Besteld en afleveren

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
In navolging van het topic levertijden en Tsunami wil ik toch even een ander topic openen wat niets met de Tsunami te maken heeft.

Misschien leuk/handig om in kaart te brengen wanneer je de auto hebt besteld, prognose aflevering en daadwerkelijke aflevering.

Me:
Lexus Amsterdam.

Zwarte Pro.
besteld: 15-11-10
prognose:
1. 1e week maart
2. 21-03-11
3. volgende week ergens? Bevestiging is nu 1 april. Ik denk dat het een grap is.

Update:
Heb mijn CT opgezocht in het rijklaarcentrum. Hij is er dus......
Maar begin steeds meer mijn twijfels te krijgen over de geloofwaardigheid van mijn dealer.
Er is geen planning op het RKC en helemaal niet om op korte termijn mijn auto klaar te krijgen. Welke wel is toegezegd door de verkoper.
Velgen zijn nog niet besteld bij importeur. En ga zo maar door.
Wel zeggen dat er spoed achter word gezet en het vervelend vinden, maar geen acties.
TJA, ach waarom zou je? De order is al binnen en de auto verkoopt zichzelf.

Rembrand20 zei:
Zo dat is echt niet leuk. Dan is je auto er en dan moet je nog 1,5 maand wachten voordat hij wordt uitgeleverd.

Is geen leaseauto, maar prive. Toch heb ik besloten hem in 2012 op kenteken te zetten. In mei was de verwachtte leveringsdatum februari 2012. Met die datum heb ik ook de inruilprijs afgesproken. Dus nu ga ik nog even op wintersport met de huidige auto. Dan kan ik na terugkomst de CT afhalen.

Robbert-Jan

Robbert zei:
Toch vreemd dat jouw auto nog niet eens richting dealer is. Succes met wachten.

Robbert-Jan
Dank je. Ik baseer me dan ook op de levertijdchecker op de Lexus-site. Als ik daar mijn ordernummer invoer, komt er nog steeds december 2011 uit, wat zoveel betekent dat de auto nog niet in Antwerpen staat voor transport naar de dealer. Wanneer verdween jouw order van de Lexus-site, Robbert-Jan?

Nu heb ik een auto onder m'n kont, ik kom van A naar B, dus je hoort me niet klagen. Maar heel langzaam zou het prettig zijn als ik weet wanneer-ie komt. Het dashboard als achtergrond op de PC helpt dan ook niet :P

En ik ben ook niet zo, dat ik elke dag/week bij de dealer aan de telefoon hang van hoe en wat.

De dealer heeft mij zelf gebeld, dat de auto over een week werd verwacht bij de dealer en dat was dus 11 november. De 18e stond hij dus bij de dealer en heb verder de checker niet meer bekeken.

Robbert-Jan

Zo, net een CT bij de leasemaatschappij besteld! 't Wordt een zwarte Business Line Pro + Navigatie + Parkeersensoren + zonder typeaanduiding. Geschatte levertijd is nu 4 maanden, dus hopelijk kan ik hem in April 2012 in ontvangst nemen.

Afgelopen weekend menukaart ontvangen met deadline 14 jan. terwijl levering pas op medio feb. staat ook volgens leverdatumchecker. Komende vrijdag is trouwens laatste update want per 2 jan. gaat die site eruit zag ik. Misschien was dit nog niet bekend? Ik reken nog steeds op half februari. Die menukaarten zullen door Lexus Amsterdam wel in bulk uitgestuurd zijn.

Mmmm. Het wordt in mijn geval steeds leuker, als ik dit allemaal zo lees. Mensen die later bestellen maar nu al (kunnen) rijden, menukaarten verstuurd van auto's die pas in februari geleverd worden, etc. Levertijd checken geeft al bijna 4 maanden december aan.

