Besteld en afleveren

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
In navolging van het topic levertijden en Tsunami wil ik toch even een ander topic openen wat niets met de Tsunami te maken heeft.

Misschien leuk/handig om in kaart te brengen wanneer je de auto hebt besteld, prognose aflevering en daadwerkelijke aflevering.

Me:
Lexus Amsterdam.

Zwarte Pro.
besteld: 15-11-10
prognose:
1. 1e week maart
2. 21-03-11
3. volgende week ergens? Bevestiging is nu 1 april. Ik denk dat het een grap is.

Update:
Heb mijn CT opgezocht in het rijklaarcentrum. Hij is er dus......
Maar begin steeds meer mijn twijfels te krijgen over de geloofwaardigheid van mijn dealer.
Er is geen planning op het RKC en helemaal niet om op korte termijn mijn auto klaar te krijgen. Welke wel is toegezegd door de verkoper.
Velgen zijn nog niet besteld bij importeur. En ga zo maar door.
Wel zeggen dat er spoed achter word gezet en het vervelend vinden, maar geen acties.
TJA, ach waarom zou je? De order is al binnen en de auto verkoopt zichzelf.

Daarom rij ik gebruikt ik zie me al 8 maand op een auto wachten. Nooit en never zal ik dat doen. Een auto is maar een auto en gebruikt staat er van alles te koop lekker makkelijk. :D

tompoes zei:
Ik heb op 7 januari besteld. Een business Line met cognac kleurige leren bekleding.

@ Tompoes:
Is cognackleurig leer een speciale optie voor de business line?
Ik kom deze kleur nml nergens tegen in de brochure. Leer staat er alleen in zwart, grijs en beige (ivory).

Cognackleurig leer zou wel mooi staan bij mn bruine buitenkant :)

Groet,
BL

bruineluxury zei:
Ik kom deze kleur nml nergens tegen in de brochure. Leer staat er alleen in zwart, grijs en beige (ivory).

Dat zal dan wel de "Nappa lederen bekleding" zijn die als Dealer optie op de standaard, BL en BLP te leveren is. Daarin is een boek vol keuzemogelijkheden, in tegenstelling tot de fabrieksoptie "Lederen bekleding Newport".

Vr.gr.,

Peter.

bruineluxury zei:
tompoes zei:
Ik heb op 7 januari besteld. Een business Line met cognac kleurige leren bekleding.

@ Tompoes:
Is cognackleurig leer een speciale optie voor de business line?

Cognackleurig leer zou wel mooi staan bij mn bruine buitenkant :)

Groet,
BL

Cognac vind ik alleen mooi in de Cola , :D :D :D

Hallo,

Eind december besteld: dark granite
Levering 16 april Lexus Rotterdam.

Heb jaren audi A4 gereden (diesel) en kon nu kiezen voor de benzine uitvoeringen. Na lang wikken en wegen de CT uit het boekje besteld.

Eerste ervaringen:
Ruimte is meer dan ok, zeker voor en achter. Kofferruimte beperkt, maar voor mijn gebruik voldoende. De rijervaring is tot op heden verrassend positief. Zoals aangegeven diesel gereden en dit rijdt veel en veel rustiger en stiller.
Afwerking echt van een zeer goede kwaliteit en bijna alles zit op de plek waar het zou moeten zitten.

Het verbruik na een halve week is ongeveer 1:18 en ik heb toch af en toe de sport stand gebruikt bij een stoplicht.

Dus na een halve week heel positief!

Ed

Ik kwam vandaag langs Lexus en dacht, zal ik eens naar binnenlopen.... Aangezien mijn Lexus nog onderweg was wilde ik zijn broertjes en zusjes nog eens aanschouwen...

Nog even een praatje gemaakt met de eigenaar, aangezien de verkopers op de RAI stonden. Ik denk vraag nog eens of mijn lexus echt reeds in Zeebrugge stond, aangezien de importeur gisteren dat gisteren niet met hele grote zekerheid kon zeggen.

Directeur gaat even kijken... Nou mijnheer, hij staat binnen. Ik zeg: binnen als in? Directeur: binnen als in hier achterom..... :O

Hij was behoorlijk vuil. Hij staat gepland voor in de werkplaats op 4 mei. Aflevering zou zaterdag 7 mei gaan worden. Komt goed uit, aangezien ik dinsdag op vakantie ga en pas 5 mei terugkom....

:)

@ TwCoolen,
Ik zou echt gek worden! Dat is lang wachten terwijl hij al bij de dealer achter staat :X
Maar goed dat je even op vakantie gaat dan valt het mee :rulez:

Bas36 zei:
@ TwCoolen,
Ik zou echt gek worden! Dat is lang wachten terwijl hij al bij de dealer achter staat :X
Maar goed dat je even op vakantie gaat dan valt het mee :rulez:

Och ja, inderdaad nog een leuke vakantie naar NY voordat hij klaar is.

In ieder geval hoef ik niet meer met mijn huidige auto naar het werk :rulez:

Maistah zei:
Hij is zeker mooi! :D Leuk dat je even een kijkje mocht nemen. Zijn alle verkopers op de RAI joh? Elke dag?

Inderdaad leuk. Er lag een brief voor de ruit waarop mijn naam en de meldcode zat. Kenteken is blijkbaar al aangevraagd.

Niet alle verkopers zullen op de RAI staan. Misschien vanuit enkele vestigen de beste verkopers....

Daar vergis je je in, volgens mijn dealer kan het 7 tot 8 maanden duren. En dat is net voor 2012 ;-).
De auto is officieel op 18-04-2011 besteld.

Zie e-mail correspondentie:

Code:
Hierbij de bevestiging van de bestelling inzake uw Lexus Ct200h. De levertijd bedraagt circa 7 tot 8 maanden.
Op de RAI is ons verteld dat de levertijd op ongeveer 8 maanden ligt. Een precieze levertijd kan ik helaas niet aangeven. Wij en vele andere automerken zijn afhankelijk van de komende ontwikkelingen in Japan. Ook voor ons is dit geen prettige situatie aangezien wij veel inruilauto?s op een later tijdstip dan verwacht ontvangen.

Maar het zou best kunnen dat het nu 8 maanden is, en als die 8 maanden dan voorbij zijn dat ze zeggen, sorry pas in januari.
Maar inderdaad, als men vanaf 01-05-2011 bestellen, dan klopt het wat je zegt. :rulez: