Alarm in Is200 ?

DeJean

Nieuw hier
17 jul 2012
14
0
0
Rijd nu ong 6 weken met Is200 en boekje eens gelezen wat kan en mag met de auto. Nu lees ik dat er een alarm standaard in zit. Zo ging ik dat even uittesten : alle vier de ramen open, auto op slot doen met sleutel en dan je armen in de auto zwaaien, resultaat was natuurlijk niks alarm. Staat erbij geschreven indien het niet werkt even naar dealer langsgaan. Iemand raad mee, of zit er geen alarm in? Groetjes Jan.
 

Bijlagen

  • 18072012034 (640x480).jpg
    18072012034 (640x480).jpg
    219,8 KB · Weergaven: 54

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
706
143
43
Ook ik heb de laatste tijd regelmatig last van "vals alarm". Opvallend is wel dat het eigenlijk voornamelijk voorkomt rond een bepaalde plaats op de parkeerplaats op mijn werk. Nu is het toevallig vochtig weer en kwam het net weer voor, maar ik had het ook bij heel warm (en droog) weer. Ook kan het wel eens voorkomen op een bepaalde plaats op de parkeerplaats bij mijn appartement. Op mijn reguliere parkeerplaats aan de achterkant heb ik dit nog nooit gehoord. Ik vraag me af of er externe factoren kunnen zijn die kunnen zorgen voor dit vals alarm. (radiofrequenties die op dezelfde frequentie zitten als sensoren?) Of moet ik het toch in bijvoorbeeld de deurschakelaren zoeken?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ja, dat is een goede vraag...interferentie ;)

Zou je na double-lock (dus uitschakelen interieursensor) nog steeds vals alarm krijgen, dan zijn die drukcontactjes wel als eerste verdacht. Dan kan bij wijze van spreken al vals alarm optreden bij luchtdruk/sterke windvlaag. Misschien zijn de vals alarm plekken die je noemt meer windgevoelig, ik noem maar iets.

Ik heb het zelf ook, maar kan er geen sluitend patroon in ontdekken, behalve dan een 'workaround' als double-lock... :(
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
706
143
43
GPS-10 zei:
Ja, dat is een goede vraag...interferentie ;)

Zou je na double-lock (dus uitschakelen interieursensor) nog steeds vals alarm krijgen, dan zijn die drukcontactjes wel als eerste verdacht. Dan kan bij wijze van spreken al vals alarm optreden bij luchtdruk/sterke windvlaag. Misschien zijn de vals alarm plekken die je noemt meer windgevoelig, ik noem maar iets.

Ik heb het zelf ook, maar kan er geen sluitend patroon in ontdekken, behalve dan een 'workaround' als double-lock... :(

Dubbel afsluiten werkt wel, dan hoor ik het alarm niet meer. Maar het valt me op dat het op het werk rond een bepaalde plaats altijd gebeurt en thuis ook alleen als ik 'm op een bepaalde parkeerplaats neerzet. Op andere plaatsen nog nooit last van gehad. Op welke frequentie werkt zo'n alarm? Is dat op de 433MHz frequenties? Voor 2,4GHz heb ik hier toevallig een testapparaatje liggen, voor 433MHz helaas niet.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.728
467
83
Metalfreak zei:
Dubbel afsluiten werkt wel, dan hoor ik het alarm niet meer. Maar het valt me op dat het op het werk rond een bepaalde plaats altijd gebeurt en thuis ook alleen als ik 'm op een bepaalde parkeerplaats neerzet. Op andere plaatsen nog nooit last van gehad. Op welke frequentie werkt zo'n alarm? Is dat op de 433MHz frequenties? Voor 2,4GHz heb ik hier toevallig een testapparaatje liggen, voor 433MHz helaas niet.

Je bedoeld de frequentie van de zender? Ik denk eigenlijk 315MHz.

-edit-
Er is gewoon een wiki van (http://en.wikipedia.org/wiki/Remote_keyless_system)
wikipedia zei:
Most RKEs operate at a frequency of 315 MHz for North America-made cars and at 433.92 MHz for European, Japanese and Asian cars.

Ik heb wel 433.92MHz zenders liggen, maar geen ontvangers.
Zeker dat ik dit protocol ga analyseren en kijken of het nagemaakt kan worden, zodat ik met mijn telefoon mijn auto van slot kan halen (door het in te bouwen in LANA).

Al meen ik hier ooit gelezen te hebben dat iemand beweerde dat zijn IS250 last had van wifi (2.4GHz)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik vraag me af of het echt een kwestie van interferentie is... De alarm interieursensor lijkt van het type 'microwave'.

Ik kwam tegen dat dergelijke sensors kennelijk nogal gevoelig zijn voor vals alarm onder bepaalde omstandigheden. Zie ook deze link, waarin wordt gewaarschuwd voor vals alarm bij regenachtig weer (regendruppels op ramen). micowave sensor - scroll naar beneden voor installatie-instructies

Daarbij lijkt de hoge gevoeligheid van microwave ook een aannemelijke reden voor vals alarm. Je zou verwachten dat de gevoeligheid ingesteld zou moeten kunnen worden. Misschien dat dit in tijd en door ouderdom 'verloopt' o.i.d. Zou bijvoorbeeld het detectieveld of straal te ruim zijn/worden, dan kan ook ver buiten de auto objecten worden gedetecteerd.

Ik ben maar aan het brainwaven, maar metalfreak heeft misschien wel een interessant punt hier. Kan alleen niet veel tech-nfo vinden over die sensor zelf: Lexus sensor 89732-53011