CT 200 H first edition

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Na een lange rij Lexussen of is het Lexi, nu een CT200 H first edition aangeschaft,

Wij rijden alleen prive met onze auto's en worden dus niet zakelijk ingezet, de kilometerstanden zijn zodoende jaarlijks aan de lage kant.
De reden van aanschaf is dat de vaste lasten bij deze lage kilometerstanden aan de hoge kant zijn, je zou kunnen denken , ja en ?

Voor ons is dit de reden om hem wel aan te schaffen, 300 euro per maand is simpelweg gewoon nog steeds ouderwets bijna 700 piek per maand.

De rij lexi die wij hebben gereden,
Is200 executive, GS300 executive,GS430 executive,IS 250 bus lux, IS250 sport, LS430, GS300 executive en dan nu de CT200h.

Gemerkt hebben wij dat de kwaliteitsbeleving minder werd bij het vernieuwen van de modellen, aangenaam waren wij ook verrast dat de CT een erg degelijke premium uitstraling heeft, ook het interieur.

Het pak bij de first edition hebben wij dan ook aan de vertegenwoordiger gegund, er zijn ook mensen die niet in een pak lopen en in een Lexus rijden. :roll:
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Net de verkoopaantallen gezien in Nederland: allemaal in de belastingvrije Polo. Wat zijn Nederlanders ook kuddedieren. En echt dit voordeel blijft echt niet bestaan, never. Ik koop wat ik leuk en mooi vindt en belastingvrij is voor mij geen optie. Eerder heb ik geschreven dat we weer naar de DDR gaan met door de overheid aangewezen auto's die we mogen kopen. Van de zotte op dit moment dat haast iedereen dit beleid ook nog volgt. Een auto is ook nog emotie en daar horen de meeste kleine belastingvrije koekblikken absoluut niet bij. Een CT is een andere poging tot redelijk goedkoop luxe rijden maar onderhuids is het niks anders dan een Prius, wat voor body er ook op gezet wordt en daar moet je het mee doen.
 

new2ct200h

Nieuw hier
7 jan 2011
8
0
0
Coordinator zei:
Net de verkoopaantallen gezien in Nederland: allemaal in de belastingvrije Polo. Wat zijn Nederlanders ook kuddedieren. En echt dit voordeel blijft echt niet bestaan, never. Ik koop wat ik leuk en mooi vindt en belastingvrij is voor mij geen optie. Eerder heb ik geschreven dat we weer naar de DDR gaan met door de overheid aangewezen auto's die we mogen kopen. Van de zotte op dit moment dat haast iedereen dit beleid ook nog volgt. Een auto is ook nog emotie en daar horen de meeste kleine belastingvrije koekblikken absoluut niet bij. Een CT is een andere poging tot redelijk goedkoop luxe rijden maar onderhuids is het niks anders dan een Prius, wat voor body er ook op gezet wordt en daar moet je het mee doen.

Klopt, en persoonlijk koop ik wel wat anders prive dan in huidige geval om zakelijk te gaan rijden. Maar goed, ieder zijn keus en in zijn waarde. Je mag dus in NL blij zijn dat je nog een ?berhaupt een keuze hebt. Of dit voordeel blijft bestaan...op den duur denk ik ook van niet. Maar voor nu doe ook ik gewoon lekker mee met blaten als een schaap. CT of toch iets anders, smaken verschillen gelukkig.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
En ik blaat vrolijk mee, iedereen die een Prius of welke hybride NIET kan betalen heeft een uitgesproken mening. Op autoweek staat een Forum over de CT200h, moet je daar het commentaar eens lezen, belachelijk gewoon. Trouwens ik vraag me af als er een Volkswagen Prius zou zijn wat de reacties dan zouden zijn, het is de eeuwige discussie van de gevestigde orde tegen de importauto's uit Japan, hybride of niet.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Ik ben de laatste om Japanse auto af te kraken want dat gebeurd op grote schaal. Ik trek alleen het belachelijke beleid van onze regering sterk in twijfel. We moeten allemaal klein en schoon gaan rijden: dat gaat er een bedrijf in de fik met chemische zooi waarvan de vergunningen niet kloppen, vervuiling zo groot wat niet meer te compenseren valt. Ik kan zat een hele dikke nieuwe auto kopen en zie de Hybridetechniek heus wel als een soort van oplossing in drukke steden. Toyota heeft met de Prius bewezen bijna perfecte techniek te bouwen. De afgunst naar Toyota toe van andere merken is ook verachtelijk. In Europa gaat men vaak ook voor een saaie VW. Maar het stimuleren van auto's door de overheid ivm zgn zuinigheid vindt ik dubieus. 10 x een Aygo die in de stad met koude motor van school naar AH gaan is ook niet schoon en iedereen die gebruik van de weg maakt moet daarvoor betalen. Ik weet dat mijn 19 jaar oude LS 400 minder schoon is dan een nieuwe GS maar met minder dan 12000 km per jaar is dat ook relatief. Maar helaas is de benzine in Nederland al de duurste ter wereld dus nog een heffing erop kan ook niet meer. Verder is de CT of een Prius niks voor mij want ik ga graag met een vouwwagen naar Spanje en dat gaat niet zonder trekhaak. Maar ik ben benieuwd hoe de CT het gaat doen. :hi:
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
@door Coordinator ,

voor mij heb je helemaal gelijk, alleen zien we nu een discussie ontstaan welke zegt dat de hybrides subsidie krijgen of welke auto dan ook die aan de overheidsregels voldoet, terecht rijd je ook een lekkere LS maar daar is me een pot BPM over betaald dat wil je niet weten, en die BPM hoeft niet afgedragen te worden op de auto's die er aan voldoen volgens de overheid. Daar zit hem nou de kneep, BPM is omgebouwd naar CO2 tax. Kijk ik ga ook geen Aygo rijden omdat dat zo lekker goedkoop is en omdat hij zo weinig vervuild, is ook gelul.
Kijk met onze huidige GS300 wordt 5000 km per jaar gereden maximaal met een uitstoot van 232 gram per km en F label, dus 5000 x 232 gram = 1160kg. Rijd ik met een aygo 20000 km per jaar en A-label vervuil ik 20000 x 106= 2120 kg. Dus wie rijdt er nou milieuvreindelijker de Aygo of de GS, het hangt af van de kilometers die je rijd en daar zit hen de kneep daar let de overheid niet op, let op;

Verbruik gs 1:10 bij 5000 km is dat 500 liter benzine, 500 x 1,60 = 800,00 benzine dus bijna 500 euro belasting (btw-accijnzen e.d.)
Aygo rijdt 1 : 18 bij 20000 km is dat 1111 liter benzine 1111x1,60 = 1777,60 benzine dus bijna dus bijna 1185 euro aan belastingen die je afdraagt.

Dus ik denk, je kunt met een aygo 2,19 keer zover komen als met een GS300 op CO2 uitstoot gemeten,
Kwa berekening in het verbruik kan ik met de aygo 1,8 keer zover komen als de GS300.

Echter wie wel eens heeft gekeken naar langdurige gemiddelde snelheid die in de boardcomputer zit van een Lexus of Toyota ziet dat deze 40 km per uur is, en ik vraag me af wie er dan zuiniger is de GS of de Aygo.

In het verhaal wordt je in ootje genomen door de overheid, en ik ben niet van plan mijn vaste lasten nog langer te GEVEN aan een overheid die het verkeerd besteed, sterker de GS staat op particulier terrein en daar betaal ik wegenbelasting voor? Ik ben het helemaal met je eens jij kiest voor een fijne LS (die overigens ook redelijk schoon is ULEV voertuig in de VS) en ik kies voor de CT, en ja tuurlijk heb ik ook liever een 6 of 8 pitter, maar niet ten koste van.
 

haha

Nieuw hier
1 feb 2011
1
0
0
Ja, en toen werd het even stil na het lezen van al die reacties rond de CT200h.
Hybride, BPM, bijtelling, verbruik 6 pitter, 8 pitter Lexus, Toyota, betrouwbaar en van mijn kant stille jaloezie. :mrgreen: Wat was ik apetrots toen ik in augustus 2007 mijn zuur verdiende centjes neertelde voor een waardevaste(dacht ik) en mooie Lexus IS250. 6 maanden moest ik wachten om afstandbediening van de Business Edition te mogen ontvangen. :O Ik kocht een kale zespitter, met enorme power onder de motorkap voor 40.000 ?'ries. Alleen het wachten al op de uitlevering was een feest. Intens genieten van alle reviews, tests en reactie op forums maakten het verlangen naar "het beest' met ?l?gance en de (L) op de grill tot een feest.
Toen die mooie fonkelende bolide uiteindelijk werd voorgereden was er nog geen sprake dikke benzine prijzen(liter/euro gehalte lag keurig in balans) gratis wegenbelasting en minimale BPM. Iedereen reed kilometers naar gelijke verhouding en betaalbare prijs. De tweede hands automarkt was nog niet ziek en aangestoken door die overheidssteun en zowel grote als kleine auto's streden een gelijke strijd in de afschrijving markt. Op dat moment mocht je als blijde rijder nog kilometers rijden voor een betaalbare prijs.

