Besteld en afleveren

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
In navolging van het topic levertijden en Tsunami wil ik toch even een ander topic openen wat niets met de Tsunami te maken heeft.

Misschien leuk/handig om in kaart te brengen wanneer je de auto hebt besteld, prognose aflevering en daadwerkelijke aflevering.

Me:
Lexus Amsterdam.

Zwarte Pro.
besteld: 15-11-10
prognose:
1. 1e week maart
2. 21-03-11
3. volgende week ergens? Bevestiging is nu 1 april. Ik denk dat het een grap is.

Update:
Heb mijn CT opgezocht in het rijklaarcentrum. Hij is er dus......
Maar begin steeds meer mijn twijfels te krijgen over de geloofwaardigheid van mijn dealer.
Er is geen planning op het RKC en helemaal niet om op korte termijn mijn auto klaar te krijgen. Welke wel is toegezegd door de verkoper.
Velgen zijn nog niet besteld bij importeur. En ga zo maar door.
Wel zeggen dat er spoed achter word gezet en het vervelend vinden, maar geen acties.
TJA, ach waarom zou je? De order is al binnen en de auto verkoopt zichzelf.
 

Daniel1212

Nieuw hier
11 dec 2011
24
0
0
Ik heb nooit een code gekregen voor de leverdatumchecker, sterker nog ik heb helemaal niets gekregen..

Ik heb ook geen formulier gehad voor de aanpassingen die ik wil dat de dealer voor mij doet, ik heb gewoon een luie dealer.

Ik belde om te vragen hoe het zat met het betalen (ik heb hem gewoon gekocht), wanneer dit moest gebeuren. Vervolgens kreeg ik als antwoord dat ik een deel moet aanbetalen en derest op 5 Januari moet betalen (afhaaldag).
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Daniel1212 zei:
Ik heb nooit een code gekregen voor de leverdatumchecker, sterker nog ik heb helemaal niets gekregen..

Ik heb ook geen formulier gehad voor de aanpassingen die ik wil dat de dealer voor mij doet, ik heb gewoon een luie dealer.

Ik belde om te vragen hoe het zat met het betalen (ik heb hem gewoon gekocht), wanneer dit moest gebeuren. Vervolgens kreeg ik als antwoord dat ik een deel moet aanbetalen en derest op 5 Januari moet betalen (afhaaldag).


Menukaart is ook mij voorbij gegaan. Ik heb wel op hun verzoek de engelse menukaart (zie elders op dit forum) ingevuld gemaild. Dit zou ik dus ook maar doen als ik jou was.
Mijn dealer (Amsterdam) heeft niets over de betaling gezegd (ook een prive aankoop). Het is ook erg ongebruikelijk een aanbetaling te doen. Gewoon het hele bedrag enkele dagen voor de levering overmaken, dan komt alles goed.

Succes.

Robbert-Jan
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Daniel1212 zei:
Ik heb nooit een code gekregen voor de leverdatumchecker, sterker nog ik heb helemaal niets gekregen..

Ik heb ook geen formulier gehad voor de aanpassingen die ik wil dat de dealer voor mij doet, ik heb gewoon een luie dealer.

Ik belde om te vragen hoe het zat met het betalen (ik heb hem gewoon gekocht), wanneer dit moest gebeuren. Vervolgens kreeg ik als antwoord dat ik een deel moet aanbetalen en derest op 5 Januari moet betalen (afhaaldag).


Menukaart is ook mij voorbij gegaan. Ik heb wel op hun verzoek de engelse menukaart (zie elders op dit forum) ingevuld gemaild. Dit zou ik dus ook maar doen als ik jou was.
Mijn dealer (Amsterdam) heeft niets over de betaling gezegd (ook een prive aankoop). Het is ook erg ongebruikelijk een aanbetaling te doen. Gewoon het hele bedrag enkele dagen voor de levering overmaken, dan komt alles goed.

Succes.

Robbert-Jan
 

mac

Nieuw hier
22 dec 2011
1
0
0
Ook ik heb zojuist een CT200h BL besteld met navigatie en dark opal lak.

Ik verbaas me een beetje over de levertijd want hoewel de auto niet op voorraad is zal deze eind februari al geleverd worden. :D Zou de levertijd nu ineens zoveel korter zijn?
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
@mac Ja, dat is inderdaad het geval. Lees dit artikel maar eens. Onderaan staan de levertijden per model genoemd. En als je geen speciale zaken hebt mee besteld, is de levertijd van de CT200h slechts 2 maanden.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Hi mac, welkom hier! veel plezier met het wachten en inderdaad, wat Jay_Kay zegt... de levertijden hebben ze weer goedgemaakt... schrijf maar een intro als je de kans krijgt! :rulez:
 

ctlexus

Hoort erbij
28 sep 2011
56
0
0
Een collega van mij heeft zijn CT200h begin november besteld, en die wordt in januari geleverd in de haven.

