Besteld en afleveren

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
In navolging van het topic levertijden en Tsunami wil ik toch even een ander topic openen wat niets met de Tsunami te maken heeft.

Misschien leuk/handig om in kaart te brengen wanneer je de auto hebt besteld, prognose aflevering en daadwerkelijke aflevering.

Me:
Lexus Amsterdam.

Zwarte Pro.
besteld: 15-11-10
prognose:
1. 1e week maart
2. 21-03-11
3. volgende week ergens? Bevestiging is nu 1 april. Ik denk dat het een grap is.

Update:
Heb mijn CT opgezocht in het rijklaarcentrum. Hij is er dus......
Maar begin steeds meer mijn twijfels te krijgen over de geloofwaardigheid van mijn dealer.
Er is geen planning op het RKC en helemaal niet om op korte termijn mijn auto klaar te krijgen. Welke wel is toegezegd door de verkoper.
Velgen zijn nog niet besteld bij importeur. En ga zo maar door.
Wel zeggen dat er spoed achter word gezet en het vervelend vinden, maar geen acties.
TJA, ach waarom zou je? De order is al binnen en de auto verkoopt zichzelf.
 

Daniel1212

Nieuw hier
11 dec 2011
24
0
0
Vandaag langs de dealer geweest (Arnhem), was met een zelf uitgeprinte menukaart gegaan alleen die wilden ze niet aannemen omdat die engels was. Ik krijg als het goed is de menu kaart deze week opgestuurd.

Ik ging langs om de waarde van mijn inruil auto te bepalen, en toevallig stond mijn nieuwe speeltje al klaar.

Meteen even een kijkje genomen natuurlijk :

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


6 Januari is de dag en kan ik 'm ophalen, kan niet wachten!
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
Bij de nieuwe Toyota-Lexus dealer langs de A4 stonden ook heel wat CT's gebroederlijk naast elkaar, te wachten op hun nieuwe eigenaar... Mooi gezicht, al diezelfde achterlichten :)
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Nog tien dagen!! Kan niet wachten, ben zeer benieuwd naar een merkbaar verschil tussen mijn huidige Ford Mondeo en de CT, en dan met name de acceleratie op de snelweg. De rest zal echt wel in orde zijn. De proefrit was alweer zo lang geleden (8 maanden) en dan vervaagt de indruk.

Robbert-Jan
 

ctlexus

Hoort erbij
28 sep 2011
56
0
0
Auto is binnen! Erg leuk gedaan, inclusief het onthullen van de Lexus via een doek. Auto rijd prima, is nog even wennen v.w.b alle controls enzo. Maar dat komt wel goed de komende dagen/weken.

??n punt van kritiek, ondanks dat ik Dark Granite besteld heb is die geleverd in Mercury Grey. Ik vind het niet heel erg aangezien ik het ook een mooie kleur vind, maar daar hadden ze zeker even een belletje over kunnen plegen.
 

Innit

Hoort erbij
16 nov 2011
66
0
0
ctlexus zei:
Auto is binnen! Erg leuk gedaan, inclusief het onthullen van de Lexus via een doek. Auto rijd prima, is nog even wennen v.w.b alle controls enzo. Maar dat komt wel goed de komende dagen/weken.

??n punt van kritiek, ondanks dat ik Dark Granite besteld heb is die geleverd in Mercury Grey. Ik vind het niet heel erg aangezien ik het ook een mooie kleur vind, maar daar hadden ze zeker even een belletje over kunnen plegen.

Dat is reden voor tegemoetkoming. Ik zou bijv. gratis updates voor de nav. voor de komende 3 jaar hebben verlangd. Is wel het minste.
 

DeFarmer

Nieuw hier
29 dec 2011
6
0
0
Ha ha,
ik kan die auto's niet meer zien.

Ik zou dat sowieso niet doen, betaal je ook nog voor, als je m dus cancelled. en dat zal vast en zeker een prijs zijn waar je niet blij van word, haha!
 

ctlexus

Hoort erbij
28 sep 2011
56
0
0
Ik ga hem echt niet laten staan, reed een Golf zonder enige vorm van opties. Nu heb ik cruise control, handsfree bellen, achteruitrij camera, etc.
 

