Besteld en afleveren

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
In navolging van het topic levertijden en Tsunami wil ik toch even een ander topic openen wat niets met de Tsunami te maken heeft.

Misschien leuk/handig om in kaart te brengen wanneer je de auto hebt besteld, prognose aflevering en daadwerkelijke aflevering.

Me:
Lexus Amsterdam.

Zwarte Pro.
besteld: 15-11-10
prognose:
1. 1e week maart
2. 21-03-11
3. volgende week ergens? Bevestiging is nu 1 april. Ik denk dat het een grap is.

Update:
Heb mijn CT opgezocht in het rijklaarcentrum. Hij is er dus......
Maar begin steeds meer mijn twijfels te krijgen over de geloofwaardigheid van mijn dealer.
Er is geen planning op het RKC en helemaal niet om op korte termijn mijn auto klaar te krijgen. Welke wel is toegezegd door de verkoper.
Velgen zijn nog niet besteld bij importeur. En ga zo maar door.
Wel zeggen dat er spoed achter word gezet en het vervelend vinden, maar geen acties.
TJA, ach waarom zou je? De order is al binnen en de auto verkoopt zichzelf.

Leverdatum checker nog niet bekeken vandaag. Is ook niet nodig, want Lexus heeft mij deze week al geinformeerd dat mijn CT de 18e bij de dealer staat. (Bij aankoop: levering februari 2012). Dat is dus circa drie maanden eerder. Ik heb echter afgesproken dat ik hem in januari laat afleveren, dus ik moet nog even geduld hebben, terwijl mijn auto dan 1 1/2 maand in de opslag staat.
Overigens vertelde de kontaktpersoon dat januari een drukke aflever maand wordt. Ik denk dat veel (met name lease-auto's) mensen hun auto op kenteken willen hebben in 2012.
Ach, ik heb al 6 maanden gewacht, heb heel lang in de veronderstelling geleefd dat de levering februari zou zijn, dus die 1 1/2 maand kan ik ook nog wel wachten.
Komt mij eigenlijk ook wel goed uit, want dan kan ik met mijn huidige auto nog een ritje naar de sneeuw maken.

Robbert-Jan

Robbert zei:
Leverdatum checker nog niet bekeken vandaag. Is ook niet nodig, want Lexus heeft mij deze week al geinformeerd dat mijn CT de 18e bij de dealer staat. (Bij aankoop: levering februari 2012). Dat is dus circa drie maanden eerder. Ik heb echter afgesproken dat ik hem in januari laat afleveren, dus ik moet nog even geduld hebben, terwijl mijn auto dan 1 1/2 maand in de opslag staat.
Overigens vertelde de kontaktpersoon dat januari een drukke aflever maand wordt. Ik denk dat veel (met name lease-auto's) mensen hun auto op kenteken willen hebben in 2012.
Ach, ik heb al 6 maanden gewacht, heb heel lang in de veronderstelling geleefd dat de levering februari zou zijn, dus die 1 1/2 maand kan ik ook nog wel wachten.
Komt mij eigenlijk ook wel goed uit, want dan kan ik met mijn huidige auto nog een ritje naar de sneeuw maken.

Robbert-Jan

Mensen niet, maar wel de leasemij. De wagen is dan van 2012 ipv 2011.......... Verkooptechnisch een punt.
Feitelijk onzin, maar we worden graag bedonderd :)

Ik krijg gelukkig (eindelijk) mijn LL a.s. maandag afgeleverd, maar was daarvoor ook bang dat het deze maand niks meer zou worden toen mijn verwachte leverdatum van jan/febr 2012 ineens naar Nov 2011 ging. ik heb echter van leaseplan vorige maand een mail ontvangen waarin ze aangeven dit jaar af te stappen van de regel om na de 15e november geen auto's op kenteken te laten zetten. Alle voertuigen worden in 2011 door hun tot 31 dec gewoon op kenteken gezet, dit vanwege de lange levertijden waar in principe alle merken dit jaar last van hebben gehad. Zij brengen het als een soort van tegemoetkoming aan de leaserijders. Het zal waarschijnlijk eerder zijn dat zij te veel financieel nadeel ondervinden als duizenden voertuigen bij de dealer staan te wachten tot jan om op kenteken gezet te worden en ze dan ook pas vanaf januari het leasebedrag kunnen incasseren bij de bedrijven die die auto's leasen.

renzie

De leasemaatschappijen ontvangen toch nog gewoon het leasebedrag van de lease auto waar je nu mee rijdt! Het leasebedrag kan natuurlijk wel iets hoger of lager uitvallen, maar dat lijkt mij niet de reden.
Ik ben benieuwd of alle leasemaatschappijen ervan zijn afgestapt.
Bij mij gaat het om een prive auto, dus dan wacht ik wel 1 1/2 maand om het kenteken op 2012 te hebben.