Toch maar eens contact opnemen met de leasemaatschappij over hoe en wat. Ondanks de goede service tijdens het proefrijden en tot het moment van bestellen, laat de informatie nu op zich wachten. Enige info is wel gewenst, aangezien mijn huidige leasecontract al met 3 maanden was verlengd (van oktober naar januari) en ik wil weten hoe en wat qua tijdelijk auto.

ben net gebeld door Lexus Amsterdam dat ik morgen de CT kan ophalen. Helemaal super. Alcredis staat tot 15 december uitlevering toe. was dus kantje boord.

@Robbert, jij hebt toch ook in Amsterdam besteld? Ik zou maar eens bellen dan. Je weet dat die menukaart niets betekent. Je kunt beter de als bijlage het formulier met LPS settings meesturen.
@Jay_Kay, vreemd verhaal dit inderdaad. Ik zou direct contact met je dealer opnemen.

Nu ik er over nadenk, was het niet zo dat er als gevolg van de aardbeving een beperkt aantal kleuren slechter leverbaar was? Nu geef ik onmiddellijk toe dat ff niet de moeite heb genomen om hier of op internet te zoeken.

Ik denk dat ik het maar 1 niveau hoger zoek, namelijk via de leasemaatschappij en/of de fleetmanager. Hou jullie op de hoogte...

thijsr zei:
@Robbert, jij hebt toch ook in Amsterdam besteld? Ik zou maar eens bellen dan. Je weet dat die menukaart niets betekent. Je kunt beter de als bijlage het formulier met LPS settings meesturen.
@Jay_Kay, vreemd verhaal dit inderdaad. Ik zou direct contact met je dealer opnemen.

Inderdaad ook in Amsterdam besteld. Het formulier met de LPS settings had ik al opgestuurd, maar men deed daar nogal lacherig over!!! Overigens kreeg ik een 3 weken geleden de mededeling dat 14 dagen voor de aflevering de menukaart wordt opgestuurd. Ik wou een afspraak voor 12 januari, maar dat kon niet, omdat er 250 auto's afgeleverd moeten worden en zij daarvoor een planning gaan maken. Welke dag het dan wordt, hangt helemaal van Lexus af???!!

Robbert-Jan

Ik heb zaterdag ook mijn menukaart ontvangen van Lexus Amersfoort. De levering staat volgens mij gewoon voor Januari gepland. Ik heb het idee dat ze de menukaarten gewoon opsturen zodat ze deze al weer binnen hebben.

Maar ben benieuwd wanneer ik wat hoor.

Robbert zei:
dat 14 dagen voor de aflevering de menukaart wordt opgestuurd

Laat ik die nu net dit weekend gehad hebben (ook van Amersfoort) met het verzoek 'm voor 15 december te retourneren...Zal toch niet dat ze 'm echt binnenkort gaan leveren... Wacht al sinds maart... :(

Vanochtend een email naar de leasemaatschappij gestuurd met het volgende antwoord als resultaat:
Wellicht heeft het te maken met de uitvoering en opties. Bij sommige merken is het zo dat auto's met bepaalde opties een langere levertijd hebben.
Wij krijgen de levertijd ook door van de dealer. Als de dealer aangeeft dat de auto volgend jaar in februari komt, dan kunnen wij daar weinig aan veranderen. Zeker bij Lexus, want daar hebben wij geen centrale dealer of iets dergelijks.

Als de auto in december in Antwerpen geleverd wordt, dan kunt u in januari rijden. Als de auto nu al bij de dealer stond, dan werd deze niet uitgeleverd. Na 15 november leveren we geen auto's meer af.
Daar word je vrolijk van.... NOT :(

De initiele levertijd stond inderdaad op februari 2012 (ook op de levertijd checker), maar is inmiddels teruggebracht tot december 2011 (in de haven).

Ik zal in "Levertijden en Tsunami" verder op dit onderwerp ingaan. Het gaat hier per slot van rekening over afleveren en daar ben ik nog niet :neutral: