Besteld en afleveren

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
In navolging van het topic levertijden en Tsunami wil ik toch even een ander topic openen wat niets met de Tsunami te maken heeft.

Misschien leuk/handig om in kaart te brengen wanneer je de auto hebt besteld, prognose aflevering en daadwerkelijke aflevering.

Me:
Lexus Amsterdam.

Zwarte Pro.
besteld: 15-11-10
prognose:
1. 1e week maart
2. 21-03-11
3. volgende week ergens? Bevestiging is nu 1 april. Ik denk dat het een grap is.

Update:
Heb mijn CT opgezocht in het rijklaarcentrum. Hij is er dus......
Maar begin steeds meer mijn twijfels te krijgen over de geloofwaardigheid van mijn dealer.
Er is geen planning op het RKC en helemaal niet om op korte termijn mijn auto klaar te krijgen. Welke wel is toegezegd door de verkoper.
Velgen zijn nog niet besteld bij importeur. En ga zo maar door.
Wel zeggen dat er spoed achter word gezet en het vervelend vinden, maar geen acties.
TJA, ach waarom zou je? De order is al binnen en de auto verkoopt zichzelf.
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Vandaag is de dag. 8 maanden gewacht. Om half twaalf is het zover. Ben zeer benieuwd naar de Lexus treatment en of ze inderdaad de engelse versie van de menukaart hebben geinstalleerd. Deze heb ik twee maal, op verzoek, toegestuurd. Heb de handleiding (met navi) gelezen, maar daat staat zoveel in, dat ik het er maar bij heb gelaten. Ik zie wel. Ik hou jullie op de hoogte.

Robbert-Jan
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Een prettige ontvangst met koffie en een Lexus taartje. Goede uitleg. Al met al 1 uur geduurd. Werden ontvangen met onze naam op een televisie scherm, met nog 1 andere klant voor half 12. En dan rijden. Veel wind op de snelweg, dus licht koers onvast. Stoelen zitten heerlijk. Acceleratie (ondanks heel rustig het pedaal bedienen) valt enorm mee. Alle functies doorlopen en ingesteld naar onze eigen wensen. Wijst zich vanzelf. USB stick 2GB werkt uitstekend. Alle muziek bronnen dienen apart te worden ingesteld v.w.b. geluidsterkte, bassen, hoge tonen enz. Goed geluid. Inderdaad is de auto strakt geveerd en lijken de banden hard. Maar dat is even wennen en voor mij niet echt storend, zeker niet op de snelweg. Kofferbak is veel kleiner dan mijn oude Ford Mondeo Wagon, maar viel op het zicht nogal mee. Had hem kleiner verwacht in mijn gedachten (proefrit was 8 maanden geleden). Het instrumentarium zit lekker om je heen. Je voelt je bijkans een piloot. Fijne navigatie , versie 2011/2012.
Het is mij nog niet gelukt de lampen 30 seconden aan te laten na het verlaten/afsluiten van de auto. Heb ik wel zo ingesteld via disp op het stuur. Led verlichting op automatisch werkt perfect. Al onder de brug gaan de grote lampen aan, daarna weer direct de dagrijverlichting. FM Radio instellen is een fluitje van een cent, omdat alle zenders al in een lijst staan. En inderdaad kan je 70 km/uur rijden op de electromotor. Het is even oefenen en spelen, maar het kan. Jammer dat de benzinemotor aanslaat als je kleine stukjes moet rijden en de verwarming op 22 graden staat. Overigens moet je de temperatuur hoger instellen dan in mijn vorige auto om toch wat warmte te krijgen. En dan heb ik nog maar 80 km gereden, dus de echte ervaring moet nog komen, maar daar kom ik zeker nog op terug. Ik heb met mijn zoon een 1 1/2 uur in de auto doorgebracht om alles te ontdekken en in te stellen. Alleen lukt het niet de adressen uit mijn Nokia 6600 Fold over te zetten (zie ander topic). Vandaag gaan we weer in de auto zitten voor de fijn afstemming van alle geluidsbronnen.


Wordt vervolgd.

