Alarm in Is200 ?

DeJean

Nieuw hier
17 jul 2012
14
0
0
Rijd nu ong 6 weken met Is200 en boekje eens gelezen wat kan en mag met de auto. Nu lees ik dat er een alarm standaard in zit. Zo ging ik dat even uittesten : alle vier de ramen open, auto op slot doen met sleutel en dan je armen in de auto zwaaien, resultaat was natuurlijk niks alarm. Staat erbij geschreven indien het niet werkt even naar dealer langsgaan. Iemand raad mee, of zit er geen alarm in? Groetjes Jan.
 

Bijlagen

  • 18072012034 (640x480).jpg
    18072012034 (640x480).jpg
    219,8 KB · Weergaven: 54

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Hier nog een tech-PDF inzake uitleg 'doublelock' functie (GS300):
 

Bijlagen

  • Door lock control system Double locking system.PDF
    51,1 KB · Weergaven: 65

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Idd, maar het geeft nog niet antwoord op de vraag of het alarm/interne sensor wordt uitgeschakeld...

Ik kwam nog dit tegen:
If you "double" lock it (two presses of the remote button) I'm told this deactivates the alarm, the car is locked, and deadlocked, but not alarmed. Downside to that is, if your battery goes flat, you're going to have to smash a window to pull the bonnet catch, as the deadlocks cannot be disengaged using the key in the door
Dat lijkt in mijn geval correct, omdat als ik 1 x lock, mijn alarm te pas en onpas afgaat. Bij 'doublelock' dus niet.
 

Maximus_1976

Nieuw hier
21 feb 2012
19
16
3
Ik zag dat de laste poster last heeft van vals alarm. Zijn daar meer mensen hier mee bekend? Ik heb dat probleem nl ook en vind het heel irritant, maar vooral ook genant voor de buurt dat mijn auto te pas en te onpas staat te toeteren.

Ik heb waarschijnlijk geen interieur sensoren, met de auto op het alarm kan ik al zittende in de auto bewegen wat ik wil, maar het alarm gaat niet af. Schudden aan de auto en 'rommelen' aan de portieren triggert het alarm niet.

Zelfs wanneer ik zittende in de auto met het alarm geactiveerd de lichten aanzet gaat het alarm niet af. Alleen door aan de versnellingspook te morrelen kan ik het alarm af laten gaan.

Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en vooral, hoe los ik het op? Thnx alvast!!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Wellicht heb je enkel alarm-drukschakelaars in de motorkap en deuren. Als je dan van binnenuit de deur open zou doen, zou het alarm wel moeten afgaan.

De meest genoemde aanname die ik veelal lees, is dat deze schakelaars (of 1 ervan) gecorrodeerd zijn/een aardeprobleem hebben. Ook wordt opgemerkt dat tijdens regenachtig/vochtig weer het 'valse' alarm meer optreedt evenals vroeg in de ochtend (condens).

Als het bij jou mogelijk is om 2x te locken via je AB (net als bij mij), te zien aan 5x knipperen lampen, dan zouden in theorie deze schakelaars en mogelijke interieursensor uitgeschakeld worden.

Als dan het alarm vervolgens wegblijft, lijken die schakelaars in deur/motorkap een goed begin om te checken op corrosie en werking.

Interieursensor + deur alarm schakelaars (achterdeuren):
 

Bijlagen

  • 12.JPG
    12.JPG
    28,4 KB · Weergaven: 52
  • 212.JPG
    212.JPG
    45,5 KB · Weergaven: 52

Maximus_1976

Nieuw hier
21 feb 2012
19
16
3
Hoi GPS-10,

dank voor je reactie! Ik zet de auto nu met 'dubbel klikken' weg, tot nu toe heb ik idd geen alarm meer gehoord (ik ga er vanuit dat het complete alarm uitgeschakeld is).

Ik ga de deurschakelaars eens controleren! Ik dacht alleen dat dit het niet zou kunnen zijn aangezien de de schakelaars de verbinding verbreken bij gesloten portieren. Neemt niet weg dat de schakelaars verdacht zijn, vooral bij het openen van het portier aan de rechterzijde gaat het interieurlichtje niet altijd gelijk aan.

Kan je mij trouwens vertellen wat de interieursensor gelocaliseerd kan worden?

Thnx alvast!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ja, je bent in ieder geval de alarmsensoren van deuren, motorkap en koffer kwijt. Niet echt ideaal dus. In hoeverre er nog iets van schoksensor/hellingsensor aanwezig is, wat mogelijk wel nog functioneel is, geen idee. Startonderbreker werkt uiteraard wel.

Als er een bewegingssensor (microwave radar ofzoiets) in 't interieur aanwezig is, zal die normaal gesproken in de interieurverlichtingsconsole dak geplaatst zijn. Volgens mij hangt aanwezigheid ervan bij IS200 van 't jaartal af en ik dacht dat de IS300 er sowieso van voorzien is.

Ik zou idd eerst even die drukschakelaar rechterzijde vertroetelen ;)
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
IS300 hier, zwaaien als een malle en geen reactie. Portier open en BAM, alarm gaat af. Of ik zwaai niet hard genoeg of geen interieurdetectie.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Zie al een plaatje van druk zwaaiende lexus-eigenaren, welke door hun buren argwanend bekeken worden :p

Nja, dus ook geen radar. Wellicht iets wat van het jaartal of land afhangt. Kan daar niet heel veel over terugvinden helaas.
 

Maximus_1976

Nieuw hier
21 feb 2012
19
16
3
Bedankt voor de replies :rulez: Door drukte maar vooral de vele regen van de laatste tijd, ben ik er nog niet aan toegekomen om de deurcontacten schoon te maken... Ik hoop dat ik dit weekend de kans krijg, zal gelijk dan mijn ervaringen hier delen!
 

Maximus_1976

Nieuw hier
21 feb 2012
19
16
3
Ik heb zojuist eens lekker met het alarm lopen spelen, nadat ik de deurcontacten heb gereinigd. De conclusie van vandaag is dat ik wel degelijk interieursensoren heb. Grote snelle bewegingen doen het alarm triggeren. Kleine trage bewegingen worden niet opgemerkt. Verder heb ik de laatste week de auto op slot gezet middels dubbel locken. Ik heb daarna geen alarm meer gehoord. Mogelijk dat de interieursensoren dus steeds voor vals alarm zorgen.

GPS-10 zei:
Als het bij jou mogelijk is om 2x te locken via je AB (net als bij mij), te zien aan 5x knipperen lampen, dan zouden in theorie deze schakelaars en mogelijke interieursensor uitgeschakeld worden.

Als dan het alarm vervolgens wegblijft, lijken die schakelaars in deur/motorkap een goed begin om te checken op corrosie en werking.

Interieursensor + deur alarm schakelaars (achterdeuren):

Ik heb ook getest of de bewering van GPS-10 klopt; de auto dubbel gelockt en vervolgens de deur geopend, het alarm gaat dan ook af, terwijl ik het alarm middels de interieursensoren niet af kan laten gaan. Dit is ook in lijn met de tekst in het instructieboekje van de auto.

Ik vraag me alleen nog steeds af waar die sensoren in de auto verstopt zitten, ik heb zitten zoeken, maar echt niks gevonden. Knap gedaan van Lexus om deze zo te verstoppen.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Van wat de US en UK forums erover weergeven, is dat de interieursensor onder de dakbekleding moet zitten, vlakbij/achter de interieurverlichting. Dat lijkt ook wel een logische plek ervoor. Ze trekken dan de connector hiervan los, met gewenst resultaat.
 

Maximus_1976

Nieuw hier
21 feb 2012
19
16
3
Ik zie het nog niet zo zitten om de hemelbekleding los te nemen om de interieursensor te bekijken, gelukkig heb ik na een weekje monitoren nog geen valse alarmen in de ochtend gehoord :mrgreen: (wil niet zeggen dat die er dan niet geweest zijn ;) )

Wellicht dat vervuilde en slecht contact makende deurcontacten toch de oorzaak waren. iig iedereen bedankt voor de hulp :worship:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dank voor je terugkoppeling en onderzoek hierin :p

Wat we hieruit nu wel met enige zekerheid kunnen opmaken is dat doublelock enkel de interieursensor uitschakelt ;)
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
385
122
43
Hey jongens,

Omdat ik sinds 3 dagen ook een IS heb, volgende vraag.

Als er interieur bewaking in de auto zit, werkt dit dan dmv radar of dmv ultrasoon sensoren?

Wanneer dit ultrasoon sensoren zijn, waar horen deze dan te zitten?

Dit om uit te zoeken of ik wel of geen interieur bewaking heb.

thx
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Van wat de US en UK forums erover weergeven, is dat de interieursensor onder de dakbekleding moet zitten, vlakbij/achter de interieurverlichting. Dat lijkt ook wel een logische plek ervoor. Ze trekken dan de connector hiervan los, met gewenst resultaat.
Zie ook plaatje wat verder hierboven.

En als het anders is vernemen we het ook graag ;)