Besteld en afleveren

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
In navolging van het topic levertijden en Tsunami wil ik toch even een ander topic openen wat niets met de Tsunami te maken heeft.

Misschien leuk/handig om in kaart te brengen wanneer je de auto hebt besteld, prognose aflevering en daadwerkelijke aflevering.

Me:
Lexus Amsterdam.

Zwarte Pro.
besteld: 15-11-10
prognose:
1. 1e week maart
2. 21-03-11
3. volgende week ergens? Bevestiging is nu 1 april. Ik denk dat het een grap is.

Update:
Heb mijn CT opgezocht in het rijklaarcentrum. Hij is er dus......
Maar begin steeds meer mijn twijfels te krijgen over de geloofwaardigheid van mijn dealer.
Er is geen planning op het RKC en helemaal niet om op korte termijn mijn auto klaar te krijgen. Welke wel is toegezegd door de verkoper.
Velgen zijn nog niet besteld bij importeur. En ga zo maar door.
Wel zeggen dat er spoed achter word gezet en het vervelend vinden, maar geen acties.
TJA, ach waarom zou je? De order is al binnen en de auto verkoopt zichzelf.

Vanmorgen om 10 uur de auto opgehaald! Wat heerlijk om m nu eindelijk in bezit te hebben.
Zal proberen zo snel mogelijk wat Foto's te plaatsen!

Vandaag de grote dag van mijn nieuwe Lexus CT200h Dark Opal, gewoon de standaard versie want die vond ik al vol met opties.
moet hem om 10:30 bij Lexus Amsterdam ophalen en dan even een mooie route uitzoeken terug naar Hensbroek.

groet
Ed

Nou nou nou, het is zover...

Update:
25 maart besteld bij de dealer (Rotterdam)
30 maart geaccepteerd door de lease maatschappij
31 maart bestelling in behandeling bij de dealer
11 april bestelling door dealer geaccordeerd

Levertijd updates door de Lexus site:
November/december 2011
November 2011
Augustus 2011
Geen info sinds 13 augustus

En nu kan ik hem volgende week maandag 5 september ophalen!

Uitvoering:
Lexus CT 200h Luxury Line
Dark Opal
Ivory Leather
Sunroof
(en ik laat de achterruiten direct blinderen, kan namelijk niet af fabriek bij een Luxury Line. De dealer kon dit wel voor mij verzorgen maar dat kost dan euro 500,- Zelf kan ik dit laten doen voor de helft, dus dat doe ik dan ook.)

Ik kan niet wachten...

Greetz, Martijn

Bestelling Lexus ct200h zwart - silk ivory

29 augustus - aanvraagformulier bij wagenparkbeheerder voor mijzelf en werkgever ondertekend
5 september - door wagenparkbeheer besteld bij leasemaatschappij
16 september - bestelling door leasemaatschappij gedaan bij Louwman Amsterdam

15 februari - Op leveringsopdracht staat gewenste leverdatum 15-02-2012. Hier kunnen echter geen rechten aan ontleend worden. Van de dealer ontvang ik over 6 weken een bestelnummer waarmee ik de auto kan volgen in het bestelproces

Ik hou jullie op de hoogte...

Bestelling Lexus ct200h BL Pro Sienna Brown - Panther Black

Met de volgende opties:

-Parkeersensoren voor en achter
-LED koplampen
-Hard Disk Drive navigatiesysteem

15 september - aanvraag ingediend bij de werkgever.
20 september - werkgever besteld bij leasemaatschappij
23 september - bestelling door leasemaatschappij gedaan bij Louwman Amersfoort

Op leveringsopdracht staat leverdatum week 07/2012.

Zal me hier ook eens melden:

3 juli bij Athlon een BL besteld in Dark Granite met metallic lak, navigatie en een fietsendrager (ik ben wielrenner).

Verwachte afleverdatum is januari 2012, was 2 weken geleden nog december 2011. Beetje jammer.

Iemand enig idee wat er gebeurt met de huidige bestellingen in Dark Granite, worden die nog gewoon geleverd?