Ook ik was in eerste instantie op groen en zuinig gevallen. Ik kocht een Toyota Prius 1 Hybride ZONDER vrijstelling wegenbelasting lagen bijtelling en scherpe BPM. Nee, gewoon om het idee om groen te rijden met weinig uitstoot en een lage brandstof verbruikscijfers. Ik ging echt voor weinig kilometers per liter en maakte er een ware sport van. Helaas lukte het mij niet op de door Toyota beloofde verbruikscijfers te halen. Hoe goed ik mijn best ook deed. Het werd 1 op 16 en zeker niet de door Toyota beloofde 1 op 20. Toen ik met 4 volwassenen het vakantie ritje door de Franse Mistral trotseerde was ik volledig genezen. De Prius gunde mij een verantwoorde snelheid van 120 km p/u en strafte mij onmiddellijk af bij hogere snelheden. Met klotsende oksels bereikten wij onze vakantiebestemming en bij terugkomst in Nederland verruilde ik de Prius 1 direct voor een Toyota Avensis 2.
Woww... wat een inruilprijs voor die Prius !!!! Echt top. Ja, dat klopte wel.

Het gaat dus niet alleen om beauty, maar vooral om de portemonnee die de inruilwaarde bepaald.

Ook die 2e hands Toyota Avensis gaf veel plezier voor weinig afschrijving. Maar die mooie IS250 sloeg natuurlijk alles. Wat een beest en als toppertje met Toyota roots moest dit toch geen risicovolle aanschaf zijn. Helaas. Hier stopte het mooie Toyota-Lexus-Louwman avontuur. Die mooie Lexus IS250 werd als vrij snel in het verdom hoekje geplaatst door de overheid. De benzineprijzen gingen omhoog, de wegenbelasting werd "gratis"weggegeven aan hybride en kleine lage uitstoot "vervoermiddelen" en Lexus volgde het afgegeven signaal.

Mijn investering in de IS250 bleek al snel in rook op te gaan, toen Lexus haar prijs binnen een half jaar verlaagde en op de koop toe ook de optionele Navigatie etc. t.w.v. ? 3500,- er gratis bij leverde. Wat een domper :X en wat wordt je IS250 ineens veel minder waard. Het grootste gelach betaalde ik toen ik bij mijn Lexus/Toyota dealer vroeg naar een mogelijke inruil op een hagel nieuwe Prius 3. Het moment van de waarheid was een afschrijving van ruim 20.000 euro in twee jaar tijd. Ongelooflijk maar waar. Die lage bijtelling, BPM en vrijstelling van wegenbelasting maakt het leuke rijden kapot. :X ..............................
En toen kwam plotseling die mooie CT200h Wat een beauty. Ik rijd de IS250. Het is werkelijk een beest op de lange afstand, maar in de stad is het een koekie monster. Laat ik nu net daar de kilometers maken :( Tijdens de introductie van de CT 200 H in het Louwman museum waren wij helemaal verkocht. Eindelijk een Hybride met een "L" op de grill en de stilte "inside" die het qua vormgeving, luxe en stilte op kan nemen tegen de concurrent overheid subsidie jagers. Helaas heeft diezelfde overheid het mij onmogelijk gemaakt om een goede inruilwaarde te kunnen verzilveren tegen de CT200h. Er rust een vloek op de 6 cyl. en zelfs Lexus ziet haar eigen IS250 parade paard niet meer als serieuze inruil partner staan. Helaas moest ik constateren dat de luxe tak van Toyota haar waardevastheid (in concurrentie met de Duitse Beamers, sterren en ringen) heeft verloren. Juist in deze voel ik mij als trouwe Toyota/Lexus rijder ongemakkelijk en ben enigszins teleurgesteld. Uiteraard verlies ik niet de hoop om op een dag ook in zo'n mooie CT200h te kunnen rijden en met een big smile :) naar de pomp te rijden. Ik hoop dan ook vurig dat er een moment kom dat ik mijn trouwe IS250 tegen een mooie CT200h kan verruilen, opdat ik de "L" nog vele jaren op mijn gril kan ervaren :rulez:
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Over kleien zuinige auto's gesproken, mijn dochter gaat naar Den Haag verhuizen ivm stage. Dus deze papa is weer als bouwvakker aan de gang en moet dus regelmatig met de auto op en neer van Friesland naar de stad. Nou heeft mijn oudere zus een Toyota Yaris 1000 cc met halfautomaat en die bood mij haar auto aan om op en neer te rijden. Dan kon ik wat op benzinekosten besparen. Goed idee dus de Yaris vol zooi en karren maar met 110 km/uur. (veel harder kan en mag je toch niet na Almere. Na thuiskomst getankt en ja wel 1 op 13.95 die 1000 cc beul van een motor. Helaas mijn rug bijna kapot door het compleet ontbreken van enige steun, mijn nieren op een andere plek door de ontbrekende vering en mijn gehoor ook pleite door de 4500 toeren per minuut bij 115 km/uur. Wat een drama zo'n klein "goedkoop" autootje. Ik heb echt medelijden met al die mensen in de Aygo familie. Ik rij een LS deels voor de stoelen en comfort. En de dikke 4 liter V-8 rijdt 1 op 11 op hetzelfde stuk!!! Dus het kost mij 3 km minder per liter maar mijn lijf behoud zijn vorm en conditie. Echt ik lach me kapot om de autoverkopen in Nederland, iedereen loopt als blinden de showrooms binnen voor een Polo of Aygo prulbak. Want het is wegenbelastingvrij. Ieder zijn keus maar den Nederlander laat zich wel heel erg snel een wortel voorhouden door de overheid. (maar een Vice-Admiraal van onze donald duck Marine rijdt in een 90000 euro dure Cedes omdat meneer net zolang is als mij (1.94 m) En een keer raden wie dat betaald? ) Goed ik ben benieuwd naar de eerste CT's op onze wegen maar voor een beetje uitrusting gaat de prijs wel flink omhoog maar ja koop een zo'n BMW 1 Serie. Succes met de aankoop en alle lof dat het geen Aygo is geworden. :D
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Op zich heb je wel een punt over de wortel en het volk, maar worden wij niet al jarenlang gediscrimineerd door de overheid binnen de europese regelgeving, en dan doel ik op de BPM. Dat er nu een slinger aan is gegeven door het in CO2 toeslagen op de prijs van een auto erbij te rekenen is een leuke formule van de overheid.

