Besteld en afleveren

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
In navolging van het topic levertijden en Tsunami wil ik toch even een ander topic openen wat niets met de Tsunami te maken heeft.

Misschien leuk/handig om in kaart te brengen wanneer je de auto hebt besteld, prognose aflevering en daadwerkelijke aflevering.

Me:
Lexus Amsterdam.

Zwarte Pro.
besteld: 15-11-10
prognose:
1. 1e week maart
2. 21-03-11
3. volgende week ergens? Bevestiging is nu 1 april. Ik denk dat het een grap is.

Update:
Heb mijn CT opgezocht in het rijklaarcentrum. Hij is er dus......
Maar begin steeds meer mijn twijfels te krijgen over de geloofwaardigheid van mijn dealer.
Er is geen planning op het RKC en helemaal niet om op korte termijn mijn auto klaar te krijgen. Welke wel is toegezegd door de verkoper.
Velgen zijn nog niet besteld bij importeur. En ga zo maar door.
Wel zeggen dat er spoed achter word gezet en het vervelend vinden, maar geen acties.
TJA, ach waarom zou je? De order is al binnen en de auto verkoopt zichzelf.

sjoerdtiel zei:
Heb ze inderdaad gezien! Wat een mooie wagen! Heb je de donker blauwe of zwart? Ik heb er wel spijt van dak ik geen open dak genomen heb zeg...

Dark Granite.....ik heb nooit een opendak gehad in een auto maar ben nu zo blij dat ik het heb genomen. Het extra licht is echt geweldig.....maar voordat een moderator zegt dat het offtopic is....bij het afleveren vertelde de dealer netjes waar alle knopjes voor waren ;-)

Vorige week donderdag (de 28e) mijn in februari bestelde luxury line in ontvangst genomen bij Lexus Amsterdam. Op mijn verzoek een korte uitleg. Ik vind het juist leuk om alles zelf uit te zoeken en in te stellen. En ik wou er de weg mee op.
De eerste ervaringen zijn uitstekend. Prima zit (ik ben 1.80), uitstekend weggedrag en lekker stil. De prestaties zijn voor mij ruim voldoende. Ik rij de Lexus ook omdat hij weinig uitstoot heeft. Als ik een scheurijzer wil rijden, had ik wel een ander auto uitgezocht. Het rijden op elektriek is een belevenis. Het lukt me zelfs op met 60 nog elektrisch te rijden. Ok?, naar beneden in de Piet Hein tunnel, maar toch.
Het rijden in gezelschap van Mark L is geweldig. Wat een sound. Ook zachtjes blijf je alles horen. Echt genieten.
De kleur silvery blue blijkt een goede keuze. Het is moeilijk om vanaf een beeldscherm een kleur te kiezen, maar beslist geen spijt. Hij ziet er geweldig uit. Er rijden er nog niet veel rond met deze kleur. Het zal voor Maistah niet moeilijk zijn om me te ontdekken in Hoogland. De foto?s zal ik binnenkort op de daarvoor bestemde plek plaatsen.

Zojuist een belletje gehad vanuit eindhoven. De 17e mag ik de mijne LL sienna brown m ivory leder gaan halen :)
The final countdown has started! :D

Bas36 zei:
Ik heb mijn CT eindelijk in ontvangst mogen nemen. leuke ontvangst bij Lexus Breda en nu lekker rijden en genieten.

Ik zie graag je eerste ervaringen en opmerkingen. Ben benieuwd. Had je ook een menukaart gekregen??

Robbert-Jan

Ik had geen menukaart gekregen, wel had ik vooraf al op eigen iniatief de LPS settings doorgegeven aan Lexus Breda die grotendeels alles keurig hebben overgenomen. Helaas is de achteruitrijd piep nog altijd aanwezig. Hiervoor maak ik echter op korte termijn een afspraak om dit te wijzigen. Prima geregeld dus.
Ik zal zeer zeker wat ervaringen plaatsen op korte termijn. ;)

Bas36 zei:
Ik had geen menukaart gekregen, wel had ik vooraf al op eigen iniatief de LPS settings doorgegeven aan Lexus Breda die grotendeels alles keurig hebben overgenomen. Helaas is de achteruitrijd piep nog altijd aanwezig. Hiervoor maak ik echter op korte termijn een afspraak om dit te wijzigen. Prima geregeld dus.
Ik zal zeer zeker wat ervaringen plaatsen op korte termijn. ;)

Even off topic, maar die achteruitrij piep is dat 1 piep of blijft hij piepen zolang hij in de achteruitrij stand staat??

Eobbert-Jan

Na een half jaar wachten heeft de dealer eindelijk gebeld: "Je kunt de auto op komen halen... Oh ja, hij wordt geleverd zonder het schuifdak dat achteraf zou worden ingebouwd. Dat is toch niet mogelijk in verband met de constructie van een CT Businessline."

De verkoper heeft dit bij het bestellen niet aan mij gemeld en er staat ook geen voorbehoud op de offerte. De dealer heeft het wel aan de leasemaatschappij gemeld, maar die hebben verzuimd dit aan mij doorgegeven. De dealer vindt het "vervelend voor mij dat de verkoper mij destijds verkeer heeft voorgelicht".

Ik baal er ontzettend van, want ik vind een schuifdak erg belangrijk. Als ik dit vooraf had geweten zou ik een andere auto hebben gekozen waarin dit wel kon.

Je hebt je rechten als consument/bedrijf. Compensatie eisen of afzien van lease behoort tot de mogelijlheden. Wel zeer jammer om te horen dat jij je schuifdak zo belangrijk vindt. Vergeet niet al die luxe en comfort vd lexus.
Ik ben zeer happy dat ik woensdag in de mijne kan gaan rijden. :D

Vreemd verhaal dat schuifdak. Ik heb ook een Business line pro, maar die is toch qua constructie niet anders dan een Luxury? Ik weet dat ik in november ook kon kiezen voor het schuifdak. Past deze dan alleen op de Luxury?

De oplossing is dan een laten Luxury aanrukken met schuifdak en het verschil (deels) compenseren door de dealer. En anders kun je er dus vanaf. Het is een keuze. Het gebeurd wel vaker dat er verkeerde opties enzo worden geleverd.

En betreft het achteruit rij piepje. Die blijft totdat je hem uit de achteruit rij versnelling haalt.

Dat is niet zo belangrijk, maar verkeerd ingelicht worden vind ik een slechte zaak!
Het kanteldak is inderdaad enkel alleen mogelijk op de Lux Line.

Je zou nog van je contract afkunnen...

Schuifdak is inderdaad alleen een optie bij Luxery line en niet bij de Business line die ik heb besteld. Dat wist ik toen al. Volgens de verkoper konden ze echter wel achteraf een schuifdak inbouwen. Hij heeft me in geuren en kleuren uitgelegd hoe ze dan een gat in je dak zagen.

Ellende is dat ik al een half jaar heb gewacht op die CT en weinig zin heb om nu nog een andere te bestellen en weer te moeten.

En betreft het achteruit rij piepje. Die blijft totdat je hem uit de achteruit rij versnelling haalt.

Het is toch geen vrachtwagen!!! En je kan ervan af, door de dealer in te stellen in 1 enkel piepje.

Robbert-Jan