Besteld en afleveren

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
In navolging van het topic levertijden en Tsunami wil ik toch even een ander topic openen wat niets met de Tsunami te maken heeft.

Misschien leuk/handig om in kaart te brengen wanneer je de auto hebt besteld, prognose aflevering en daadwerkelijke aflevering.

Me:
Lexus Amsterdam.

Zwarte Pro.
besteld: 15-11-10
prognose:
1. 1e week maart
2. 21-03-11
3. volgende week ergens? Bevestiging is nu 1 april. Ik denk dat het een grap is.

Update:
Heb mijn CT opgezocht in het rijklaarcentrum. Hij is er dus......
Maar begin steeds meer mijn twijfels te krijgen over de geloofwaardigheid van mijn dealer.
Er is geen planning op het RKC en helemaal niet om op korte termijn mijn auto klaar te krijgen. Welke wel is toegezegd door de verkoper.
Velgen zijn nog niet besteld bij importeur. En ga zo maar door.
Wel zeggen dat er spoed achter word gezet en het vervelend vinden, maar geen acties.
TJA, ach waarom zou je? De order is al binnen en de auto verkoopt zichzelf.

Ben het met je eens, maar de moed zakt me op deze manier wel flink in me schoenen. Het is overigens geen ruzie, maar ik moet me blijkbaar defensief opstellen hier.

Misschien even of topic, de moed was je al in de schoenen gezakt omdat je niet van een auto af kan , het zou fijn zijn je frustraties dan niet hier te botvieren en onwaarheden gaat verkondigen waar andere mensen last van hebben. Beetje respect voor andere mensen die wel een CT hebben gekocht en een contract netjes uitzitten!!! en nakomen. :D

Ik heb een zwarte Business Line in bestelling gezet 1 week na de aardbeving in Japan bij de Lexus dealer in Eindhoven (lease).

Eerste indicatie was week 35 (laatste week van augustus). Helaas is deze nu bijgesteld naar januari 2012. Poeh, dat gaat nog wel eventjes duren.

Frudle zei:
Ik heb een zwarte Business Line in bestelling gezet 1 week na de aardbeving in Japan bij de Lexus dealer in Eindhoven (lease).

Eerste indicatie was week 35 (laatste week van augustus). Helaas is deze nu bijgesteld naar januari 2012. Poeh, dat gaat nog wel eventjes duren.

Vandaag ook eindelijk een duidelijk antwoord gekregen van de Lexus dealer in Arnhem, ook mijn CT200h wordt pas afgeleverd "begin" 2012... Gaat inderdaad nog even duren dus...

sjoerdtiel zei:
Frudle zei:

Vandaag ook eindelijk een duidelijk antwoord gekregen van de Lexus dealer in Arnhem, ook mijn CT200h wordt pas afgeleverd "begin" 2012... Gaat inderdaad nog even duren dus...

Als bestellingen in maart al doorschuiven naar 2012, wordt er dit jaar dan uberhaupt nog iets afgeleverd?

Frudle zei:

Kreeg je ook de keuze om te annuleren als je dat zou willen?

Mo1 zei:
sjoerdtiel zei:
Frudle zei:

Als bestellingen in maart al doorschuiven naar 2012, wordt er dit jaar dan uberhaupt nog iets afgeleverd?

Ik vraag het me inderdaad af... Misschien dat het met een beetje geluk toch nog eerder wordt... maar ik ben er bang voor...

Hjalmar zei:
Frudle zei:

Daar hebben ze bij mij niet over gesproken! Eerst was het Oktober volgens de dealer en nu (1,5 week later!!) in eens begin 2012... Beetje onzeker allemaal... Het zou prettig zijn als men hier even duidelijk over gaat communiceren...

meestal is het ook zo, als je least dat het dan geen zin meer heeft dat de auto in december (of volgens mij al vanaf half november) geleverd wordt. de leasemij wilt dat de auto dan ook dan in januari op kenteken wordt gezet...

Mo1 zei:

Ik neem aan dat de CT's die in Januari en Februari zijn besteld nog dit jaar, weliswaar met additionele vertraging, geleverd gaan worden. Door de afnemende vraag en verminderde uitlevering van nieuwe auto's kunnen de importeur en dealerorganisatie even op adem komen, de afgelopen maanden evalueren en waar nodig hun communicatie, processen en overige zaken aanpassen teneinde hun klanten beter te kunnen bedienen. Zo heeft echt ieder nadeel z'n voordeel...

:football:

inderdaad... en wellicht voelt het alsof er niet genoeg wordt gecommuniceerd, maar ik denk dat ze alles eerst op een rijtje willen zetten voordat ze met iets naar buiten komen...

Hoe kunnen mensen die de CT al maanden in bestelling hebben nu opeens moeten wachten tot 2012, terwijl ik, die nog moet kopen, een levering van februari 2012 krijg opgegeven. Is dat dan te optimistisch voorgesteld, of is er iets anders aan de hand?

Robbert-Jan

Robbert zei:
Hoe kunnen mensen die de CT al maanden in bestelling hebben nu opeens moeten wachten tot 2012, terwijl ik, die nog moet kopen, een levering van februari 2012 krijg opgegeven. Is dat dan te optimistisch voorgesteld, of is er iets anders aan de hand?

Robbert-Jan

Dat is inderdaad erg vreemd. Misschien houden ze de levertijden ruim zodat het niet meer kan "tegenvallen". Toen ik mijn auto bestelde op 15 maart zei men dat de auto zeker in augustus klaar zou zijn. Helaas werd dat later en later...

Robbert zei:

Robbert-Jan

Ik denk dat Lexus Japan nog steeds niet helder voor ogen heeft wat de impact is van de ramp op het aantal te produceren CT's. Daardoor blijft het moeilijk om een concrete datum te kunnen garanderen. Ik ga er nog steeds vanuit dat de genoemde levertijden de "worst case scenario" betreft. Aan de andere kant, als dealer met commerciele targets wil je ook geen prospects wegjagen door levertijden te noemen van 10 maanden en langer. Weliswaar kunnen we hier op het forum blijven gissen naar de uiteindelijke levertijden, maar laten we vooral geen valse hoop of verkeerde verwachtingen geven.

Ik weet precies wat ik moet doen tot aan de dag dat ik m'n sleutels in ontvangst mag nemen...wachten! Wat voor deze temperamentvolle zuiderling moeilijk is, heel moeilijk...

:splash:

Ik kan dit wel uitleggen,

de auto's kunnen wel besteld worden en de bestelde auto's staan in back-order, deze wordt als 1 levering gedaan, dus het kan zo maar zijn dat iemand in november 2011 een CT besteld en hem ook in maart 2012 afgeleverd krijgt,

de reden:

de fabrieken in Japan waar de CT gebouwd wordt draaien in december 2011 pas weer op volle toeren.
(bron Toyota Belgie weblog).
Het is een cumulatief probleem namelijk de grote vraag en de aardbeving in Japan, begrip en geduld zijn dus zeker een schone zaak.

Op deze manier helpen de CT rijders/kopers trouwens de economie in Japan weer draaiende te krijgen, hebben jullie zo wel eens gedacht?

sjoerdtiel zei:
Hjalmar zei:
Frudle zei:

Daar hebben ze bij mij niet over gesproken! Eerst was het Oktober volgens de dealer en nu (1,5 week later!!) in eens begin 2012... Beetje onzeker allemaal... Het zou prettig zijn als men hier even duidelijk over gaat communiceren...

Hier hebben ze bij mij ook niet over gesproken. Echter al zou het kunnen, dan weet ik niet wat voor auto ik dan zou kiezen. Mijn budget is nu niet zo denderent en ik moet er 5 jaar in gaan rijden. Vandaar dat de CT wel erg interessant is qua kosten/comfort/ruimte.

Ik denk idd ook dat ze zelf nog niet weten wat de impact precies is en dat leveranciers in het kader van 'een slag om de arm' een flinke levertijd afgeven. Daar hopen we maar op :)

ct200H zei:
Op deze manier helpen de CT rijders/kopers trouwens de economie in Japan weer draaiende te krijgen, hebben jullie zo wel eens gedacht?

Ik kan je uitleg goed volgen, maar alle orders in back-order plaatsen en dan als 1 batch ergens aan het eind van het jaar fabriceren lijkt me niet echt handig (mits het natuurlijk niet anders kan). Of mogen we er vanuit gaan dat er meerdere batches verwerkt worden in de loop van dit jaar? Hoe dan ook, het blijft voor geduldig wachtende kopers een vervelende situatie. Uiteraard bij lange na niet zo vervelend als geduldig wachtende slachtoffers van de ramp op een nieuw onderkomen, wat zeg ik, een nieuw leven. Maar goed, zo kunnen we alles blijven relativeren...ik blijf het persoonlijk nog steeds vervelend vinden.
:dance:

Ik heb in mijn overweging nooit meegenomen om Japan er bovenop te helpen door een Japanse auto te bestellen. In mijn optiek ook niet echt een doorslaggevend argument, je geeft tenslotte veel geld uit omdat je die auto wil hebben en niet een auto. We hebben het hier niet over een pot pindakaas he...
:baseball: