Besteld en afleveren

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
In navolging van het topic levertijden en Tsunami wil ik toch even een ander topic openen wat niets met de Tsunami te maken heeft.

Misschien leuk/handig om in kaart te brengen wanneer je de auto hebt besteld, prognose aflevering en daadwerkelijke aflevering.

Me:
Lexus Amsterdam.

Zwarte Pro.
besteld: 15-11-10
prognose:
1. 1e week maart
2. 21-03-11
3. volgende week ergens? Bevestiging is nu 1 april. Ik denk dat het een grap is.

Update:
Heb mijn CT opgezocht in het rijklaarcentrum. Hij is er dus......
Maar begin steeds meer mijn twijfels te krijgen over de geloofwaardigheid van mijn dealer.
Er is geen planning op het RKC en helemaal niet om op korte termijn mijn auto klaar te krijgen. Welke wel is toegezegd door de verkoper.
Velgen zijn nog niet besteld bij importeur. En ga zo maar door.
Wel zeggen dat er spoed achter word gezet en het vervelend vinden, maar geen acties.
TJA, ach waarom zou je? De order is al binnen en de auto verkoopt zichzelf.

wat Termin8r hierboven zegt... hou er rekening mee dat er net een ramp daar gebeurt is, dus de levertijden zullen oplopen, ze doen wel hun best... :rulez:

Furfurt zei:
Besteld op 11 april 2011

Luxury Line
Dark Opal
Leather Ivory
Elektrisch bedienbaar glazen schuif-/kanteldak

Verwachte afleverdatum is 14 september 2011
EXACT mijn auto, zou graag eens naast je willen staan ooit, op een parkeerplaats... :D
Besteld midden februari 2011, verwacht half juni 2011. Maar ik denk iets later nu, vanwege die aardbeving/tsunami drama's in Japan. :roll:

Inderdaad, ten opzichte van wat? Tijdens de introductie gaf Lexus een levertijd af van 3 a 4 maanden. Begin Maart liep de levertijd al naar minimaal 4 maanden op vanwege het grote succes. Na de ramp bleef het eerst stil, daarna werd er gemeld dat de impact minimaal was, vervolgens dat de reeds bestelde CT's binnen de planning geleverd zouden worden maar dat nieuwe kopers moesten rekenen op een levertijd van ongeveer 5 maanden. Tel daar deze extra maand bij op en je mag 6 maanden je geduld beproeven, als het niet langer gaat worden. De rampspoed in Japan zal nog lang na dreunen in de gehele automobielindustrie.

Mijn CT (Black Luxury, Grey interior) wordt volgens mijn dealer in Juni (besteld begin Februari) afgeleverd. Staat deze dan op de boot die reeds voor de ramp uit Japan was vertrokken? Volgens mij heeft nog steeds niet iedereen de CT ontvangen van de eerste lichting...dus het zou zo maar kunnen.

:roll:

postbuz zei:
Robsos zei:

Quote: "En heeft u een LS en CT besteld? Dan heeft u een maand extra geduld nodig."

Lekker duidelijk, een extra maand t.o.v. wat?

Er stond nog een stukje tekst voor: 'Heeft u net een IS, RX of GS gekocht? Dan loopt de levertijd op dit moment op naar zo?n 6 maanden.'

Als ik dat in samenhang lees, dan betekent dat dus 6+1=7 maanden levertijd.

Termin8r zei:
Er stond nog een stukje tekst voor: 'Heeft u net een IS, RX of GS gekocht? Dan loopt de levertijd op dit moment op naar zo?n 6 maanden.'

Als ik dat in samenhang lees, dan betekent dat dus 6+1=7 maanden levertijd.

Dat zou prima kunnen. Maar het lijkt me dan dat je dat beter zo kunt schrijven dat het niet op meerdere manieren kan worden uitgelegd, bijv:

"Heeft u net een IS, RX of GS gekocht? Dan loopt de levertijd op dit moment op naar zo?n 6 maanden.
En heeft u een LS en CT besteld? Dan wordt de levertijd zo'n 7 maanden."

Ik vindt Lexus soms slordig in z'n communicatie; bijvoorbeeld op hun nieuwspagina het volgende bericht maar zonder datum, waardoor het aan waarde verliest:

"NIEUWS
Aandacht voor de natuurramp in Japan
Lexus start de productie in Japan weer op. Als eerste gaat maandag de fabriek open waar de Full Hybrid Lexus CT 200h wordt gebouwd."

Het kost toch niets om helder te communiceren, maar wellicht is dat mijn hang-up.

Afgelopen woensdag contact gehad met Lexus Amsterdam.
De auto is maandag geleverd, het contact moest uiteraard weer uit de klant komen.
Toen ik belde ben ik eerst 5 keer verkeerd doorverbonden achja kan gebeuren.
Uiteindelijk bij een verkoop medewerkster terecht gekomen.
Ja, meneer van der Vliet uw auto is binnengekomen, goededag meneer van der Vliet.
Mooi wanneer ga je hem dan leveren aan mij? Uhm zucht :X.
Zucht agenda pakken kijken uhm 28 april om 10 uur is dat een optie?

Denk als ik geen contact had opgenomen mocht ik waarschijnlijk wachten tot 31/12/2012....

willemvdvliet zei:
Afgelopen woensdag contact gehad met Lexus Amsterdam.
De auto is maandag geleverd, het contact moest uiteraard weer uit de klant komen.
Toen ik belde ben ik eerst 5 keer verkeerd doorverbonden achja kan gebeuren.
Uiteindelijk bij een verkoop medewerkster terecht gekomen.
Ja, meneer van der Vliet uw auto is binnengekomen, goededag meneer van der Vliet.
Mooi wanneer ga je hem dan leveren aan mij? Uhm zucht :X.
Zucht agenda pakken kijken uhm 28 april om 10 uur is dat een optie?

Denk als ik geen contact had opgenomen mocht ik waarschijnlijk wachten tot 31/12/2012....

Klinkt mij allemaal heel bekend in de oren...... klantvriendelijk meedenken en plannen is ver van hun bedshow. Heb ook de nodige aanvaringen gehad.
Ik snap echt niet dat een merk als Lexus hier niets aan doet....tijdelijk extra mensen aannemen oid.
Ik heb iig niet het gevoel gehad dat ik een "premium" behandeling heb gehad (niet dat het perse premium moet wezen, maar omdat Lexus dat telkens als marketing woord gebruikt). Heb meer het gevoel gehad in de rij te staan bij de kassa van Lidl.

Een van de redenen waarom "Lexus Amsterdam" niet meer op mijn kentekenplaat houder staat.

Beste Lexus liefhebbers,

Deze ervaring heb ik dus echt niet. Werd tijdig ingelicht over het verloop van de levering en de CT kwam binnen de afgesproken tijd beschikbaar. De aflevering was vlekkeloos, goede uitleg, voldoende tijd en een heuse onthulling vanuit een zwarte hoes.
Een erg plezierige ervaring bij Lexus Groningen, en wel bij Ignaat Teuben.

Wanneer had je besteld, tompoes? Volgens mij zijn het mensen van na de "eerste lichting" die een beetje mindere ervaring hebben...

Ik heb op 7 januari besteld. Een business Line met cognac kleurige leren bekleding. Wilde geen 17 inch en privacy glass. Zag later een Prius met deze bekleding en vond dat niet fraai. Dit besproken met de dealer.
Ik kon toen de bestelling wijzigen in een business line pro met ivory leren bekleding en led verlichting. Deze was kennelijk op spec basis besteld en nog niet toegewezen.

Jullie hebben allemaal geluk, de huidige levertijd is,............................ 6 a 7 maanden. Leuk als je in wil ruilen (NOT) :)

ct200H zei:
Jullie hebben allemaal geluk, de huidige levertijd is,............................ 6 a 7 maanden. Leuk als je in wil ruilen (NOT) :)

Dat is nog optimistisch. Volgens het blog van de importeur: "Kopers van de Lexus CT 200h kennen een levertijd van 8 maanden"

ct200H zei:

Het is nog veel leuker als je je huidige auto niet inruilt maar aan een ander hebt beloofd...