Besteld en afleveren

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
In navolging van het topic levertijden en Tsunami wil ik toch even een ander topic openen wat niets met de Tsunami te maken heeft.

Misschien leuk/handig om in kaart te brengen wanneer je de auto hebt besteld, prognose aflevering en daadwerkelijke aflevering.

Me:
Lexus Amsterdam.

Zwarte Pro.
besteld: 15-11-10
prognose:
1. 1e week maart
2. 21-03-11
3. volgende week ergens? Bevestiging is nu 1 april. Ik denk dat het een grap is.

Update:
Heb mijn CT opgezocht in het rijklaarcentrum. Hij is er dus......
Maar begin steeds meer mijn twijfels te krijgen over de geloofwaardigheid van mijn dealer.
Er is geen planning op het RKC en helemaal niet om op korte termijn mijn auto klaar te krijgen. Welke wel is toegezegd door de verkoper.
Velgen zijn nog niet besteld bij importeur. En ga zo maar door.
Wel zeggen dat er spoed achter word gezet en het vervelend vinden, maar geen acties.
TJA, ach waarom zou je? De order is al binnen en de auto verkoopt zichzelf.

RonaldZ zei:
Dnns zei:
Dit terwijl ik het champagnepakket heb ontvangen waarin bekend was gemaakt dat mijn auto al onderweg was, ik had dus de hoop dat hij er al zou zijn...

Ontvangt iedereen zo'n champagnepakket?? Want als het goed is moet de mijne nu wel in Nederland zijn, maar ik heb niks ontvangen......

Ik heb besteld een zwarte Business Line Pro.
Bestelling: 22 december 2010
Initiele levering: 1e week april
Laatste prognose: 3e week mei (laatste bericht ontvangen op 4 april).

Ik hoop maar dat het nog steeds klopt, want kan niet wachten!!!

Nee, mijn CT wordt volgende week vrijdag om 17:00 afgeleverd, maar ik heb geen champagne of menukaart ontvangen. Eerlijk gezegd ben ik daar niet rouwig om...

twcoolen zei:
Nee, mijn CT wordt volgende week vrijdag om 17:00 afgeleverd, maar ik heb geen champagne of menukaart ontvangen. Eerlijk gezegd ben ik daar niet rouwig om...

Het gaat mij ook niet om de champagne, maar meer of ik me dan zorgen moet maken over of mijn auto nou wel of niet onderweg is. Maar dat hoeft dus blijkbaar niet. Gelukkig!

RonaldZ zei:
twcoolen zei:

Het gaat mij ook niet om de champagne, maar meer of ik me dan zorgen moet maken over of mijn auto nou wel of niet onderweg is. Maar dat hoeft dus blijkbaar niet. Gelukkig!

Indien je twijfels hebt kun je altijd nog de importeur bellen. In het volgsysteem kunnen ze vrij precies zien waar de auto zich bevindt.

twcoolen zei:
Indien je twijfels hebt kun je altijd nog de importeur bellen. In het volgsysteem kunnen ze vrij precies zien waar de auto zich bevindt.

Ik heb maar even contact gezocht met de dealer en kreeg te horen dat ze mijn auto binnen hebben! Ze moeten hem nu rijklaar maken en ik krijg hem over 2 of 3 weken. Wel lang voor rijklaar maken, maar goed, hij is in Nederland dus ik ben blij :)

RonaldZ zei:
twcoolen zei:

Ik heb maar even contact gezocht met de dealer en kreeg te horen dat ze mijn auto binnen hebben! Ze moeten hem nu rijklaar maken en ik krijg hem over 2 of 3 weken. Wel lang voor rijklaar maken, maar goed, hij is in Nederland dus ik ben blij :)

Het is natuurlijk geen rijklaarmaken meer. Deze wagens zijn de boot op en afgereden. Ze krijgen een micro-beurt wat in feite het afvullen van vloeistoffen inhoudt (lees ruitenvloeistof). Die van mij staat even in de werkplaats en gaat dan direct door naar de poetser. Daar staat hij 1 dag. Het overgrote deel van de 2-3 weken staat hij op de parkeerplaats bij de dealer. Het is is met name drukte in de werkplaats die voor de lange aflevertijden zorgt.

Dat betwijfel ik, in december zal alles weer op 100% zitten. Ik denk dat Lexus dan hard zal werken om alles wat eerder af te krijgen dan de prognose.

Hjalmar zei:
Dat betwijfel ik, in december zal alles weer op 100% zitten. Ik denk dat Lexus dan hard zal werken om alles wat eerder af te krijgen dan de prognose.

Neem aan dat ze al veel eerder weer op 100% zitten. Maar desalniettemin stelt Lexus de levertijd op 10 maanden.

Hoe zie je dat voor je, "hard zal werken om alles wat eerder af te krijgen"?
Eerder had je had over 200% produceren, daar kreeg ik visioenen bij van Charlie Chaplin in Modern Times en
Lexussen die in 50% van de tijd in elkaar gesleuteld werden. :D

Het probleem is niet alleen nijpend in nederland, in de VS klagen ze ook, en daar balen ze al van levertijden ( voor zover ze levertijden hadden). Ze hebben het daar over 30 weken, en dat is ook al 7,5 maand.

Dus ik zeg, voorlopig nog niet opgelost. :P

twcoolen zei:
Het is natuurlijk geen rijklaarmaken meer. Deze wagens zijn de boot op en afgereden. Ze krijgen een micro-beurt wat in feite het afvullen van vloeistoffen inhoudt (lees ruitenvloeistof). Die van mij staat even in de werkplaats en gaat dan direct door naar de poetser. Daar staat hij 1 dag. Het overgrote deel van de 2-3 weken staat hij op de parkeerplaats bij de dealer. Het is is met name drukte in de werkplaats die voor de lange aflevertijden zorgt.

Ja, ok, dat begrijp ik. Ook nog wel op kenteken zetten volgens mij toch?
Ik vind 3 weken ook wel heel lang, maar ik hoop dat ze marge nemen en dat ie uiteindelijk toch eerder klaar is!

RonaldZ zei:
twcoolen zei:

Ja, ok, dat begrijp ik. Ook nog wel op kenteken zetten volgens mij toch?
Ik vind 3 weken ook wel heel lang, maar ik hoop dat ze marge nemen en dat ie uiteindelijk toch eerder klaar is!

Bij mij duurt het 2 weken en 1 dag.

Kenteken aanvragen kan tot 10 werkdagen duren, maar in de praktijk is het meestal binnen 4 werkdagen binnen.

becca zei:
Mijn CT200h Dark Opal Luxury Line besteld afgelopen vrijdag en deze zal in Januari 2012 geleverd worden.

Greetz,
Rebecca

Pfff zeg! Januari 2012! Weten ze wel waar ze het over hebben..

Maar wat zijn de specs allemaal? :mrgreen:

Het grote aftellen is begonnen: kan de CT as. vrijdag ophalen... Weet al wat ik komend weekend ga doen, kilometers maken natuurlijk! :rulez:

PS: Ik wil zeker niet zeg maar 'brallerig' overkomen en vind het vanzelfsprekend erg vervelend dat een aantal van de forumleden nog een behoorlijke tijd moeten wachten (of misschien beter gezegd: willen wachten, in dat opzicht bravo voor het merk!) op hun CT. Ben zelf echter een particuliere rijder en heb daardoor misschien wat meer 'vrijheidsgraden' in mijn keuze voor wat betreft het hoe, wat en waar... :roll:

marcelleke zei:
Het grote aftellen is begonnen: kan de CT as. vrijdag ophalen... Weet al wat ik komend weekend ga doen, kilometers maken natuurlijk! :rulez:

PS: Ik wil zeker niet zeg maar 'brallerig' overkomen en vind het vanzelfsprekend erg vervelend dat een aantal van de forumleden nog een behoorlijke tijd moeten wachten (of misschien beter gezegd: willen wachten, in dat opzicht bravo voor het merk!) op hun CT. Ben zelf echter een particuliere rijder en heb daardoor misschien wat meer 'vrijheidsgraden' in mijn keuze voor wat betreft het hoe, wat en waar... :roll:

Geniet ervan dat je de auto vrijdag krijgt. Dat hebben wij ook allemaal op onze beurt gedaan. Anderen die 'm nog niet hebben, hebben of later besteld of bij de 'verkeerde' dealer die de order niet direct doorvoerde ;)

Nee maar even serieus, spannend man! Nog 4 dagen. Waar ga je van 't weekend heen denk je? Nog leuke plannen met je nieuwe bak?

marcelleke zei:

Geniet ervan! Niet total los rijden he? Anders moet je je aansluiten bij alle andere ;-)

Mocht dit steeds offtopic zijn, dan zal ik wel even een nieuwe topic openen, maar heb weer wat nieuws.

Heb zojuist Lexus Sittard gesproken en ze hebben nu een vergadering wat ze nu precies gaan doen met de leveringen die momenteel vast staan.
Ze zullen in ieder geval alle klanten bellen met de volgende opties:

Optie 1: Is wachten... Want het wachten zal extra oplopen naar zo'n 1 tot 3 maanden extra. (Ze hebben tegen mij gezegd 7 tot 8 maanden maar dat wordt verplaatst naar volgend jaar januari.
Optie 2: Auto's inruilen welke ze momenteel bij de dealers hebben staan onderling. De vraag is of je het dan eens bent met de kleur evt opties meer of minder, het kan dan een paar duizend euro extra of minder worden, ligt natuurlijk aan de klant.
Optie 3: Kosteloos annuleren.

Ik word ook nog gebeld vandaag of morgen om te kijken wat de opties zijn.

Hjalmar zei:
Heb zojuist Lexus Sittard gesproken en ze hebben nu een vergadering wat ze nu precies gaan doen met de leveringen die momenteel vast staan.
Ze zullen in ieder geval alle klanten bellen met de volgende opties:

Optie 1: Is wachten... Want het wachten zal extra oplopen naar zo'n 1 tot 3 maanden extra. (Ze hebben tegen mij gezegd 7 tot 8 maanden maar dat wordt verplaatst naar volgend jaar januari.
Optie 2: Auto's inruilen welke ze momenteel bij de dealers hebben staan onderling. De vraag is of je het dan eens bent met de kleur evt opties meer of minder, het kan dan een paar duizend euro extra of minder worden, ligt natuurlijk aan de klant.
Optie 3: Kosteloos annuleren.

Ik ben benieuwd welke klanten gebeld gaan worden. Je hebt het over leveringen die nu vast staan.
Zijn dat alle bestelde CT200h die nog niet afgeleverd zijn, ongeacht de besteldatum?
Ik begrijp niet zo goed waar de verschillen in levertijd vandaan komen. Mijn dealer geeft aan dat ik mijn CT200h, besteld begin maart, nog steeds in juni kan verwachten. Ik ga er van uit dat mijn auto nog niet in productie was genomen op het moment van de aardbeving. Hoe kan het dan zijn dat bestellingen van 6 weken later een levertijd hebben van 6 maanden extra! Of is mijn dealer foutief ge?nformeerd?
Ik heb toch nog sterk het vermoeden dat de langere levertijd te maken heeft met de "slechts" 1500 auto's die L&P heeft ingekocht voor 2011.
Wat betreft optie 2: zijn dat de showroommodellen dan?

Ik bereid me wel voor op het bericht dat mijn CT200h toch wat later geleverd gaat worden dan juni en ik bovenstaande opties krijg voorgelegd. Dus ik stel het zeer op prijs om via dit forum op de hoogte te worden gehouden van ontwikkelingen.