Robbert-Jan

Dat klopt wel. Maar ook de auto waar ik nu in rijdt willen zij het liefst nog voor de jaarwisseling verkocht hebben want na jan is hij weer " een jaar ouder" geworden en brengt misschien wat minder op.

renzie

Ook dat is waar en klinkt logisch. Er is voor beide wat te zggen, maar de leasemaatschappij zal het wel goed berekend hebben.

Robbert-Jan

Besteld bij de dealer 14 maart.
Dealer heeft besteld op 20 maart afgeleverd 20 oktober.
Dark opal met navi verder standaard.Beige bekleding.
Nu 2400 km mee gereden geweldige auto vele malen beter dan de civic hybride die ik hier voor had.
Verbruik 5 ltr/p 100 rij normaal 120/130.
Wat een min is zijn de lm velgen 15 inch, er zit een plastic wieldop op dit word nergens gemeld en blijft een bron van ergernis.

jvr zei:
Besteld bij de dealer 14 maart.
Dealer heeft besteld op 20 maart afgeleverd 20 oktober.
Dark opal met navi verder standaard.Beige bekleding.
Nu 2400 km mee gereden geweldige auto vele malen beter dan de civic hybride die ik hier voor had.
Verbruik 5 ltr/p 100 rij normaal 120/130.
Wat een min is zijn de lm velgen 15 inch, er zit een plastic wieldop op dit word nergens gemeld en blijft een bron van ergernis.

wieldoppen?
kan je een foto ervan plaatsen.
volgens de carconfiguration heeft hij geen wieldoppen.
http://www.lexus.nl/car-configurator/index.lex?model=CT

Deze plastiek dingen verminderen de turbulentie en geven een "bepaalde" verbruiksvermindering.Volkswagen was met zijn 3 liter Polo de eerste die het echt gebruikte in serie.Overigens een afschuwelijke design

mlcoolj zei:
on topic pls..

Misschien was dit vorige bericht van de moderator aan uw aandacht ontsnapt? Maak liever even een nieuw topic aan met dit onderwerp, dan kunnen anderen die een soortgelijk probleem ondervinden iets makkelijker zoeken en reageren.

Bedankt,

Uw host.

iemand is heeel blij geworden.... :D
Ik heb in maart een mooie besteld, en vorige week een belletje gekregen..... Hij is er!!
Maar ja.. ik werk niet meer bij die tent (en nee, geen staatslot). dus, heeft er vast iemand een aanbod gekregen om mijn configuratie afgeleverd te krijgen. Heel jammer voor me, maar hoop dat ik hem ooit nog eens kan zien rijden :-)

Remcootje zei:
iemand is heeel blij geworden.... :D
Ik heb in maart een mooie besteld, en vorige week een belletje gekregen..... Hij is er!!
Maar ja.. ik werk niet meer bij die tent (en nee, geen staatslot). dus, heeft er vast iemand een aanbod gekregen om mijn configuratie afgeleverd te krijgen. Heel jammer voor me, maar hoop dat ik hem ooit nog eens kan zien rijden :-)
Wat is/was jouw configuratie?

Ook ik kreeg 'gewoon' nog steeds december te zien, dus nog niet aangekomen in Antwerpen. Als over twee weken er nog steeds een maand uit komt rollen, dan wordt de kans steeds groter dat het niet begin maar eind januari gaat worden. Zeker als ik meeneem dat mijn dealer tussen nu en eind december 300 auto's gaat klaarmaken om vanaf 2-1-2012 uit te leveren. Even makkelijk rekenen, 20 werkdagen in januari, 15 auto's per dag, 8 werkuren per dag is minder dan een half uur per auto want er is maar 1 plek waar de auto onder de hoes wordt klaargezet... Persoonlijk hoeft dat van mij niet, maar hoort natuurlijk wel bij de Lexus beleving.

Ik heb in juni een CT besteld. Verwachte leverdatum volgens de site = december 2011. Ik heb 2 weken geleden gemaild naar Lexus of dit begin of eind december is i.v.m. vervangen huidige banden voor winterbanden. Ik werd naar 2 dagen netjes gebeld door het "Servicecenter" die aangaf dat mijn lexus begin december beschikbaar is. 18 november stond de datum nog op december 2011. Ik laat weten zodra ik meer weet maar verwacht dus begin december.