Besteld en afleveren

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
In navolging van het topic levertijden en Tsunami wil ik toch even een ander topic openen wat niets met de Tsunami te maken heeft.

Misschien leuk/handig om in kaart te brengen wanneer je de auto hebt besteld, prognose aflevering en daadwerkelijke aflevering.

Me:
Lexus Amsterdam.

Zwarte Pro.
besteld: 15-11-10
prognose:
1. 1e week maart
2. 21-03-11
3. volgende week ergens? Bevestiging is nu 1 april. Ik denk dat het een grap is.

Update:
Heb mijn CT opgezocht in het rijklaarcentrum. Hij is er dus......
Maar begin steeds meer mijn twijfels te krijgen over de geloofwaardigheid van mijn dealer.
Er is geen planning op het RKC en helemaal niet om op korte termijn mijn auto klaar te krijgen. Welke wel is toegezegd door de verkoper.
Velgen zijn nog niet besteld bij importeur. En ga zo maar door.
Wel zeggen dat er spoed achter word gezet en het vervelend vinden, maar geen acties.
TJA, ach waarom zou je? De order is al binnen en de auto verkoopt zichzelf.

Mo1 zei:
Mijn dealer geeft aan dat ik mijn CT200h, besteld begin maart, nog steeds in juni kan verwachten.

Als je je niet helemaal happy voelt met de info van de dealer, waarom bel je niet met Louwman & Parqui en vraag het hen?

Ik denk dat we dan praten over bestellingen NA de aardbeving. Bestelling in maart zullen denk ik wel gewoon op tijd afgeleverd worden.

postbuz zei:
Mo1 zei:
Mijn dealer geeft aan dat ik mijn CT200h, besteld begin maart, nog steeds in juni kan verwachten.

Als je je niet helemaal happy voelt met de info van de dealer, waarom bel je niet met Louwman & Parqui en vraag het hen?

hahaha en die verwijzen door naar de dealer ,.................. :rulez: ;)

ct200H zei:
postbuz zei:
Mo1 zei:

hahaha en die verwijzen door naar de dealer ,.................. :rulez: ;)

Nee hoor. Toen ik aangaf dat mijn dealer niet beschikbaar was (RAI) wilde de dame bij L&P me graag helpen.

Voor de levertijden is trouwens een ander topic reeds aanwezig. ;)

postbuz zei:
Mo1 zei:
Ik ben zeer happy met de info van mijn Louwman retail dealer :D
Maar soms lijkt de info die de afzonderlijke dealers geven niet te matchen en dat maakt me wat onrustig.

twcoolen zei:
Voor de levertijden is trouwens een ander topic reeds aanwezig. ;)
Volgens mij is dit onderwerp juist ook opgezet voor de verwachte aflevering van je auto.

Ik weet al wat meer:

Ze zijn inderdaad een aantal CT's onderling aan het ruilen. De dealer had het over 18/20 bestellingen die ze sneller zouden oplossen / oplossing voor zouden zoeken. Er komen nog 750 CT's aan in oktober in Europa waarvan er ongeveer 130 naar NL komen.
Ik kon helaas niet onder me contract uitkomen want ik had een mooie CT zien staan waar ik binnen 2 weken mee weg kon rijden.
Overigens stonden twee nieuwe CT's in de showroom, maar die mochten niet verkocht worden :/ Terwijl er precies 1 overeenkwam met mijn contract. Zelfde de kleur was juist.
Toch een bedankje voor Lexus Sittard voor de evt moeite.

Hjalmar zei:
Ik weet al wat meer:

Ze zijn inderdaad een aantal CT's onderling aan het ruilen. De dealer had het over 18/20 bestellingen die ze sneller zouden oplossen / oplossing voor zouden zoeken. Er komen nog 750 CT's aan in oktober in Europa waarvan er ongeveer 130 naar NL komen.
Ik kon helaas niet onder me contract uitkomen want ik had een mooie CT zien staan waar ik binnen 2 weken mee weg kon rijden.
Overigens stonden twee nieuwe CT's in de showroom, maar die mochten niet verkocht worden :/ Terwijl er precies 1 overeenkwam met mijn contract. Zelfde de kleur was juist.

Een van die 2 was toch niet stiekem een bruine BL Pro? Want die mag zeker niet verkocht worden!! :)

Hjalmar zei:
Er komen nog 750 CT's aan in oktober in Europa waarvan er ongeveer 130 naar NL komen.

Alles is meegenomen, maar ergens op het forum staat dat er in maart/april 669 CT's zijn afgeleverd en ik meen begrepen te hebben dat L&P er in eerste instantie voor dit jaar 1500 had vastgelegd.

Dan zullen die 130 niet echt een impact maken.

Overigens, al mijn sympathie naar de importeur en de dealers, want dit is wel een heel vervelende situatie waar ze in zitten.

twcoolen zei:
Hjalmar zei:
Ik weet al wat meer:

Een van die 2 was toch niet stiekem een bruine BL Pro? Want die mag zeker niet verkocht worden!! :)

Nee, een witte en een zwarte, verderop stond nog wel een CT geloof ik, maar daar zat een doek overheen...

postbuz zei:
Hjalmar zei:
Er komen nog 750 CT's aan in oktober in Europa waarvan er ongeveer 130 naar NL komen.

Overigens, al mijn sympathie naar de importeur en de dealers, want dit is wel een heel vervelende situatie waar ze in zitten.

Mee eens, ze hebben ook nog 3 importeuren op de 'zaak' gezet die in Duitsland gaan kijken welke wij kunnen importeren om de wachttijd van ongeveer 10+ maanden de kop in te drukken.

postbuz zei:

Ik wil daar nog wel aan toevoegen dat ik het sneu voor Lexus vind. Ruim een jaar veel geld gestoken in reclame (bijvoorbeeld The Dark Ride), spectaculaire lasershows bij de introductie begin maart en dan dit. Anti-climax.

Hjalmar zei:
Mee eens, ze hebben ook nog 3 importeuren op de 'zaak' gezet die in Duitsland gaan kijken welke wij kunnen importeren om de wachttijd van ongeveer 10+ maanden de kop in te drukken.

Lexus Duitsland heeft een target van 2000 CT's voor 2011. Daar zullen er dus ook een fors aantal van vertraagd zijn, dus ook hieruit n.a.w. slechts een beperkt aantal mogelijk voor Nederland. Blijft moeilijk.

Ze zullen me over ongeveer 3 weken terugbellen met een oplossing. Nu maar hopen dat dit ECHT een oplossing zal zijn, want ik heb een Lexus CT moeten schieten...

De dealer belt me net op. Auto is rijklaar en gepoetst....maar moet nog op naam gezet worden. Dat gaat de importeur nu doen, waardoor de auto niet morgen afgeleverd kan worden, maar zaterdag.. :(

twcoolen zei:
De dealer belt me net op. Auto is rijklaar en gepoetst....maar moet nog op naam gezet worden. Dat gaat de importeur nu doen, waardoor de auto niet morgen afgeleverd kan worden, maar zaterdag.. :(

Kenteken is wel al binnen? Zo niet, dan duurt dat een week..

Kenteken moet al binnen zijn aangezien ik 2 weken geleden al een foto had gemaakt van de meldcode.

Ik vermoed dat ze iets vergeten waren bij de dealer.