[Altezza] mlcoolj's Altezza

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Thanks! ben er ook blij mee! hoop het, straks uit laten lezen bij Johannes, weet ik precies welke kant het is... hoop ik... ik gok op RV maar weet niet...
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
zo, daar was ik weer... kan ik weer wat van mn lijst afvinken wat ik wilde doen met deze auto. Ik heb gisteren namelijk meegedaan aan een trackday van vrijrijden.nl op de TT-circuit in Assen! De week ernaartoe was best spannend want de weersvooruitzichten waren slecht! Uiteindelijk was het 1 maart en ik ben samen met een vriend erheen gereden. Eenmaal daar, hebben we betaald, m'n maat wilde nog een rondje dus hij heeft de 2e ronde betaald. Na het aanpassen van de bandenspanning zijn we in de rij gaan staan om de baan op te gaan...

De eerste ronde:
Daarna mochten we de baan op, daarvan heb ik helaas (nog) geen foto's...
Ik was benieuwd naar mijn rijkunsten en ook hoe de auto zich zou houden. De auto kon het prima aan.. ik heb nog een boel te leren (later remmen, eerder op het gas, betere lijn, schakelen en meer durven).
na 20 minuten mochten we weer van de baan, alles daarna gecheckt en alles was nog goed... na een half uur min of meer konden we weer de baan op voor de tweede ronde...

Deze was dan op een natte baan. het begon allemaal goed maar mn achterbanden vonden het niet zo fijn en door de rubber/olie op de weg had ik al een spin out in de eerste lap! :eek: Gelukkig ging dat goed, heb 2x360 getold maar weer recht gekregen... (en nee zo hard ging ik niet, reed net "de haar" (ofzo) uit... ) alleen zag ik dit vanochtend...


Verder daarna hier en daar voorzichtig gedrift en op de rechte stukken wel even voluit gegaan...




Omdat het mijn daily is en toch mijn baby hou ik dat wel in m'n achterhoofd en ben ik dus niet all out gegaan, maar dat geeft niet want ik had wel plezier eraan.. ik ga wel zeker weer als het warmer weer is en totdat ik andere banden heb, voorlopig niet op een natte baan :sneaky: Een video heb ik wel maar deze staat nog niet op youtube en ik weet niet of ik die daar ga posten :p Heb wel een boel geleerd van de video en ook tips van j2jedi gekregen voor de volgende keer :)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ik zie trouwens ook dat ik nog niks erop heb staan van mn halfleer project, maar dat komt wel een keer... moet wat bedrading uitzoeken voor de stoelverwarming :sneaky:
 

j0hann3s

Actief
9 jun 2013
181
6
0
Was een mooi ritje op de baan Marvin, en idd jammer van de natte baan, maar we hebben zowiso 1x droog kunnen rijden.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
*pakt zijn lijstje *

ja staat genoteerd , rondje circuit met de Lexus

echt gaaf man , heb jaren terug met mn Honda op zandvoort gereden en herken de voorzichtigheid omdat het je daily en kindje is

op welke banden rij je nu en wat zou ik op de foto van je wiel moeten zien ?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Ja Johannes droge baan was gaaf! Sc400 de wil zit vol met modder en gras haha ik rij nu met uniroyal rainsports voor en achter heb ik federals welke super goed zijn op het drogen maar op jet natte minder en denk icm met de uniroyals dat het niet echt in balans is... Een andere factor zou ook bandenspanning kunnen zijn...
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik was benieuwd naar mijn rijkunsten en ook hoe de auto zich zou houden. De auto kon het prima aan.. ik heb nog een boel te leren (later remmen, eerder op het gas, betere lijn, schakelen en meer durven).
Beetje bescheiden nietwaar? Heb het filmpje mogen zien, maar niks mis met je rijkunsten. Beter beheerst dan dat je in de berm gras hapt. Ik zou me denkelijk laten verleiden tot rare kunsten :p
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
haha thanks! Was bijna verleid hoor maar toch niet gedaan... gister nog een video van 1 gezien van 2 jaar geleden... ik zie dat ik over het algemeen goede lijnen heb gereden, remmen en accelereren kan beter :)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ja, maar dan kijk je al snel naar professionele remmerij, sport drukgroep, etc. Je ziet nu iig waar de tezz toe in staat is...moet zeggen, dan gaat het wel jeuken (op de goede plekken dan) :p
 
  • Leuk
Waarderingen: IScott en Larsmx5

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
De tezz/is200 hebben al best goede remmerij af fabriek.. misschien andere remblokjes erop en je kunt al genoeg schade richten...
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Leuk filmpje mlcoolj.
Zit er nou zo veel vermogens verschil met de andere wagens ?
Ik zie namelijk kleine wagens die een aardige voorsprong nemen terwijl jij toch 210 pk hebt.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
het gaat niet alleen om de pk's raamsdonk... gewicht maakt ook heel veel uit, de altezza is een best zware auto en ik had ook nog een passagier mee, dat voel je wel... en ja, ook mijn eerste keer... ik ging niet voor de killing maar voor fun en om te leren wat ik en mijn auto kunnen...
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik zie namelijk kleine wagens die een aardige voorsprong nemen terwijl jij toch 210 pk hebt.
Maar wie heeft opgelet ziet ook een paar overtake's door mlcoolj, en dat met 1 vinger in zijn neusgat :p
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
wuahahahaha ach, was fun.. raad iedereen aan om het een keer te doen... wel jezelf beheersen natuurlijk :p