Besteld en afleveren

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
In navolging van het topic levertijden en Tsunami wil ik toch even een ander topic openen wat niets met de Tsunami te maken heeft.

Misschien leuk/handig om in kaart te brengen wanneer je de auto hebt besteld, prognose aflevering en daadwerkelijke aflevering.

Me:
Lexus Amsterdam.

Zwarte Pro.
besteld: 15-11-10
prognose:
1. 1e week maart
2. 21-03-11
3. volgende week ergens? Bevestiging is nu 1 april. Ik denk dat het een grap is.

Update:
Heb mijn CT opgezocht in het rijklaarcentrum. Hij is er dus......
Maar begin steeds meer mijn twijfels te krijgen over de geloofwaardigheid van mijn dealer.
Er is geen planning op het RKC en helemaal niet om op korte termijn mijn auto klaar te krijgen. Welke wel is toegezegd door de verkoper.
Velgen zijn nog niet besteld bij importeur. En ga zo maar door.
Wel zeggen dat er spoed achter word gezet en het vervelend vinden, maar geen acties.
TJA, ach waarom zou je? De order is al binnen en de auto verkoopt zichzelf.

Ik heb in mijn overweging nooit meegenomen om Japan er bovenop te helpen door een Japanse auto te bestellen. In mijn optiek ook niet echt een doorslaggevend argument, je geeft tenslotte veel geld uit omdat je die auto wil hebben en niet een auto. We hebben het hier niet over een pot pindakaas he...

Zo had ik het ook niet bedoelt, het is een aangename bijkomstigheid voor de japanse industrie zodoende kan het volk weer gaan denken aan opbouwen, want en inderdaad je koopt geen pakje boter.

De fabrieken draaien in december 2011 weer op volle toeren, daarom wordt er vanaf december rekening gehouden met de planning, er valt nu niks te plannen voor Toyota/Lexus want we hebben te maken met een compleet verwoeste infrastructuur en toeleverende bedrijven die niet kunnen produceren om het JIT systeem van Toyota/Lexus te "voeden" van de modellen die in Japan gebouwd worden.
En JIT betekent Just In Time , uitgevonden door Toyota. Toeleveren van materialen die op dat moment pas nodig zijn zodat er geen voorraden nodig zijn.

ct200H zei:
De fabrieken draaien in december 2011 weer op volle toeren, daarom wordt er vanaf december rekening gehouden met de planning, er valt nu niks te plannen voor Toyota/Lexus want we hebben te maken met een compleet verwoeste infrastructuur en toeleverende bedrijven die niet kunnen produceren om het JIT systeem van Toyota/Lexus te "voeden" van de modellen die in Japan gebouwd worden.

Zo'n goede uitleg hadden ze bij de importeur of het dealernetwerk niet kunnen geven! Ik ben weer helemaal koest en stil...thanks!
;)

Zojuist te horen gekregen van mijn dealer dat ik in de 3e week van Juni de auto kan ophalen! Dus geen wachttijd van 7 maanden!
De aanhouder wint beste CT200h ;) ook al is dat soms enorm zeuren.

postbuz zei:
Ik heb op 25 maart mijn LL besteld en vanochtend opgehaald. En ik heb helemaal niet gezeurd bij m'n dealer! Dus dat ging nog sneller ;)

Van harte! Dat is nog eens een snelle levertijd! Veel plezier...

Hjalmar zei:
Zojuist te horen gekregen van mijn dealer dat ik in de 3e week van Juni de auto kan ophalen! Dus geen wachttijd van 7 maanden!

Echt waar ?!?! Niet te geloven! :rulez: Toch die showroomauto gekregen?
Gefeliciteerd ! Sprong je een gat in de lucht van blijdschap toen je het hoorde?.
Het stomme is nu dat ik rekening houd met het ergste ik dolblij zal zijn met als ik mijn auto met slechts 2 maanden vertraging zal krijgen.

Mo1 zei:
Hjalmar zei:

Gefeliciteerd ! Sprong je een gat in de lucht van blijdschap toen je het hoorde?.
Het stomme is nu dat ik rekening houd met het ergste ik dolblij zal zijn met als ik mijn auto met slechts 2 maanden vertraging zal krijgen.

Sprong zeker een gat in de lucht haha! Ben ook super blij.
Ik moet morgen opnieuw tekenen, maar er wordt een ct ge?mporteerd uit Duitsland. Het enige verschil is de kleur, krijg de witte versie.

@postbuz: Account was niet verwijderd, daar is dit forum toch te leuk voor ;)

Hjalmar zei:
Mo1 zei:
Hjalmar zei:

Sprong zeker een gat in de lucht haha! Ben ook super blij.
Ik moet morgen opnieuw tekenen, maar er wordt een ct ge?mporteerd uit Duitsland. Het enige verschil is de kleur, krijg de witte versie.

@postbuz: Account was niet verwijderd, daar is dit forum toch te leuk voor ;)

Wanneer verwacht je de auto nu dan? Showroomauto uit Duitsland als ik het niet verkeerd begrijp? Hoe zit het daar teouwens met de levertijd? Volgens mij is er door de veel lagere prijzen van 1series en a3tjes veel minder belangstelling voor de CT.. En laten we eerlijk wezen, 180 op de autobahn of 220, ik zou het wel weten :D

Ik heb een lijst ingezien (sorry geen bron.......) op die zelfde lijst zijn 20 bestellingen in Sittard op een andere manier opgelost dan normaal zou moeten. Er zijn 3 importeuren bezig in Duitsland om wat CT's naar Nederland te halen om de levertijd wat in te korten. Zie ook andere topic voor meer uitleg, ik wist eigenlijk al dat Nederland wat meer voorrang zou krijgen aangezien de CT's hier wel goed worden verkocht.
Ik ga er vanuit dat het een showroommodel is aangezien de auto al over een maand klaarstaat, dus dat zou betekenen dat de auto fysiek al in Duitsland staat.

Auto staat in de derde week van juni klaar, dus volgende maand al... :rulez:

Klopt, mensen in Duitsland kiezen meer voor Audi, BMW etc, verbaasd me ook niets waarom ze bezig zijn in Duitsland nu om daar de auto's te halen..

volgende maand is juni hoor ;) Maar proficiat! Het aftellen kan voor je beginnen! hoop dat je veel plezier van de wagen hebt tzt.

De kogel is door de kerk. Besteld: Busniness Line Pro, Met Hard Disk Navigatie en led verlichting, plus dus alle daarbij horende accesoires.
Levering: Februari 2012. Heb ook de prius gereden, maar wat betreft prijs kwaliteit een enorm verschil. De Solar Roof van Prius is ook dik in de 34d euro en daar heb je voor de CT toch een stuk kwaliteit meer. Zie maar eens het "plastic" dashboard van de Prius. Maar nu dus 10 maanden wachten en dat is een hele tijd. Ik heb nog nooit zo lang op een auto moeten wachten. Ik zal zeker dit forum blijven volgen, maar over ervaringen zelf schrijven kan ik, helaas, voorlopig niet.

Robbert-Jan

wat heb ik besteld en wanneer:

luxury line
sienna brown
bekleding ivory

besteld laatste week feb 2011
verwachte levering juli/augustus (was april/mei)
heb de brief reeds ontvangen voor de minisite waarmee we eea verder kunnen volgen.

;)

Oefff... Ik vrees het ergste... Ik heb die brief nog niet ontvangen, maar ik heb bijna dezelfde configuratie voor de CT in dezelfde periode besteld. Dat was rond half februari, op 21 februari kreeg ik het definitieve contract in de email. Maar vorige week zei de dealer nog dat mijn CT nog steeds op juni stond, maar dat er nog een brief aan zit te komen... Fingers crossed!

En roell, succes met wachten, ik hoop dat je er dan des te meer van kan genieten als hij dan echt komt! Is die site een beetje handig, kun je daar goed op zien in welke status je auto nu staat en zo?