Besteld en afleveren

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
In navolging van het topic levertijden en Tsunami wil ik toch even een ander topic openen wat niets met de Tsunami te maken heeft.

Misschien leuk/handig om in kaart te brengen wanneer je de auto hebt besteld, prognose aflevering en daadwerkelijke aflevering.

Me:
Lexus Amsterdam.

Zwarte Pro.
besteld: 15-11-10
prognose:
1. 1e week maart
2. 21-03-11
3. volgende week ergens? Bevestiging is nu 1 april. Ik denk dat het een grap is.

Update:
Heb mijn CT opgezocht in het rijklaarcentrum. Hij is er dus......
Maar begin steeds meer mijn twijfels te krijgen over de geloofwaardigheid van mijn dealer.
Er is geen planning op het RKC en helemaal niet om op korte termijn mijn auto klaar te krijgen. Welke wel is toegezegd door de verkoper.
Velgen zijn nog niet besteld bij importeur. En ga zo maar door.
Wel zeggen dat er spoed achter word gezet en het vervelend vinden, maar geen acties.
TJA, ach waarom zou je? De order is al binnen en de auto verkoopt zichzelf.

Ik heb 25 februari besteld maar nog niet zo'n brief mogen ontvangen. Kan iemand die de brief wel heeft ontvangen de brief wellicht even scannen en posten? Uiteraard met persoonsgegevens onherkenbaar gemaakt. kan makkelijk in de scan. ;)

Ik heb net dit forum ontdekt en begrijp dat er veel onduidelijk is over de levering van de CT. Zelf heb ik begin maart bij Louwman in Den Haag een Business Line Pro besteld in de kleur geel, met de belofte dat die half juli afgeleverd zou gaan worden. Vorige week ben ik maar eens gaan informeren of die belofte nog staat. Daar konden ze helemaal niets over zeggen, maar deze week zou ik een brief moeten gaan krijgen. Ben benieuwd, maar als ik het zo lees hier dan kan het wel eens begin 2012 gaan worden. :X In dat geval ga ik toch proberen af te bestellen want dit komt mij helemaal niet uit.

Iemand enig idee hoeveel CTs er eigenlijk al geleverd zijn? In het wild ben ik er nog niet eentje tegengekomen, dus erg veel rijden er echt nog niet rond.

Dik

Valt me mee, 669 afgeleverd. Staan dan zeker allemaal in de garage. :D

Maar goed, alles wat in april is afgeleverd stond voor de Tsunami al op de boot. Daarna is het kennelijk lelijker stilgevallen dan Toyota doet voorkomen, dan wel andere landen staan hoger op de prio lijst. Uiteraard mogen we ze niet zoveel kwalijk nemen, al zal het beroemde JIT principe hier niet meegeholpen hebben. Wel zou de importeur wat beter mogen communiceren want mij hebben ze nog helemaal niets laten weten.

Fingers crossed,
Dik

Hjalmar zei:
Ik heb ook geen brief ontvangen, ze zeggen dat die 31 mei binnenkomt, maar moet nog rekening houden met mogelijk 2 maanden.

Ook ik heb de brief nog niet ontvangen. Sturen ze deze naar de lease maatschappij of naar priv? adres van de rijder? Ben. Erg benieuwd naar de brief en de minisite zodat ik mijn auto ook kan volgen. Ik heb de auto 15 maart besteld en ben nieuwsgierig of ik deze nog redelijk op tijd kan verwachten nu ik lees dat de levertijd 7 maanden is geworden.

Kan iemand de link van de minisite posten?

Lever'datum' van m'n CT is sinds vandaag ineens gewijzigd van 'januari 2012' naar 'oktober 2011'.

Wat maakt zo'n webpagina een verschil, h??

Termin8r zei:
Lever'datum' van m'n CT is sinds vandaag ineens gewijzigd van 'januari 2012' naar 'oktober 2011'.

Wat maakt zo'n webpagina een verschil, h??

Wanneer heb je je auto besteld? Ik heb een lease auto, dus het persoonlijke nummer voor de site is bij de leasemaatschappij bekend. De mijne is begin mei besteld en stond op februari 2012... Op basis van jouw besteldatum kan ik een beetje terugrekenen :rulez:

Morgen even proberen of ik 't nummer bij de dealer kan achterhalen...