Rebrand20 en ctlexus, welkom hier! nog even wachten en dan kunnen jullie rijden! Misschien ook zo leuk om jullie ook aan de rest van het forum voor te stellen.. dit kan hier: viewforum.php?f=14

wat betreft je vraag ctlexus.. deze heb je al in de goede topic gevraagd.. graag hier ontopic blijven... thx! :rulez:

mlcoolj zei:
Rebrand20 en ctlexus, welkom hier! nog even wachten en dan kunnen jullie rijden! Misschien ook zo leuk om jullie ook aan de rest van het forum voor te stellen.. dit kan hier: viewforum.php?f=14

wat betreft je vraag ctlexus.. deze heb je al in de goede topic gevraagd.. graag hier ontopic blijven... thx! :rulez:

Kwam er later achter dat er al een topic was over het verdwijnen van Dark Granite :)

Net even een mailtje naar Louwman in Amersfoort gestuurd met de vraag of de lever datum nog steeds Feb 2012 is. Ik kreeg binnen een uur antwoord dat het inderdaad zo is. Tevens heb ik gelijk mijn ordernummer gehad zodat ik mijn lexus kan volgen...

Ik ben altijd blij dat ik tweedehands rij. Gewoon lang zoeken naar een perfecte auto, betalen en hoppa klaar. Ik moet er niet aan denken om maanden op een auto te moeten wachten. Het is maar een vervoermiddel. Succes met het hele proces. :D

Coordinator zei:
Ik ben altijd blij dat ik tweedehands rij. Gewoon lang zoeken naar een perfecte auto, betalen en hoppa klaar. Ik moet er niet aan denken om maanden op een auto te moeten wachten. Het is maar een vervoermiddel. Succes met het hele proces. :D

Ik denk dat het merendeel van de Lexus CT200h rijders leaserijders zijn. Vanwege de 14% bijtelling is het een een echte lease-knaller. En leaserijders kunnen niet 2dehands kopen

Denk ook dat er een hoop lease rijders zijn in de CT.

En ja die maanden wachten heeft ook wel weer iets... Al dat het maar een auto is, verheug je je toch op de eerste kilometers. :-) Na een maand is het inderdaad ook voor de berijder gewoon weer een auto en vraag je je af waarom je zo in spanning zat ;-)

En ctlexus, bij ons mag je wel 2de hands leasen als je dat zou willen.

De CT is idd een lease succes maar dan nog. Ook al zou ik particulier kopen dan nog niet nieuw. Ik betaal al 52 % belasting dus met auto's doe ik het anders: gewoon naar onze buren over de grens en tel uit je winst. Keurige onderhouden auto's met alle extra's erop en eraan. Nederlanders kopen vaak kale auto's en dat komt door onze bpm. Mijn huidige auto is al nummer 5 die uit DLD komt. Maar goed een leaseauto bestellen is idd anders. :hi:

Van mijn dealer (Lexus Amssterdam), contactpersoon nu op vakantie trouwens, krijg ik pas 6 weken na besteldatum (16 sep. en nu dus nog 3 wkn) het bestelnr. om de auto te tracen. Ik vertrek morgen voor 3 weken op vakantie dus dat maakt het wachten wat draaglijker : -)

Rembrand, ik verwacht dat voor mij de levertijd dan ook is afgenomen.. Thanks for the info!

Een geimporteerde gebruikte auto uit bijvoorbeeld duitsland leasen is gewoon mogelijk!
Er zijn in de grensstreek voldoende bedrijven die alles voor je regelen. Via die weg kun je ook een ct leasen over een paar maandjes. Google maar eens!!

thijsr zei:
Van mijn dealer (Lexus Amssterdam), contactpersoon nu op vakantie trouwens, krijg ik pas 6 weken na besteldatum (16 sep. en nu dus nog 3 wkn) het bestelnr. om de auto te tracen. Ik vertrek morgen voor 3 weken op vakantie dus dat maakt het wachten wat draaglijker : -)

Rembrand, ik verwacht dat voor mij de levertijd dan ook is afgenomen.. Thanks for the info!

Ik probeer per e-mail kontakt te krijgen met mijn kontaktpersoon bij Lexus Amsterdam/Dhr.naam verwijdert.
Is deze ook jouw kontaktpersoon en wanneer is hij weer terug van vakantie, weet jij dat??

Robbert-Jan0

Modedit: Naam verwijdert. Aub geen namen noemen, doe dit liever via pm thanks!