Innit

Hoort erbij
16 nov 2011
66
0
0
Zojuist bevestiging gekregen, ik kan hem 27 januari ophalen. Ben erg benieuwd. Eerste prognose was trouwens maart 2012, dus het is versneld. Prima. Kan dat koekblik van een Insight eindelijk weg. Bestelling gedaan tweede week september 2011. Dus 4,5 maand levertijd.
 

thijsr

Hoort erbij
29 aug 2011
34
0
0
Innit zei:
Zojuist bevestiging gekregen, ik kan hem 27 januari ophalen. Ben erg benieuwd. Eerste prognose was trouwens maart 2012, dus het is versneld. Prima. Kan dat koekblik van een Insight eindelijk weg. Bestelling gedaan tweede week september 2011. Dus 4,5 maand levertijd.

Dan ben ik ook benieuwd wanneer ik word gebeld. Die van mij is op 15 sep besteld, komt 4e week van januari binnen bij Lexus Amsterdam. Hoop hem eerste week feb. op te mogen halen. Anders pas na een tripje naar Amerika dus 3e week feb.
 

Dimocash

Hoort erbij
17 okt 2010
57
0
0
de mijne mag ik helaas pas na 15 feb ophalen ivm mn huidige leaseauto die dan afloopt.

maar wat word ik gek van al die ct200h's op de weg zeg....
ik kom er deze week dagelijks wel een stuk of 5 minimaal tegen....
lijkt wel de nieuwe golf aan het worden haha
 

feaster

Nieuw hier
10 jan 2012
7
0
0
Wel vreemd. Een collega en ik hebben hem in beide juni/juli besteld en kunnen hem pas eind januari / begin februari ophalen.

Verder beide niet echt aparte uitvoering. Gewoon een standaard kleur (metallic), navigatie en leren bekleding. Wel raar dat mensen die hem in september en oktober pas hebben besteld hem al op kunnen halen?

Iemand hier meer informatie over? Hebben toevallig bepaalde dealers voorrang ofzo?
 

hphendrix

Nieuw hier
13 dec 2011
3
0
0
snap het ook niet, heb wel begrepen dat de levertijd standaard nu tussen de 2 en 3 maanden ligt. Ik heb in ieder geval geen voorrang. Ik moet wel nog wachten tot mijn contract van huidige eindigt
 

Termin8r

Actief
12 apr 2011
249
3
0
Dit is al vaker besproken hier. Mede mijn schuld, want ik mocht bijna negen maanden op m'n auto wachten, terwijl anderen, die 'm een maand na mij besteld hadden, 'm een maand eerder dan ik kregen.

Ik heb geprobeerd om uit te zoeken wat de oorzaak zou kunnen zijn. Van de importeur heb ik twee verhalen gekregen die aantoonbaar onjuist waren. M'n dealer kwam met weer een ander verhaal - dattie ook van de importeur had - dat hoogst ongeloofwaardig was, maar niet te verifi?ren. Ik heb er op het digitale evaluatieformulier van de importeur een opmerking over gemaakt in de trant van "informatievoorziening van importeur is slecht, doe daar wat aan". Benieuwd of er iets verandert, want het blijft ergerlijk om geen of foute of steeds andere informatie over de achtergronden van verschillende levertijden voor op hetzelfde moment bestelde auto's te krijgen.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Via een relatie (ook dealer, ander merk) vernam ik eenzelfde problematiek m.b.t. de soms onlogische hi?rarchie in afleveringstijden.

Het ligt veelal aan het administratief-, ICT- en logistieke traject, human factor, prioriteit fabricage, diverse afzetgebieden, hoeveelheid aanvragen, etc. Daarbij loopt e.e.a. via verschillende kanalen, welke niet altijd volledig of tijdig synchroniseren. Ook in de aanvraag kan ergens een hiaat zitten, welke pas later gecorrigeerd en verwerkt wordt. Als dealer of importeur kun je dan ook vaak niet exact achterhalen waar een manco of vertraging plaats vindt, juist door die diversiteit in gegevens en mogelijkheden.

Natuurlijk heb je daar als klant geen boodschap aan en ook voor dealer en importeur kan het soms een bron van ergernis zijn. Overigens is e.e.a. een proces, waar alle partijen zich van bewust zijn en wat in tijd aangepast en verbeterd wordt. Te zien ook aan de huidige wachttijden.

Zodoende zijn de tevredenheidsonderzoeken (klant & dealer) na aflevering auto een belangrijk middel om dit soort onvolkomenheden te identificeren en adresseren.