Nog geen brief ontvangen maar wel even op de site gekeken en.......... Augustus 2011! Toch nog voor het aflopen van mijn huidige lease auto! Nu hopen dat ze het halen!

2 Weken geleden werd aangegeven dat ik de mijne kon verwachten in januari 2012 (bestelbevestiging van de dealer ontvangen begin april), nu geeft de website augustus 2011 aan wat oorspronkelijk de afleverdatum was voordat de vertraging was doorberekend. Nu hopen dat de gegevens redelijk accuraat zijn en niet dat ze mijn bestelling zijn vergeten up te daten, dan ben ik happy!
:rulez:

Frudle zei:
2 Weken geleden werd aangegeven dat ik de mijne kon verwachten in januari 2012 (bestelbevestiging van de dealer ontvangen begin april), nu geeft de website augustus 2011 aan wat oorspronkelijk de afleverdatum was voordat de vertraging was doorberekend. Nu hopen dat de gegevens redelijk accuraat zijn en niet dat ze mijn bestelling zijn vergeten up te daten, dan ben ik happy!

Welkom hier ten eerste :) Ennehm, ik hoop ook voor je dat de website voorspelling accurater is dan de dealer voorspelling. Ik heb in mijn gevaal flink achter mijn auto aangejaagd en i.p.v. week van 18 april op 28 maart ontvangen. Dit is slechts 3 weken, wie weet wat je op langere termijn zou kunnen doen.

Frudle zei:

Mijn bestelling dateert van 13 mei j.l. Ook toen werd aangegeven, levering februari 2012. Lijkt mij toch erg sterk dat jouw CT van bestelling april nu opeens in augustus aankomt. Hebben ze wel een hele sterke inhaalslag gemaakt. Ik hoop echter voor je dat het juist is. Ik heb nog geen persoonlijk ordernummer ontvangen, dus kan het ook nog niet nagaan, maar op basis van jouw ervaring zou die van mij op september moeten staan. Laten we het hopen. Alleen moet ik dan wel weer onderhandelen over de inruilprijs van mijn huidige auto, want die was berekend voor februari 2012!! Succes met wachten en ik hoop voor je dat je CT in augustus al komt.

Robbert-Jan

Allen, i.p.v. elkaar z'n verhaal niet te geloven of aan te vallen, denk eens aan het volgende:

Lexus moet ondanks hun normaal, premium service en kwaliteit, klanten laten weten dat ze langer zullen moeten wachten op hun bestellingen. Wat eigenlijk een stuk kwaliteit van service wegneemt. Dan heeft Lexus 2 keuzes:

1 - We vertellen de klanten dat hun auto 1 - 2 maanden vertraagd is met het risico dat we ze later n?g eens moeten vertellen dat de auto vertraagd geleverd wordt. Dit is dan de best case scenario.

2 - We vertellen de klanten dat hun auto een half jaar vertraagd is door de overmacht van de tsunami. We doen ondertussen ons best om de achterstanden door de overmacht te verbeteren en geven ze een stukje kwaliteit van service door de verwachte leverdata te vervroegen als we dit accurater kunnen aangeven.

Als ik een objectieve kijk moet nemen, zijn dit twee vrij re?le situaties. En ik denk dat ze voor optie 2 gaan.

Optie 2 = +1. Net als alle grote priv? aankopen (huis, audio/video/foto-apparatuur), is de aankoop van een auto vaak een emotionele en slechts zelden een rationele keuze.

Ook ik werk in een verkoopgerichte organisatie van kapitaalgoederen (schepen in de meest brede zin van het woord) en alles draait om customer expectation (verwachting van de klant). Die verwachting is te sturen, mits op de juiste manier gebracht.

Voor mij persoonlijk hoor ik liever optie 2, dan optie 1.

Ja ik meende ook dat ik de indicatie van januari met een korrel zout moest nemen. De manier waarop het werd aangegeven had al een sfeer eromheen van we hebben eigenlijk geen idee.

Dus het lijkt mij ook optie 2 :D

Ik moet wel zeggen dat oorspronkelijk de leverdatum in week 35 lag, zonder dat de vertraging doorberekend was. Dit is de laatste week van augustus, dus dan zou mijn bolide helemaal geen vertraging hebben opgelopen wat wel weer apart zou zijn. Maargoed, ik wacht de volgende correctie op 3 juni wel even af.

:baseball: