lijkt goed te werken.

Verder kwam ik tegen dat per jaartal de instructies en uitleg in het boekje verschillen, dus dat maakt het ook wat meer diffuus.
 

marcelis200

Nieuw hier
25 dec 2012
15
0
0
Volgens mij (maar houd me er niet aan vast) schakelen de binnensensoren zich alleen in wanneer je de auto op slot drukt. laat je de auto vanzelf opslot gaan, dus wanneer je de sleutel uit t contact haalt, uitstapt en wegloopt gaan de deuren opslot en staat hij wel op startblokering en alarm van buiten af.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Bedankt RVP-38!

Idd, deuren gaan niet vanzelf op slot. Dat geldt overigens wel als je een portier (na ontsluiten via de remote) niet opent binnen 30 seconden. Dan sta je dus met je handen vol weer te freubelen met de remote...

Dat zei ik dus, gamma! ;)
 

marcelis200

Nieuw hier
25 dec 2012
15
0
0
Raar.. ik heb een alarm klasse 3 erin of erop net hoe je zien wilt.. Als ik de hond in de auto laat wanneer ik wat moet halen bij de supermarkt en ik dus wegloop zonder de auto op slot/alarm heb gedrukt. moet ik toch wel degelijk mijn auto opendrukken omdat alle deuren opslot zijn. Elke keer weer dus t is niet zo dat de hond t doet lijkt me. Druk ik de auto opslot, dan staat de sirene te loeien wanneer ik terug kom..
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Volgens mij ben jij de uitzondering op de regel ;)

Misschien is het een 'geprogrammeerde feature' van het alarm welke (na contact uit) het slot er na een poosje automatisch op gooit. Het is naar mijn weten niet standaard bij fabrieksalarm IS200.

Heb je niet wat meer gegevens over het alarm wat erin zit?