Besteld en afleveren

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
In navolging van het topic levertijden en Tsunami wil ik toch even een ander topic openen wat niets met de Tsunami te maken heeft.

Misschien leuk/handig om in kaart te brengen wanneer je de auto hebt besteld, prognose aflevering en daadwerkelijke aflevering.

Me:
Lexus Amsterdam.

Zwarte Pro.
besteld: 15-11-10
prognose:
1. 1e week maart
2. 21-03-11
3. volgende week ergens? Bevestiging is nu 1 april. Ik denk dat het een grap is.

Update:
Heb mijn CT opgezocht in het rijklaarcentrum. Hij is er dus......
Maar begin steeds meer mijn twijfels te krijgen over de geloofwaardigheid van mijn dealer.
Er is geen planning op het RKC en helemaal niet om op korte termijn mijn auto klaar te krijgen. Welke wel is toegezegd door de verkoper.
Velgen zijn nog niet besteld bij importeur. En ga zo maar door.
Wel zeggen dat er spoed achter word gezet en het vervelend vinden, maar geen acties.
TJA, ach waarom zou je? De order is al binnen en de auto verkoopt zichzelf.

Hjalmar zei:
Daar vergis je je in, volgens mijn dealer kan het 7 tot 8 maanden duren. En dat is net voor 2012 ;-).
De auto is officieel op 18-04-2011 besteld.

Zie e-mail correspondentie:

Code:
Hierbij de bevestiging van de bestelling inzake uw Lexus Ct200h. De levertijd bedraagt circa 7 tot 8 maanden.
Op de RAI is ons verteld dat de levertijd op ongeveer 8 maanden ligt. Een precieze levertijd kan ik helaas niet aangeven. Wij en vele andere automerken zijn afhankelijk van de komende ontwikkelingen in Japan. Ook voor ons is dit geen prettige situatie aangezien wij veel inruilauto?s op een later tijdstip dan verwacht ontvangen.

Maar het zou best kunnen dat het nu 8 maanden is, en als die 8 maanden dan voorbij zijn dat ze zeggen, sorry pas in januari.
Maar inderdaad, als men vanaf 01-05-2011 bestellen, dan klopt het wat je zegt. :rulez:

Zo dat zijn geen berichten waar je blij van wordt :(

Weet niet meer de exacte datum van mijn bestelling volgens mij rond de 11e.
Maar aflevering in mei. Dealer was zo aardig om in het systeem te kijken naar een auto welke wel al verscheept was maar nog niet verkocht. Ja die zijn er dus ook :D
Zodra ik officiele aflevering datum weet post ik die ook.
Maar 5 maanden wachten was al voor geen optie laat staan de 8 of 10 maanden waar nu over wordt gesproken.
Oh ja het wordt een White pearl business pro met zwart leer, parkeersensoren, led en hdd navigatie.
Kan niet wachten om de honda de deur uit te gooien.

Ooops, ik weet er 1 te koop die over 2 weken te rijden is,..... :D
Prognose wordt waarschijnlijk meer dan 10 maanden,............ oef. :(

Nope is geen BTW auto, heb je zakelijk niks aan. dus zo zie ja maar in welke hoek de CT gaat belanden en dat doet mij vrezen voor de inruil over 3 of 4 jaar, read my words. De markt wordt straks overspoelt met CT's en ja dat doet wel wat met de inruilprijs. :roll:

O... is dat de reden dat je hem de deur uit doet.
Ik las je reacties soms met enige irritatie door de manier van betweterigheid, maar ook wel met bewondering over de enorme kennis. Ook toen de auto nog niet in Nederland was.
Waarom doe je anders nu al je auto de deur uit. Sneller eruit dan het wachten erop.

Lexus4all zei:
Ik las je reacties soms met enige irritatie door de manier van betweterigheid, maar ook wel met bewondering over de enorme kennis. Ook toen de auto nog niet in Nederland was.
Waarom doe je anders nu al je auto de deur uit. Sneller eruit dan het wachten erop.

Op deze vraag ga ik op deze manier van vraagstelling (flaming) geen antwoord geven, betweterigheid? Beetje aanmatigendheid kwa uitdrukking zou ik wel op prijs stellen.

ct200H zei:
Lexus4all zei:

Op deze vraag ga ik op deze manier van vraagstelling (flaming) geen antwoord geven, betweterigheid? Beetje aanmatigendheid kwa uitdrukking zou ik wel op prijs stellen.

Of dit flaming is? Het kan je toch niet verbazen dat je dit soort reacties krijgt? Dat je niet wilt antwoorden is prima, dan kan ieder zijn eigen invulling bedenken.

postbuz zei:
ct200H zei:
Lexus4all zei:

Of dit flaming is? Het kan je toch niet verbazen dat je dit soort reacties krijgt? Dat je niet wilt antwoorden is prima, dan kan ieder zijn eigen invulling bedenken.

Aanmatigendheid is ook een kunst postbuz, het is mijn persoonlijke keus waarom ik een auto verkoop, daar ben ik niemand verantwoording over verschuldigd (buiten de mij bekenden in dit forum die de zaken onderling kunnen bespreken zonder OORDEEL), dus ook aan jou niet.
Dat de auto mij niet kan bekoren wil niet zeggen dat ik de auto af ga kraken, het lijkt mij voorkomen dat mensen ineens heel zenuwachtig reageren als er dan een CT verkocht wordt, so what, dat ben ik. Maak je niet druk.

