Besteld en afleveren

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
In navolging van het topic levertijden en Tsunami wil ik toch even een ander topic openen wat niets met de Tsunami te maken heeft.

Misschien leuk/handig om in kaart te brengen wanneer je de auto hebt besteld, prognose aflevering en daadwerkelijke aflevering.

Me:
Lexus Amsterdam.

Zwarte Pro.
besteld: 15-11-10
prognose:
1. 1e week maart
2. 21-03-11
3. volgende week ergens? Bevestiging is nu 1 april. Ik denk dat het een grap is.

Update:
Heb mijn CT opgezocht in het rijklaarcentrum. Hij is er dus......
Maar begin steeds meer mijn twijfels te krijgen over de geloofwaardigheid van mijn dealer.
Er is geen planning op het RKC en helemaal niet om op korte termijn mijn auto klaar te krijgen. Welke wel is toegezegd door de verkoper.
Velgen zijn nog niet besteld bij importeur. En ga zo maar door.
Wel zeggen dat er spoed achter word gezet en het vervelend vinden, maar geen acties.
TJA, ach waarom zou je? De order is al binnen en de auto verkoopt zichzelf.

Denk dat ik hem annuleer, en 1 bestel via het bedrijf in Venlo zoals hierboven staat aangegeven... Maar goed, het is nu even afwachten. Overigens stond mijn bestelling nog op "on hold"...

Hjalmar zei:
Denk dat ik hem annuleer, en 1 bestel via het bedrijf in Venlo zoals hierboven staat aangegeven... Maar goed, het is nu even afwachten. Overigens stond mijn bestelling nog op "on hold"...

maar hopen dan dat je nu kosteloos kan annuleren zeker als de order on hold :zielig: staat.
En via het andere circuit kan bestellen en op korte termijn afgeleverd kan worden.

Hjalmar zei:

Ik mag hopen dat 'ie on hold staat bij Lexus en niet alleen bij de importeur want dan is de bestelling niet eens geplaatst. Misschien om te annuleren gunstig, maar anders niet echt.

mlcoolj zei:
in dat soort situaties worden de auto's dan onderling geruild tussen de dealers... maar dat moet je maar aan je dealer vragen... Ik heb dit meegemaakt en toen werden de auto's gewoon geruild onderling....

Gommans & Jansen (Toyota-dealer) is geen Lexus dealer, maar haar Occasion afdeling handelt in import CT's.
Zal Louwman leuk vinden.......

Hjalmar zei:
Klopt, haalt ze uit Duitsland, is voor de rest geen probleem neem ik aan toch? Of moet ik ergens rekening mee houden?

Gaat deze ze ook servicen/garantie verlenen of moet dat dan een offici?le Lexus dealer doen? Lijkt me dat je daar dan niet erg populair zult zijn, wat ook je formeel juridische positie mag zijn.

Mij is verteld dat er bij een import-auto een verschil is tussen de toelatingsdatum en de datum van de afgifte kenteken, zodat het in dat opzicht een tweede hands is. Nogmaals, dit is mij verteld en als iemand het beter weet, hoor ik dit graag!

Dan is de vraag waar we over praten als we zeggen:
Code:
De vraag is overigens ook of u zit te wachten op auto?s met extra groot accupack omdat ze gemaakt zijn voor het rijden onder extreem koude omstandigheden. Ook andere specificaties wijken nogal af van de originele uitvoeringen die de vaderlandse Lexus-dealer u biedt.

Een extra accupakket lijkt me een voordeel hebben. Over andere specificaties kan niemand op ingaan denk ik...

Hjalmar zei:
Dan is de vraag waar we over praten als we zeggen:
Code:
De vraag is overigens ook of u zit te wachten op auto?s met extra groot accupack omdat ze gemaakt zijn voor het rijden onder extreem koude omstandigheden. Ook andere specificaties wijken nogal af van de originele uitvoeringen die de vaderlandse Lexus-dealer u biedt.

Een extra accupakket lijkt me een voordeel hebben. Over andere specificaties kan niemand op ingaan denk ik...

Hmmm, beetje dubieus antwoord van dealer of Louwman? Alle CT's zijn gelijk de tractiebatterij bij een coldspec is niks anders dan bij een gewone CT alleen de gebruiksaccu zal misschien anders zijn. Als we dan toch dom gaan lu***** lever de cold spec dan toch als plugin CT want in hele koude gebieden worden de auto's warmgehouden aan welja , het stopcontact,...... :O

De CT's in Duitsland hebben stoelverwarming zonder lederen bekleding. Helaas kon Occasioncentrum Gommans & Janssen mij niet helpen aangezien ze alleen Duitse LUXURY LINEs binnenkrijgen, en dat is mij nou net te duur.
Hopelijk is er ergens nog een dealer met de business Line of Pro met navigatiesysteem en parkingsystem voor en achter.

Hjalmar zei:
.........aangezien ze alleen Duitse LUXURY LINEs binnenkrijgen, en dat is mij nou net te duur.
Hopelijk is er ergens nog een dealer met de business Line of Pro met navigatiesysteem en parkingsystem voor en achter.

Je kan voorts aan je dealer vragen of er zoiets tussen de "onverkochte voorraad van L&P" zit? Misschien moet je een concessie bij de kleur doen, maar dat is wellicht beter dan zo lang wachten.

postbuz zei:
Hjalmar zei:
.........aangezien ze alleen Duitse LUXURY LINEs binnenkrijgen, en dat is mij nou net te duur.

Je kan voorts aan je dealer vragen of er zoiets tussen de "onverkochte voorraad van L&P" zit? Misschien moet je een concessie bij de kleur doen, maar dat is wellicht beter dan zo lang wachten.

Zou ik ook als eerste doen. Toen ik bestelde (begin maart) heeft de dealer de lijst erbij gepakt, maar ik wilde toen geen concessies doen en vond levering in juni desnoods juli prima.
Alternatief is zelf contact op te nemen met een Duitse dealer zoals een mede-forumlid heeft gedaan.
Je zou ook kunnen informeren of een garagebedrijf (geen Lexus-dealer) bij je in de buurt voor je wilt kijken naar import.
Of heeft Duitsland alleen nog niet verkochte Luxury Line's?

postbuz zei:
Hjalmar zei:

Onverkochte voorraden, zijn die er dan? Auto loopt toch goed?

Hjalmar zei:

Of ze er nu nog zijn dat weet ik niet.
Dit zijn/waren auto's Ingekocht en besteld door L&P zelf en niet door een klant besteld.
Maar wel voor verkoop bedoeld uiteraard.
Het zal idd geen probleem zijn deze auto's verkocht te krijgen.

Hjalmar zei:
postbuz zei:
Hjalmar zei:

Het een sluit het ander echt niet uit. En vragen kost niets.

Dnns zei:
Dit terwijl ik het champagnepakket heb ontvangen waarin bekend was gemaakt dat mijn auto al onderweg was, ik had dus de hoop dat hij er al zou zijn...

Ontvangt iedereen zo'n champagnepakket?? Want als het goed is moet de mijne nu wel in Nederland zijn, maar ik heb niks ontvangen......

Ik heb besteld een zwarte Business Line Pro.
Bestelling: 22 december 2010
Initiele levering: 1e week april
Laatste prognose: 3e week mei (laatste bericht ontvangen op 4 april).

Ik hoop maar dat het nog steeds klopt, want kan niet wachten!!!