Besteld en afleveren

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
In navolging van het topic levertijden en Tsunami wil ik toch even een ander topic openen wat niets met de Tsunami te maken heeft.

Misschien leuk/handig om in kaart te brengen wanneer je de auto hebt besteld, prognose aflevering en daadwerkelijke aflevering.

Me:
Lexus Amsterdam.

Zwarte Pro.
besteld: 15-11-10
prognose:
1. 1e week maart
2. 21-03-11
3. volgende week ergens? Bevestiging is nu 1 april. Ik denk dat het een grap is.

Update:
Heb mijn CT opgezocht in het rijklaarcentrum. Hij is er dus......
Maar begin steeds meer mijn twijfels te krijgen over de geloofwaardigheid van mijn dealer.
Er is geen planning op het RKC en helemaal niet om op korte termijn mijn auto klaar te krijgen. Welke wel is toegezegd door de verkoper.
Velgen zijn nog niet besteld bij importeur. En ga zo maar door.
Wel zeggen dat er spoed achter word gezet en het vervelend vinden, maar geen acties.
TJA, ach waarom zou je? De order is al binnen en de auto verkoopt zichzelf.

In juni besteld en 6 december binnen. uitlevering rond 13 december. :rulez:
De leverdatumchecker staat op dit moment nog op december en is niet leeg.

BL Pro
White pearl / Panther black
HDD Navigatie
Led koplampen
PArkeersensoren

welkom hier chipie! nog even en dan wordt je auto afgeleverd! Stel je even voor in het voorstel gedeelte als je tijd hebt!

chipie zei:
In juni besteld en 6 december binnen. uitlevering rond 13 december. :rulez:
De leverdatumchecker staat op dit moment nog op december en is niet leeg.

Als de leverdatumchecker leeg is betekent het dat de boot is aangekomen?

Ik heb van de dealer in Amsterdam vernomen, dat zij, voor de grote afleveringssessie in januari, alle rijders een menukaart gaan sturen, om in ieder geval vooraf de instellingen kunnen aanpassen aan de persoonlijke wensen.

Robbert-Jan

Robbert zei:
Ik heb van de dealer in Amsterdam vernomen, dat zij, voor de grote afleveringssessie in januari, alle rijders een menukaart gaan sturen, om in ieder geval vooraf de instellingen kunnen aanpassen aan de persoonlijke wensen.

Robbert-Jan

Ik hoop dat Amersfoort dat ook doet :)

Kan niet wachten, ook eindelijk winterbanden!

Jay_Kay zei:
Ook ik kreeg 'gewoon' nog steeds december te zien, dus nog niet aangekomen in Antwerpen. Als over twee weken er nog steeds een maand uit komt rollen, dan wordt de kans steeds groter dat het niet begin maar eind januari gaat worden. Zeker als ik meeneem dat mijn dealer tussen nu en eind december 300 auto's gaat klaarmaken om vanaf 2-1-2012 uit te leveren. Even makkelijk rekenen, 20 werkdagen in januari, 15 auto's per dag, 8 werkuren per dag is minder dan een half uur per auto want er is maar 1 plek waar de auto onder de hoes wordt klaargezet... Persoonlijk hoeft dat van mij niet, maar hoort natuurlijk wel bij de Lexus beleving.

Kan iemand me zeggen of dit betekend dat alle auto's die in december bij Lexus Amsterdam afgeleverd worden pas in januari de weg op gaan? Ik hoop toch begin december m'n lexus in Amsterdam op te mogen halen. Hoor graag of iemand hier wat van weet.

Lexus beleving door je auto onder een doek vandaan te halen. Nou haha die van mij stond in april gewoon buiten en werd opgeleverd door iemand van de Toyota garage. En wat je zegt zo'n doek doet er ook niet toe. De Lexus beleving krijg je als je in de auto gaat rijden.