Binnen dit forum gaan we netjes met elkaar om zonder te oordelen, alhoewel het in het CT gedeelte schering en inslag begint te worden. :neutral:

Ik lok niks uit!! Alleen merk ik dat CT kopers ontzettend lange tenen hebben, goedendag zeg he. :X

hoop dat de CT helemaal aan je eisen voldoet trouwens, veel plezier ermee (no offence). :rulez:

ct200H zei:
Aanmatigendheid is ook een kunst postbuz, het is mijn persoonlijke keus waarom ik een auto verkoop, daar ben ik niemand verantwoording over verschuldigd (buiten de mij bekenden in dit forum die de zaken onderling kunnen bespreken zonder OORDEEL), dus ook aan jou niet.
Dat de auto mij niet kan bekoren wil niet zeggen dat ik de auto af ga kraken, het lijkt mij voorkomen dat mensen ineens heel zenuwachtig reageren als er dan een CT verkocht wordt, so what, dat ben ik. Maak je niet druk.

Binnen dit forum gaan we netjes met elkaar om zonder te oordelen, alhoewel het in het CT gedeelte schering en inslag begint te worden. :neutral:

Beste ct200h, je mag alles doen wat je wilt wat mij betreft en je dient uiteraard aan mij geen enkele verantwoording af te leggen. Ik geloof ook niet dat ik daar om gevraagd heb. Ik oordeel niet, ik zeg alleen -heel netjes- dat je dit soort reacties kan verwachten. Ik ben alleen verbaasd dat je dit niet had verwacht. Ik hou het hierbij en felicitaties met je verkoop.

ct200H zei:
Hij is al verkocht. :hi: :D

Gefeliciteerd! Dat is snel gegaan! Al een mooie Lexus opvolg(st)er op het oog?
:rulez:

@twcoolen:
Lijkt me idd frustrerend om je eigen auto te zien staan op het parkeerterrein van de dealer om vervolgens weken te moeten wachten totdat ie rijklaar is. Aan de andere kant, je krijgt je CT tenminste! Er zijn heel veel mensen die met dezelfde frustraties naar dat parkeerterrein kijken, maar dan jammerend waarom hun CT daar niet staat. Is wel leuk om te zien hoe zo'n auto eruit ziet gedurende het transport. Zo kun je zien dat er toch nog wel iets moet gebeuren aan de auto om deze rijklaar te maken. Wat lijkt me dat trouwens heerlijk, eerst vakantie vieren om vervolgens direct bij terugkomst de sleutels van de CT in ontvangst te mogen nemen! Fijne vakantie gewenst!

:)

Komop jongens, vergeet niet dat een forum, email en ander soort geschreven communicatie, partiele communicatie is. Ga er met zijn allen gewoon van uit dat iedereen zijn berichten met de beste bedoelingen neerzet.

Zaterdag 23 april opdracht gegeven voor het leveren van een Pearl White CT Business Line Pro, met als extra LED koplampen, inderdaad een voorraadauto bij Occasioncentrum Gommans & Janssen. Verwachte levering: binnen 2 weken. Kan bijna niet wachten, zeker niet na een avond op dit informatieve forum te hebben doorgebracht. Helemaal top! :rulez:

marcelleke zei:
Zaterdag 23 april opdracht gegeven voor het leveren van een Pearl White CT Business Line Pro, met als extra LED koplampen, inderdaad een voorraadauto bij Occasioncentrum Gommans & Janssen. Verwachte levering: binnen 2 weken. Kan bijna niet wachten, zeker niet na een avond op dit informatieve forum te hebben doorgebracht. Helemaal top! :rulez:

Klopt inderdaad. Heb zojuist ook gebeld, ze verwachten nog 10 andere CT200Hs binnen enkele weken, verschillende. Als ik dit wist dan had ik even gewacht met bestellen.

Hjalmar zei:
marcelleke zei:

Klopt inderdaad. Heb zojuist ook gebeld, ze verwachten nog 10 andere CT200Hs binnen enkele weken, verschillende. Als ik dit wist dan had ik even gewacht met bestellen.

@Hjalmar,

toevallig niet 1 in jouw configuratie kan je misshien ruilen?

@marcelleke gefeliciteerd met je bestelling lekker he zo'n korte aflevertijd :rulez:

in dat soort situaties worden de auto's dan onderling geruild tussen de dealers... maar dat moet je maar aan je dealer vragen... Ik heb dit meegemaakt en toen werden de auto's gewoon geruild onderling....

Nee, Lexus Sittard heeft niets te maken met Toyota, met andere woorden, helaas.
Ik heb ze net even gebeld voor een update:

Ze gaan een vergadering houden met de importeur aangezien er zo veel CT200hs zijn besteld dat de dealer zich niet meer aan afspraken kan houden. Volgens de dealer wordt het nu eind december begin januari. Als de klant dit te lang vindt, mag de klant de bestelling kosteloos annuleren. Dinsdag horen we meer over hoe ze dit nu gaan aanpakken. Ze zullen de klant dan opbellen.