CT 200 H first edition

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Na een lange rij Lexussen of is het Lexi, nu een CT200 H first edition aangeschaft,

Wij rijden alleen prive met onze auto's en worden dus niet zakelijk ingezet, de kilometerstanden zijn zodoende jaarlijks aan de lage kant.
De reden van aanschaf is dat de vaste lasten bij deze lage kilometerstanden aan de hoge kant zijn, je zou kunnen denken , ja en ?

Voor ons is dit de reden om hem wel aan te schaffen, 300 euro per maand is simpelweg gewoon nog steeds ouderwets bijna 700 piek per maand.

De rij lexi die wij hebben gereden,
Is200 executive, GS300 executive,GS430 executive,IS 250 bus lux, IS250 sport, LS430, GS300 executive en dan nu de CT200h.

Gemerkt hebben wij dat de kwaliteitsbeleving minder werd bij het vernieuwen van de modellen, aangenaam waren wij ook verrast dat de CT een erg degelijke premium uitstraling heeft, ook het interieur.

Het pak bij de first edition hebben wij dan ook aan de vertegenwoordiger gegund, er zijn ook mensen die niet in een pak lopen en in een Lexus rijden. :roll:
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Ja, ik vond de prijzen ook al opmerkelijk. Maarjah volgens mij krijg je wel weer meer. Waar ik naar benieuwd ben is de 16" velgen. Op geen een foto is de ct met deze velgen te zien, of is dit alleen maar hier in NL aangeboden?
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
mlcoolj zei:
Ja, ik vond de prijzen ook al opmerkelijk. Maarjah volgens mij krijg je wel weer meer. Waar ik naar benieuwd ben is de 16" velgen. Op geen een foto is de ct met deze velgen te zien, of is dit alleen maar hier in NL aangeboden?

Het enige wat je meer hebt op de FE is de metallic lak en de Led koplampen. en het pak. (als je de pro aankleed met parkeersensoren navi)
En wat je dan niet hebt zijn de smart key, regensensor, dakspoiler en luchtvochigheidssensor.

Dus komt op hetzelfde neer. Mijn voorkeur ging al uit naar een zwarte dus dan wordt de keuze nog makkelijker.
En ik vind die dakspoiler toch wel de lijn van de auto compleet maken.
Ik ga vanmiddag naar de dealer en dan hoor ik het wel.

De 16" zijn te zien op de nederlandse CT site. (de middelste)
 

Hjalmar

Actief
15 okt 2010
167
0
0
Weet iemand al of de CT200h ook wordt uitgerust met een notificatie zodat je weet hoeveel KM je nog kunt rijden voordat je moet tanken?
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Nou ik ben er uit.....

Het word een zwarte business pro met navi en led koplampen.

Op de standaard CT200H zit een grotere dakspoiler dan de "aangeklede" versies. En de luchtvochtigeheidssensor zou alleen op de luxery line zitten.

Nu nog de offerte naar de leasemij. En dan afwachten, hoop dat er nog ruimte is voor leer maar dat zie ik nog wel.
 

relexus

Hoort erbij
4 okt 2010
76
0
0
succes ermee ;) ik was vandaag nog even bij de lexus dealer in zwolle, daar zat toevallig iemand die een ct200h wou kopen, (ruilden een bmw in :D ) ik hoorde dat er al erg veel vraag naar de auto was. Volgens mij gaat dat model nog wel erg succesvol zijn.
 

Dimocash

Hoort erbij
17 okt 2010
57
0
0
ik heb een vraag over de kofferbak.
hoe ziet deze eruit?
ik las dat hij 345 liter had, dat is niet erg veel maar niet al te klein voor een c-segment auto.
maar op autoblog las ik een reactie dat de kofferbak bestaat uit vakken. dus je kan er geen grote koffer in kwijt bijv.

ik googlede me een ongeluk maar heb geen foto van de kofferbak kunnen vinden en heb helaas de preview in den haag moeten missen wegens uitgelopen afspraken.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ik heb toevallig gisteren een foto hiervan gezien.. moment...