Robbert-Jan
 

thijsr

Hoort erbij
29 aug 2011
34
0
0
Robbert zei:
Een prettige ontvangst met koffie en een Lexus taartje. Goede uitleg. Al met al 1 uur geduurd. Werden ontvangen met onze naam op een televisie scherm, met nog 1 andere klant voor half 12. En dan rijden. Veel wind op de snelweg, dus licht koers onvast. Stoelen zitten heerlijk. Acceleratie (ondanks heel rustig het pedaal bedienen) valt enorm mee. Alle functies doorlopen en ingesteld naar onze eigen wensen. Wijst zich vanzelf. USB stick 2GB werkt uitstekend. Alle muziek bronnen dienen apart te worden ingesteld v.w.b. geluidsterkte, bassen, hoge tonen enz. Goed geluid. Inderdaad is de auto strakt geveerd en lijken de banden hard. Maar dat is even wennen en voor mij niet echt storend, zeker niet op de snelweg. Kofferbak is veel kleiner dan mijn oude Ford Mondeo Wagon, maar viel op het zicht nogal mee. Had hem kleiner verwacht in mijn gedachten (proefrit was 8 maanden geleden). Het instrumentarium zit lekker om je heen. Je voelt je bijkans een piloot. Fijne navigatie , versie 2011/2012.
Het is mij nog niet gelukt de lampen 30 seconden aan te laten na het verlaten/afsluiten van de auto. Heb ik wel zo ingesteld via disp op het stuur. Led verlichting op automatisch werkt perfect. Al onder de brug gaan de grote lampen aan, daarna weer direct de dagrijverlichting. FM Radio instellen is een fluitje van een cent, omdat alle zenders al in een lijst staan. En inderdaad kan je 70 km/uur rijden op de electromotor. Het is even oefenen en spelen, maar het kan. Jammer dat de benzinemotor aanslaat als je kleine stukjes moet rijden en de verwarming op 22 graden staat. Overigens moet je de temperatuur hoger instellen dan in mijn vorige auto om toch wat warmte te krijgen. En dan heb ik nog maar 80 km gereden, dus de echte ervaring moet nog komen, maar daar kom ik zeker nog op terug. Ik heb met mijn zoon een 1 1/2 uur in de auto doorgebracht om alles te ontdekken en in te stellen. Alleen lukt het niet de adressen uit mijn Nokia 6600 Fold over te zetten (zie ander topic). Vandaag gaan we weer in de auto zitten voor de fijn afstemming van alle geluidsbronnen.


Wordt vervolgd.

Robbert-Jan

Super Robbert-Jan! Veel plezier ermee! Ik stel mij voor uit al je berichten dat deze 8 maanden voor jou veel te lang geduurd hebben!
 

thijsr

Hoort erbij
29 aug 2011
34
0
0
Gisteren gebeld door de dealer. 31 januari kan ik mijn standaard ct op komen halen. Al met al precies twee weken voor op schema (4.5 mnd vs. 5 mnd). Ik bericht jullie tzt over de levering zelf en de eerste ervaringen met de auto.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
@Robbert-Jan;

Ik kan me voorstellen dat na de wachtperiode (en topics alhier), de verwachtingsboog enigszins gespannen was.. ;)

Proficiat en en uiteraard plezierige km's gewenst!
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Gedurende de acht maanden wachten zijn de herinneringen enigzins vervaagd, maar ik moet zeggen dat ik toch nog aangenaam verrast was. Het is , zeker van binnen, een mooiere auto dan ik had verwacht. Zelfs de kofferbak schijnt groter dan in mijn herinnering en ik had een Ford Mondeo Wagon, dus wel wat gewend. Het zal natuurlijk passen en meten worden als we op vakantie gaan, maar zoals gezegd het viel toch mee. Ik heb nog wel twee vragen over de instellingen, maar daarover heb ik bericht in een ander topic.

Zodra ik wat meer rijervaring heb kom ik weer met een verslagje.

Robbert-Jan
 

mzwart123

Nieuw hier
15 jan 2012
10
0
0
Ola,

CT200h Business Line Pro besteld, Dark Opal met Navigatie op 13 december 2011. Als ik zo even teruglees mag ik nog wel even wachten. Zijn er meer mensen die het apparaat in december '11 hebben besteld, en zo ja, wat werd hun verteld wat de verwachte leverdatum was?

N.B. weet iemand of keyless entry standaard is op de Pro? *weet niet meer :)*
 

erwinl

Nieuw hier
26 mei 2011
14
0
0
Eindelijk gistermiddag m'n Sienna Brown LL opgehaald en inmiddels bijna 500 km op weg. M'n eerste indrukken in vergelijking tot m'n IS250 Executive die ik hiervoor reed zijn positief. De veel gehoord klacht over veel motorgeluid bij accelereren op de snelweg valt me alleszins mee. Moet wel een beetje wennen aan het mindere vermogen en betrap me er zelfs op dat ik 120 rijdt terwijl je 130 mag. Verder ligt de CT lekker strak op de weg en zeker door de performance dempers die ik heb laten monteren vind ik 'm nog beter rijden dan tijdens de proefrit (lekker stug, maar niet keihard). En ML audio is ook een tandje beter dan die in m'n IS. Hier is eindelijk bluetooth streaming mogelijk, waardoor Spotify gebruikt kan worden. Voor het navigatie systeem had ik wat bedenkingen met die muis bediening (bij de IS werkte dat lekker makkelijk met een touchscreen), maar de bediening ermee is echt heel simpel en het is ook een hele vooruitgang dat je zelfs rijdend het adres e.d. kan veranderen. Dat was echt een ramp in de IS versie.
 