@daheddum als je wilt weten wanneer je auto echt wordt opgeleverd..... dan zal ik gewoon de dealer vragen.

daheddum zei:
Jay_Kay zei:
Ook ik kreeg 'gewoon' nog steeds december te zien, dus nog niet aangekomen in Antwerpen. Als over twee weken er nog steeds een maand uit komt rollen, dan wordt de kans steeds groter dat het niet begin maar eind januari gaat worden. Zeker als ik meeneem dat mijn dealer tussen nu en eind december 300 auto's gaat klaarmaken om vanaf 2-1-2012 uit te leveren. Even makkelijk rekenen, 20 werkdagen in januari, 15 auto's per dag, 8 werkuren per dag is minder dan een half uur per auto want er is maar 1 plek waar de auto onder de hoes wordt klaargezet... Persoonlijk hoeft dat van mij niet, maar hoort natuurlijk wel bij de Lexus beleving.

Kan iemand me zeggen of dit betekend dat alle auto's die in december bij Lexus Amsterdam afgeleverd worden pas in januari de weg op gaan? Ik hoop toch begin december m'n lexus in Amsterdam op te mogen halen. Hoor graag of iemand hier wat van weet.

Ik neem aan dat dat alleen geldt voor de lease-auto's, en dat ze "reguliere" bestellingen gewoon uitleveren.

het gaat niet om de dealer hoor.. de leasemaatschappij wilt dat niet.. al heb ik hier op het forum begrepen dan leaseplan niet zo moeilijk doet.. voor de rest geldt.. na 14 november opleveren = lever in het nieuwe jaar...

mlcoolj zei:
het gaat niet om de dealer hoor.. de leasemaatschappij wilt dat niet.. al heb ik hier op het forum begrepen dan leaseplan niet zo moeilijk doet.. voor de rest geldt.. na 14 november opleveren = lever in het nieuwe jaar...

Klopt, Leaseplan is de 1ste die sinds dit jaar daar niet moeilijk over doet. Overigens heeft dat vooral te maken met de ramp in Japan waardoor veel levertijden flink omhoog zijn geschoten. Leaseplan doet dit als een soort van service naar hun klanten toe.

Helaas had ik de mogelijkheid niet om bij leaseplan te bestellen...

heb Alcredis al gemaild. Lijkt me niet echt een klantvriendelijke aktie om de auto nog een maand later te leveren. gaat me ook geld kosten door het wisselen van zomer-winterbanden.

Hoi allemaal,

Ben nieuw hier maar hierbij mijn specs en levertijd:

Dark Opal BL pro
HDD navigatie
Led koplampen

Besteld 26-6 via leaseplan bij Lexus Eindhoven
Aangegeven levertijd week 5-2012

3 weken terug gemailt met dealer of alles nog op schema lag ivm tijdelijke huurauto
en levertijd zou nog steeds haalbaar zijn.

Nu hebben ze me afgelopen vrijdag laten weten dat de auto al binnen is en heb intussen ook bevestiging
van leasemaatschappij gekregen. Dus vrijdag om 10.00 uur kan ik hem op gaan halen
in Eindhoven, bijna 2 maanden eerder dan gedacht, dus dat was een mooi cadeautje.

Groeten Peter

Peter Brabant zei:
Hoi allemaal,

Ben nieuw hier maar hierbij mijn specs en levertijd:

Dark Opal BL pro
HDD navigatie
Led koplampen

Besteld 26-6 via leaseplan bij Lexus Eindhoven
Aangegeven levertijd week 5-2012

3 weken terug gemailt met dealer of alles nog op schema lag ivm tijdelijke huurauto
en levertijd zou nog steeds haalbaar zijn.

Nu hebben ze me afgelopen vrijdag laten weten dat de auto al binnen is en heb intussen ook bevestiging
van leasemaatschappij gekregen. Dus vrijdag om 10.00 uur kan ik hem op gaan halen
in Eindhoven, bijna 2 maanden eerder dan gedacht, dus dat was een mooi cadeautje.

Groeten Peter
Gefelicteerd zullen we dan maar zeggen :hi: En welkom.
Mijn situatie is helaas anders. Half mei definitief besteld, maar nog steeds geen nieuws dat de auto ook maar richting de dealer is gegaan. Toch vreemd dat dat gebeurd; ook ik heb een BL Pro besteld (zwart, ook navi, ook led koplampen) en toch wordt-ie later afgeleverd... Nu moet ik sowieso wachten, omdat ALD niets meer uitlevert na 15/11.

13 mei besteld, BLPro, Dark Opal, Led. Staat al sinds 18 november bij de dealer. Levering januari.
Toch vreemd dat jouw auto nog niet eens richting dealer is. Succes met wachten.

Robbert-Jan