Ik denk dat het extra verbruik door het aanzetten van de stuur- en stoelverwarming uiteindelijk wel meevalt, zolang deze niet continu aan staan. Bij langere ritten zal de normale verwarming na een zekere rijtijd de verwarming volledig overnemen en die draagt niet bij aan een hoger verbruik. Een lagere buitenluchttemperatuur draagt wel meetbaar bij aan een hoger verbruik. De luchtdichtheid neemt daardoor toe en daamee de luchtweerstand. Dat kan enkele procenten schelen. Als door de lagere buitentemperatuur ook de bandenspanning afneemt tot een lagere dan de aanbevolen waarde zal dat ook bijdragen aan een toename van het verbruik.Toch maar weer een update. Inmiddels zit de zomerset er weer onder gemonteerd en is het gebruik van de stoelverwarming en stuurverwarming flink afgenomen. Heel soms nog even in de ochtend, maar overdag niet meer nodig. Het verbruik schommelt nu tussen de 1 op 13,8 eb 1 op 14. (was 1 op 13,2 in de winter). De winterset en/of het gebruik van de stoel/stuurverwarming heeft behoorlijk wat invloed zo lijkt het.
Ik overweeg om een aantal tankbeurten premiumbrandstof te tanken om te bekijken in hoeverre dat invloed heeft.