dfeijen

Nieuw hier
7 dec 2011
8
0
0
mzwart123 zei:
Ola,

CT200h Business Line Pro besteld, Dark Opal met Navigatie op 13 december 2011. Als ik zo even teruglees mag ik nog wel even wachten. Zijn er meer mensen die het apparaat in december '11 hebben besteld, en zo ja, wat werd hun verteld wat de verwachte leverdatum was?

N.B. weet iemand of keyless entry standaard is op de Pro? *weet niet meer *

Ik heb ook een CT200h BL besteld in december. Deze zal rond 10 februari aankomen bij de dealer. Weet niet exact hoe lang ze bezig zijn maar heb de hoop mijn CT nog in februari op te kunnen halen. Ten tijde van bestellen was maart als afleverdatum opgegeven. Zolang de auto nog niet bij de dealer staat zijn het wel de verwachte datums.

:)
 

lexuspoor

Nieuw hier
29 dec 2011
8
0
0
Morgen, 20 januari 2012, wordt mijn zwarte CT200h BL met bamboo accent en TREKHAAK!!!! afgeleverd door toyota autobedrijf van Leeuwen in Waddinxveen. Voor mij geen RCT maar de gedegen service en het professionele onderhoud van de Toyota-brigade. Uitgaande van de onvolprezen kwaliteit van Lexus en rekening houdend met de jaarlijks door mij te rijden kilometers zal mijn auto 1 maal per jaar de garage van binnen zien. En ook bij toyota schenken ze een leuke kop koffie en is het aangenaam vertoeven in de showroom, althans als ik besluit te wachten bij een service beurt.

Mijn uiteindelijke wachttijd op deze CT 200H was een kleine 5 maanden.

Ik ga er vanuit dat dat het waard was.

Mogelijk tot ziens onderweg

John
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Alvast proficiat met de auto!

Uitgaande van de onvolprezen kwaliteit van Lexus en rekening houdend met de jaarlijks door mij te rijden kilometers zal mijn auto 1 maal per jaar de garage van binnen zien.
Eigenlijk wel heel waar in praktisch zin, want hoe vaak sta je daar nou... ;)

Bij dit forum zal ik overigens meer een consumptieve rol vervullen dan dat ik u met allerlei wetenswaardigheden rond de CT200h zal verrassen.
Mocht je daar na ontvangst auto toch anders over denken, vernemen we graag de gebruikerservaring.
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Dimocash zei:
de mijne mag ik helaas pas na 15 feb ophalen ivm mn huidige leaseauto die dan afloopt.

maar wat word ik gek van al die ct200h's op de weg zeg....
ik kom er deze week dagelijks wel een stuk of 5 minimaal tegen....
lijkt wel de nieuwe golf aan het worden haha



Dat heb ik nu helemaal niet. Het is echt maar eens in de maand dat ik een andere CT zie. Nu woon ik in West-Friesland en dat is misschien een uitz\ondering op de regel, maar ik zie zelden een andere CT rijden.
Voor de streek waar ik woon is de CT dus nog behoorlijk exclusief.

Robbert-Jan
 

mzwart123

Nieuw hier
15 jan 2012
10
0
0
Ook al even gemeld in voorstelrondje, maar wachten is tegenwoordig blijkbaar wat minder lang als sommigen onder ons. December besteld, zoals het er nu uitziet half februari al voor de deur. Ik geloof het zelf nog niet helemaal, maar als het zo is dan ... dan ... dan denk ik dat ik heul blij word...
 

lars130

Nieuw hier
19 jan 2012
2
0
0
Nadat ik vele berichten, via dit forum, de afgelopen maanden heb gevolgd, ging ik uit van een lange levertijd. Na een belletje naar A'dam was ik verbaasd om te horen dat mijn witte bl pro met navigatie, een levertijd had van 6 weken!! Besteld (via de leasemaatschappij) begin december en op dit moment al twee weken voor de deur!
ik begrijp dat ik erg veel mazzel heb............