Besteld en afleveren

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
In navolging van het topic levertijden en Tsunami wil ik toch even een ander topic openen wat niets met de Tsunami te maken heeft.

Misschien leuk/handig om in kaart te brengen wanneer je de auto hebt besteld, prognose aflevering en daadwerkelijke aflevering.

Me:
Lexus Amsterdam.

Zwarte Pro.
besteld: 15-11-10
prognose:
1. 1e week maart
2. 21-03-11
3. volgende week ergens? Bevestiging is nu 1 april. Ik denk dat het een grap is.

Update:
Heb mijn CT opgezocht in het rijklaarcentrum. Hij is er dus......
Maar begin steeds meer mijn twijfels te krijgen over de geloofwaardigheid van mijn dealer.
Er is geen planning op het RKC en helemaal niet om op korte termijn mijn auto klaar te krijgen. Welke wel is toegezegd door de verkoper.
Velgen zijn nog niet besteld bij importeur. En ga zo maar door.
Wel zeggen dat er spoed achter word gezet en het vervelend vinden, maar geen acties.
TJA, ach waarom zou je? De order is al binnen en de auto verkoopt zichzelf.

besteld via Leaseplan bij Lexus Enschede business line pro met navigatie auto in hakuren silver en zwart leer.
Bestelling begin dit jaar aflevering eind mei begin juni....

Gisteren maar eens met Lexus Sittard gemaild m.b.t. de verwachte levertijd.

Besteld op 3 februari. Dealer mailt terug dat mijn Lexus onderweg is en begin mei wordt afgeleverd. Dat valt dan reuze mee.

Edit: Trouwens geen fles champagne en menukaart ontvangen... Is dit niet meer van toepassing nu de Lexus officieel uit is?

Geen idee hoe het zit met de champagne etc.
Ik heb als een van de eersten besteld vorig jaar maar heb ook nooit een fles bubbels of kaart gezien.

Misschien geldt deze actie niet als je via de lease besteld?

Kreeg wel een leuke fles wijn overigens bij aflevering maar dat is denk ik standaardprocedure.

Groet
BL

Ik dacht dat ik de enige was, mijn CT staat 22 April 10:00 klaar, lease, en ook ik heb nooit champagne of de menukaart ontvangen, besteld bij Lexus Den Haag
:O

Ik denk dat de champagne en menukaart deel uitmaakte van de reclamecampagne, en terecht hoorde ik in de wandelgangen dat iemand die een LF of LS besteld helemaal niks krijgen, dus zal ook wel het scheve ogen verhaal zijn t.o.v. andere Lexusrijders, en tja dan moet je schrappen om gezeik te voorkomen. Maar goed erg knullig blijft het wel van Louwman. ;)

ct200H zei:
Ik denk dat de champagne en menukaart deel uitmaakte van de reclamecampagne, en terecht hoorde ik in de wandelgangen dat iemand die een LF of LS besteld helemaal niks krijgen, dus zal ook wel het scheve ogen verhaal zijn t.o.v. andere Lexusrijders, en tja dan moet je schrappen om gezeik te voorkomen. Maar goed erg knullig blijft het wel van Louwman. ;)

Ik vond het ook een beetje 'overdone' . Echter de menukaart vond ik wel handig voor de specifieke instellingen.

Klopt het namelijk dat niet alle menukaart instellingen zonder de dealer ingesteld kunnen worden?

twcoolen zei:
ct200H zei:

Ik vond het ook een beetje 'overdone' . Echter de menukaart vond ik wel handig voor de specifieke instellingen.

Klopt het namelijk dat niet alle menukaart instellingen zonder de dealer ingesteld kunnen worden?

Eerlijk gezegd had ik wel een fles champagne of een goed wijntje, of op z'n minst een bos bloemen verwacht bij het ophalen. Dat was niet het geval helaas. Stukje 'premium gevoel' weg.

Puur uit nieuwsgierigheid. Weet iemand hoe het transportschip van Toyota/Lexus waar de CT mee vervoerd wordt heet?

Volgens mij is NYK de maatschappij, kan alleen de naam niet vinden.

Maistah zei:
twcoolen zei:
ct200H zei:

Eerlijk gezegd had ik wel een fles champagne of een goed wijntje, of op z'n minst een bos bloemen verwacht bij het ophalen. Dat was niet het geval helaas. Stukje 'premium gevoel' weg.

Dan heb jij hem niet in Breda gekocht zeker, vette bos bloemen/paraplu's/sleutelhangers/mapje voor de papieren zat allemaal bij de levering, dus wel netjes van van Dorst in Breda. Laat me raden je hebt hem gekocht bij een louwman retail vestiging???? :baseball:

En ach als je een flesje wijn wil hebben heb ik hier nog wel wat voor je staan hoor,..... :rulez:

Besteld op 11 april 2011

Luxury Line
Dark Opal
Leather Ivory
Elektrisch bedienbaar glazen schuif-/kanteldak

Verwachte afleverdatum is 14 september 2011

uiteindelijk besteld (wachttijd Leasemaatschappij): 11-04

BL-Pro
Dark Opal
Black leather

afgegeven leverdatum Leasemaatschappij : 14-09
afgegeven indicatie Louwman Rotterdam : maand 8

:rulez:

twcoolen zei:
Puur uit nieuwsgierigheid. Weet iemand hoe het transportschip van Toyota/Lexus waar de CT mee vervoerd wordt heet?

Volgens mij is NYK de maatschappij, kan alleen de naam niet vinden.

Volgens mij het het transportschip de Coral Leader, eigendom van rederij NYK.

Deze heeft gisteren een lading (toyota's/lexus's??) in Zeebrugge afgezet. Als de dealer aangeeft dat mijn Lexus onderweg is en begin mei wordt afgeleverd zou het goed kunnen zijn dat hij op deze boot stond. 1 week in het distrubutiecentrum +2/3 weken transport/rijklaar zou inderdaad begin mei dan aflevering zijn.

CT200h Business Line met parkeersensoren in Sienna Brown/Silk Ivory. Besteld op 5 april - levertijd "september 2011".

Nog heel veel nachtjes slapen... :sucks:

Levertijd nu opgelopen naar 6 a 7 maanden, dus eeeehhhhh geduld is een schone zaak, maar valt nog in het niets bij de levering van een Toyota Hi-lux, nog steeds 9 a 10 maanden, dus,.................. :hi:

+ dat Toyota allerlei fabrieken nu stillegt. Weet niet of dit consequenties heeft voor de Lexus.
Wat ik ook niet begrijp, Lexus weet dat er zo'n lange levertijd op zo'n wagen zit, hebben ze nu ook een 24uur service dat de fabriek door moet gaan? Want langer dan 6 maanden wachten vind ik persoonlijk onacceptabel.

Edit: Met alle respect natuurlijk wat er gebeurd is in Japan. Ben nogal ongeduldig aangelegd.

Hjalmar zei:
+ dat Toyota allerlei fabrieken nu stillegt. Weet niet of dit consequenties heeft voor de Lexus.
Wat ik ook niet begrijp, Lexus weet dat er zo'n lange levertijd op zo'n wagen zit, hebben ze nu ook een 24uur service dat de fabriek door moet gaan? Want langer dan 6 maanden wachten vind ik persoonlijk onacceptabel.

Toyota kan geen ijzer met handen breken. De fabrieken draaien nu op halve kracht (en de komende dagen helemaal niet, in verband met vakantie in Japan), omdat toeleveranciers grote problemen hebben als gevolg van de aardbeving/tsunami. Dan kun je de productie wel 24 uren laten doorgaan, maar als je geen onderdelen hebt om te assembleren schiet dat niet op.

Ik hou er eerlijk gezegd serieus rekening mee dat de levertijd alleen maar oploopt.