Er is wel een discussie over de "groene auto" maar eigenlijk is dit de prijs die gevraagd wordt her en der in Europa zonder BPM voor verschillende auto's. Doe je voordeel met internet, dan zie je dat een CT in belgie en duitsland ongeveer even duur zijn. Echter het wordt door sommige beschreven als subsidie, en daar gaat het mis, het is geen subsidie die wordt gegeven op de aankoop van een "groene auto", dat de auto wegenbelastingvrij is is wel een vorm van subsidie.

Maar is subsidie hetzelfde dan ergens geen belasting over hoeven betalen? Ik vind van niet.

We betalen al genoeg belasting in dit wereldwijd fiscaal zwaarst belaste landje,

voorbeeld,

Je werkt, je moet loonbelasting betalen (30 - 50 - 70 %)
Van dit nettoloon koop je eten, daar moet je belasting over betalen ( 6 of 19%)
Van dit nettoloon moet je je huis betalen, over dit huis moet je belasting betalen, onroerend goed belasting
Dit huis moet verzekerd worden, assurantiebelasting
Dan moet je dit huis verwarmen, dan betaald men Milieuheffingen over de enegiekosten
Je hebt dorst, je drinkt water, daar moet je belasting over betalen,
Als je hier de sch**t over in hebt ga je naar de wc , en daar moet je ook belasting over betalen (rioolheffingen)
Je koopt een auto, je betaald BPM en BTW
Deze auto rijdt op de weg, wegenbelasting en provinciale opcenten (what the f*** dat ook is)
Hij verbruikt benzine, accijnzen en belasting

En zo kan ik wel even doorgaan,

Kijk eens wat je van je bruto verdiende euro netto nou echt overhoudt, doe maar niet dan schrik je. :neutral:

HAHA heeft wel gelijk dat de IS en in mijn geval de GS door de belastingen en overheid kapot gemaakt worden, links om of rechtsom graait de overheid er wel op los, en die zeuren dan bij de banken over bonussen??? Beetje hypocriet. Coordinator heeft ook gelijk, zo'n omhoog gevallen militaire sukkel die 1,94 is moet een dikke merc hebben, gewoon klinkklare onzin, het is allemaal status. Verkeerde status, ik vergelijk dat altijd als ik zomer's voor een open brug moet wachten om alle plezierjachten door te laten, dan denk ik " kijk dat nou eens staan in d'r Zeeman bikini, maar ja we hebben wel een boot." Ik heb jarenlang van mijn baas een te kleine Volkswagen transporter gereden, na jaren werd er wat aangepast, maar ondertussen wel 2 knieen kapot, ik wist ook niet dat dat kon, je bent jong en zeurt niet met als gevolg,.... 2 kapotte knieen. En ik ben ook 1.95 en ik hoefde niet om een mercedes te komen bij mijn chef, of de afdeling autobeheer. Met de groeten van de belastingdienst omdat er een vast achterschot in een grijskenteken auto moet zitten. Coordinator heeft gelijk, een lekkere LS waar je lekker ruim in zit is boven alles verheven en perfect.

Ik heb gisteren nog even gekeken bij een Cressida 2.0GLI 24V, de gothfather van eigenlijk de I200, en wat een heerlijkheid die 6 cilinder, kippenvel bij dat geluid, dus ga lekker voor een dikke Crown of Cressida die eigenlijk de jaren 80 Lexussen waren, alleen vond niemand dat ook. Wegenbelastingvrij en een geweldige ervaring, dan maar geen airbags.