Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.
Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.
Hallo is wel leuk wat ze bedenken maar nu worden we gedwongen de duurdere benzine te tanken.
hoe doen jullie dat half e10 half ultimate benzine.
of werkt dat niet dat was mijn vraag
Als het niks mag kosten, dan kan je beter een Dacia kopen.
Hallo is wel leuk wat ze bedenken maar nu worden we gedwongen de duurdere benzine te tanken.
hoe doen jullie dat half e10 half ultimate benzine.
of werkt dat niet dat was mijn vraag
Laatst bij de Dealer geweest voor onderhoud.
Wel grappig dat ze dan een brandstof reiniging willen aansmeren van 25,- ivm E10
Blijkbaar zijn ze toch niet helemaal overtuigt dat de motor er tegen kan
Brandstofreiniging? Wat ze waarschijnlijk aanbieden is een vloeistof die, opgelost in de brandstof, het inspuitsysteem kan reinigen (lakafzetting in/op verstuivers) en daarnaast eventueel afzetting op de inlaatklepstelen. Standaard bevat benzine die voldoet aan de betreffende EN norm dergelijke toevoegingen op een zodanig niveau dat de genoemde problemen zich niet zouden moeten voordoen. In de praktijk blijkt echter dat sommige motoren en rijomstandigheden zodanig zijn dat de dosering die standaard wordt meegeleverd niet altijd voldoende is om de gewenste mate van reinheid te handhaven. In dat geval kan een incidentele "overdosis" nut hebben.
Je bedoelt injectorreiniger? Die volgens mij voor het grootste gedeelte uit kerosine bestaat.