Besteld en afleveren

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
In navolging van het topic levertijden en Tsunami wil ik toch even een ander topic openen wat niets met de Tsunami te maken heeft.

Misschien leuk/handig om in kaart te brengen wanneer je de auto hebt besteld, prognose aflevering en daadwerkelijke aflevering.

Me:
Lexus Amsterdam.

Zwarte Pro.
besteld: 15-11-10
prognose:
1. 1e week maart
2. 21-03-11
3. volgende week ergens? Bevestiging is nu 1 april. Ik denk dat het een grap is.

Update:
Heb mijn CT opgezocht in het rijklaarcentrum. Hij is er dus......
Maar begin steeds meer mijn twijfels te krijgen over de geloofwaardigheid van mijn dealer.
Er is geen planning op het RKC en helemaal niet om op korte termijn mijn auto klaar te krijgen. Welke wel is toegezegd door de verkoper.
Velgen zijn nog niet besteld bij importeur. En ga zo maar door.
Wel zeggen dat er spoed achter word gezet en het vervelend vinden, maar geen acties.
TJA, ach waarom zou je? De order is al binnen en de auto verkoopt zichzelf.

Mijn ordernummer is eindelijk bekend bij de Lexus dealer in Den Haag; na veel belletjes heen en weer.

Auto besteld op 1 maart tijdens de introductie dag. Bevestigd voor mei/juni door de dealer toen. Staat nu gepland voor juli/augustus. Het wachten duurt voort; wel erg jammer dat het zo lang heeft duurder voordat ik duidelijkheid had.

mijn ct200h zou eind deze maand afgeleverd worden en ik weet voorlopig (sinds een maand) niet meer dan dat de vertraging volgens de dealer meevalt. Vertraging interesseert mij niet zo zeer aangezien mijn is220d mij nog goed bevalt en dus heb ik de dealer ook nog niet naar een update m.b.t. de ct200h gevraagd. Ik wacht wel rustig af ;)

Eindelijk........ Blij blij blij..... post met een mooi Lexus logo op de enveloppe

Snel open maken en op mn HTC Desire HD via de site de levertijd voor mn CT200h checken.

Besteld op 5 februari met als eerste melding eind mei voor de levering.

Toen gebeurde er een gigantisch drama in Japan waardoor ook in de relatief onbeschadigde gebieden alles op zn gat lag. Volgens mij is dit de eerste keer dat het J.I.T. productie principe zo ontzettend op zn gat gaat. Maar goed het persoonlijk leed is vele malen groten, niet te vervangen en onbetaalbaar met welk geld in deze wereld ook. Sterkte voor iedereen die op welke wijze ook geraakt is door dit drama.

On topic Eric!!! .... over tot de orde van de dag... levertijd CT...

JULI / AUGUSTUS volgens de site en dan denk ik...... krijgt er ook iemand een ander bericht? :O :roll:

Sorry... ik ben maar een simpele ziel die 2 eigen bedrijven heeft en redelijk wel snapt hoe een bedrijf te voeren. Als mijn auto in Juli geleverd zou kunnen worden dan betekend dat..... dat ie NU klaar moet zijn en op de boot moet. Maandje schommelen op de boot.... dan mn leer er nog insleutelen en lastig aflever beurtje doen. Dan is een levertijd variatie van 2 maanden toch wazig.... of ben ik nou gek?

Idd. Customer expectations begrijpen ze niet. We leven in 2011. Iedereen weet alles en wel nu. Als je beschikt over volledige contact data en mailadressen dan is een levering nu aangeven met een variatie van nog eens 2 maanden erg grof. :baseball:

Ik heb hiervoor geen goed woord over. Slecht bericht, geen probleem maar houd t wel geloofwaardig. :(

En ja... ik blijf ook vrolijk wachten...... want ik wil m wel heel graag hebben :rulez:
:hi:

ESINbv eric zei:
Dan is een levertijd variatie van 2 maanden toch wazig.... of ben ik nou gek?

Ik vind het ook erg ruim. Weet ook niet goed hoe ik dit moet interpreteren.
Wordt de aflevering eind juli/begin augustus verwacht? Of is het idd 2 maanden marge en kan het begin juli zijn (dan moet idd de boot al onderweg zijn of erg snel zijn vertrek maken nu) maar ook 31 augustus?
Ik ga er dus maar vanuit dat er nog veel onzeker is en dat ze nu nog niet weten wanneer er weer een boot vertrekt uit Japan.

Ik heb het volste vertrouwen in .... dat ze dit jaar nog bedoelen :D

Maar ik kan van enige premium behandeling nog geen grijntje ontdekken. Of ben ik te veel gewend? Hopen dat de levertijd update op 2-6 een concretere uitspraak doet.

ESINbv eric zei:
Hopen dat de levertijd update op 2-6 een concretere uitspraak doet.
2 Juni is het Hemelvaart, ik verwacht zelf niet voor maandag 6-6 een update te zien op de site, maar laat me graag verrassen. Ik hoop idd op een iets concretere datum ipv juli/augustus...we shall see...

Ik heb vandaag mijn ordernr opgevraagd bij mijn dealer Lexus Den Haag en op de site gekeken. Mij leverdatum is van febr 2012 gegaan naar november/december.

renzie

Het is wel te verklaren waarom recentelijk de levertijden drastisch zijn aangepast.
Wegens tegenvallende verkoopresultaten in Belgie en Portugal en de goede verkopen in Nederland is een deel van de productiecapaciteit dat aanvanelijk voor deze landen bestemd was voor Nederland beschikbaar gesteld.
Dit verklaart waarom een recent bestelde auto plotseling enkele maanden vroeger geleverd kan worden. Op lang geleden bestelde auto's is dit effect natuurlijk stukker kleiner. Deze wijziging is pas recent bekend geworden.

Denk dat mijn auto niet op de boot heeft gestaan die begin Juli ia aangekomen in Zeebrugge. Iemand een idee wanneer de volgende boot arriveert? Leverdatum checker staat bij mij op augustus.

Ben overigens benieuwd of augustus de daadwerkelijke afleverdatum is of dat er dan nog lederen bekleding ingebouwd moet worden en dat het toch september gaat worden...

Iemand al ervaring hiermee??

Hallo Sjoerdtiel,

Mijn CT staat ook op augustus (besteld 5 februari) De CT komt 3 augustus binnen bij de dealer en daarna sleutelen ze ook bij mij nog het leer erin bij de leer 'meneer' :-)

Dat gaat max. zo'n 2 weken duren dus ik ga nu even uit van tussen 15 en 20 augustus.

Uitspraken zijn van de dealer.

Groet,

eric

ESINbv eric zei:
Hallo Sjoerdtiel,

Mijn CT staat ook op augustus (besteld 5 februari) De CT komt 3 augustus binnen bij de dealer en daarna sleutelen ze ook bij mij nog het leer erin bij de leer 'meneer' :-)

Dat gaat max. zo'n 2 weken duren dus ik ga nu even uit van tussen 15 en 20 augustus.

Uitspraken zijn van de dealer.

Groet,

eric

Dank voor je reactie Eric, ben benieuwd wat het voor mij gaat worden... Hopelijk kan ook ik mijn CT ophalen voordat ik op vakantie ga 23 augustus...