EDIT: Foto erbij tegevoegd... je kunt het niet zo heel goed zien, maar hier heb je wel een idee.. ik denk persoonlijk niet dat ie zo heel goot is, als ik naar die van de Auris kijk, dan word je niet vrolijk vak... dat van de vakken is volgens mij net zoals de auris... dus als je een impressie van die vakken wilt, dan kun je gewoon naar de auris kijken denk ik... maar de ruimte lijkt wel groter dan die van de Auris...

Foto: 72452_452679333533_90671958533_5296917_7900081_n.jpg
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
En volgens mij is deze auto trouwens 1 van de prototypes, dus ik zou niet weten hoe de echte auto eruit zou komen te zien qua kofferbak...
 

Dimocash

Hoort erbij
17 okt 2010
57
0
0
thx

dat is me wat duidelijker.
het is ruimer dan de auris die heeft volgens opgaa 279 liter en deze had 345.
tis ietsjes kleiner dan een golf.

en de ruimte op de achterbank?
ik las dat deze voldoende is en de ander zegt weer te krap.
de ruimte tussen voorstoelen en de achterbank van de 1 serie vind ik echt krap.
die van de a3 vind ik ruim.
hoe is die van de lexus ivm de andere auto's?
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Over de inhoud van een FE wat er op en aan zit is het nog gissen, Louwman heeft er nogal eens een handje van om de informatie van nieuwe modellen verkeerd de markt/media in te sturen, ik heb dat meerdere malen meegemaakt.
Of de spoiler nou groter of kleiner is heb ik geen idee, maar het lijkt mij voorkomen dat hij er gewoon op zit omdat de startversie van de CT FE een bussines pro is met daarop de extras. Inmiddels zijn er al 60 verkocht van de 100 dus nog 40 te gaan. Sprak vanmiddag een Prius 3 rijder die de CT wel zag zitten, heb hem meteen de folders maar meegegeven en de prijslijst.

En het verhaal dat de auto misschien uit de buitenlandse markt komt lijkt mij onwaarschijnlijk, het lijkt mij dat Louwman een hele aardige geste doet aan haar clientele. Heb even op de buitenlandse sites van Lexus gekeken en daar kom ik geen FE serie tegen.

Wat je wel ziet is verschillen in uitvoeringen waar we andere benamingen tegekomen dan in Nederland, in de UK hebben we het over een SE-I, SE-L en SE premium en in DLD over ct200h, executive line, dynamic line en impression line. Prijzen n.n.b..

Nogmaals ik denk dat de FE een mooie aanbieding is MET achterspoiler.
 

willemvdvliet

Hoort erbij
18 okt 2010
27
0
0
Ook ik wil er een gaan bestellen.
Vandaag goedkeuring gekregen van nieuwe werkgever, verwachten jullie dat ik as woensdag nog kans maak om er een te bemachtigen in het donkergrijs?
 

willemvdvliet

Hoort erbij
18 okt 2010
27
0
0
En weg is ie iniedergeval de donker grijze, de bruine is nog wel leverbaar.
Uiteindelijk een offerte laten maken op de businessline/ blpro.
Deze gestuurd naar de leasemy benieuwd wat het sommetje gaat worden.
In iedergeval kwam ik al tot de conclusie dat deze auto goedkoper is dan een vw golf 1.2tsi highline.
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
De grijze zijn uitverkocht? Tegen mij werd gezegd dat het niet uitmaakte qua aantallen. 100 stuks beschikbaar ongeacht welke kleur.

Nou bij mijn leasemij.(een van de grootste) moet ik nog even geduld hebben. Ze moeten nog de restwaarde etc. berekenen. En dat duurt max 4 weken. Zijn al die FE met eigen geld gekocht dan? Of komt het omdat ik geen FE heb.
Verkoper vertelde mij dat als hij tussen nu en 3 weken kan bestellen dat mijn auto gelijk met de FE binnen komt.

@Willem
Als je perse een grijze wil misschien dat je op een wachtlijst kan staan? Vallen er heus nog een paar af.