Ter vergelijk, ik heb mijn ct200h begin juli besteld en die wordt nu ongeveer afgeleverd bij de dealer, kan hem waarschijnlijk halverwege januari ophalen
 

erwinl

Nieuw hier
26 mei 2011
14
0
0
Als ik het allemaal zo lees begin ik steeds meer het gevoel te krijgen dat ook mijn CT nu al bij de dealer staat en dat het nog even wachten is op januari 2012, waarin de leasemaatschappij het licht weer op groen zet. Wacht pas sinds 10 maart... En waarom het zo lang duurt bij mij is me ook nog steeds een raadsel. Een Sienna Brown Luxery Line met slechts twee opties: adaptive cruise control en performance dempers. Zou 't 'm daar in zitten?
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Uit sympathie een foto van mijn gelijkaardig autotje, besteld en ??n week later gekregen.
IMG_2003.jpg
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
erwinl zei:
Als ik het allemaal zo lees begin ik steeds meer het gevoel te krijgen dat ook mijn CT nu al bij de dealer staat en dat het nog even wachten is op januari 2012, waarin de leasemaatschappij het licht weer op groen zet. Wacht pas sinds 10 maart... En waarom het zo lang duurt bij mij is me ook nog steeds een raadsel. Een Sienna Brown Luxery Line met slechts twee opties: adaptive cruise control en performance dempers. Zou 't 'm daar in zitten?
Nee, dat is het niet... Ik heb in het "Levertijden en Tsunami" subforum een kleine pol gehouden en de conclusie was dat er geen lijn inzit. Op de 1 of andere manier zijn de auto's besteld tussen maart en half mei onder op een stapeltje gekomen en pas later dan de bedoeling was in productie gegaan. Immers, hoe kan het anders dat de levertijd nu tussen de 2 en 4 maanden ligt?

Kijk naar het verhaal van Termin8r; daar is hetzelfde aan de hand. Onverklaarbare redenen waarom de auto maar niet geleverd kan worden. Heb je je persoonlijke ordernummer? Dat is het nummer wat je dealer als intern correspondentienummer heeft gekregen. Je zou nog kunnen checken op de Levertijden checker. Als-ie dan niet te voorschijn komt, dan is-ie in ieder geval in Antwerpen, maar waarschijnlijk al bij de dealer.
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
Pfff... Fijne collega's hier :p Ze waren mijn gezeur zo zat, dat ze onze fleetmanager hebben gevraagd om mij in de maling te nemen... En ik moet zeggen, ik trapte er (ondanks enige terughoudendheid) met open ogen in :loll: De fleetmanager vertelde me vanochtend dat Toyota Nederland (dat had al een aanwijzing moeten zijn) heeft gemeld dat mijn auto toch weer twee maanden later zou komen. "Nou", zeg ik, "ik heb van de dealer anders andere geluiden gehoord. Als dat waar is, dan stoppen ze hem maar daar waar de zon niet schijnt... Ik ga gelijk de garage bellen."

Dus ik bellen... "Dat is een gek verhaal, ik ga gelijk intern een en ander nakijken. Ik bel je zo terug." Nog geen 5 minuten later:"Nee hoor, hij staat in de opslag. Waar dat verhaal vandaan komt, ik weet het niet. Maar nu ik je toch aan de lijn heb, zullen we dan maar gelijk een afspraak voor afleveren maken?"

Dus dankzij mijn collega's (Dank jullie wel :worship: !) hoef ik niet te wachten tot ik gebeld word voor een afspraak. :D 12 Januari a.s. is het zover. Eerste werk die dag zal zijn de nieuwe auto halen en de oude auto op het werk inleveren. Minder dan 3 weken te gaan!
 

thijsr

Hoort erbij
29 aug 2011
34
0
0
Haha dat is nou humor! Wel super dat je nog maar 3 weken te gaan hebt Jay_Kay. Het heeft tenslotte ook meer en meer dan lang genoeg geduurd...
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
Pcies! En dat is nu net de mentailiteit waar ons bedrijf groot mee geworden is; serieus wanneer nodig maar een lolletje op zijn tijd kan ook...
 

ctlexus

Hoort erbij
28 sep 2011
56
0
0
ctlexus zei:
Ter vergelijk, ik heb mijn ct200h begin juli besteld en die wordt nu ongeveer afgeleverd bij de dealer, kan hem waarschijnlijk halverwege januari ophalen

Update: Kan de auto op 3 januari afhalen! Meteen ook een afspraak gemaakt voor de winterbandjes, die worden er 2 uur later opgezet :)