CT 200 H first edition

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Na een lange rij Lexussen of is het Lexi, nu een CT200 H first edition aangeschaft,

Wij rijden alleen prive met onze auto's en worden dus niet zakelijk ingezet, de kilometerstanden zijn zodoende jaarlijks aan de lage kant.
De reden van aanschaf is dat de vaste lasten bij deze lage kilometerstanden aan de hoge kant zijn, je zou kunnen denken , ja en ?

Voor ons is dit de reden om hem wel aan te schaffen, 300 euro per maand is simpelweg gewoon nog steeds ouderwets bijna 700 piek per maand.

De rij lexi die wij hebben gereden,
Is200 executive, GS300 executive,GS430 executive,IS 250 bus lux, IS250 sport, LS430, GS300 executive en dan nu de CT200h.

Gemerkt hebben wij dat de kwaliteitsbeleving minder werd bij het vernieuwen van de modellen, aangenaam waren wij ook verrast dat de CT een erg degelijke premium uitstraling heeft, ook het interieur.

Het pak bij de first edition hebben wij dan ook aan de vertegenwoordiger gegund, er zijn ook mensen die niet in een pak lopen en in een Lexus rijden. :roll:
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Vandaag hier in Belgi? het magazine "auto wereld" gaan halen.
Er staat een uitgebereide eerste test in met de CT200h.
Is misschien relatief, maar geeft toch een duidelijke beschrijving van de wagen.

Misschien bij jullie ook wel te verkrijgen.....
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
10-10-22-lexus-ct-200h-japanese-wheel-options.jpg


waarschijnlijk de 16inch waar jullie het over hadden.
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Net even een check gedaan op directlease.nl en met de extra's die ik wil hebben komt hij boven de 45.000. De ML set en wat extra's komt op 8550,- bedrag is dan ex bpm anders kosten de extra's meer dan 10.000,-. Best wel veel geld voor een audio/navigatie systeempje 8O . Ik moet nog wachten tot sept 2011 voor een nieuwe maar ik hou hem op mijn netvlies. Ik verwacht nog wel meer 14% auto's in de toekomst... dus wie weet. Status is geen vies woord bij mij en ik weet niet of ik er aan toe ben om mijn IS te veruilen voor een CT.

Ik vraag me wel af of de Lexus organisatie dit allemaal wel kan bolwerken op het gebied van de Red Carpet behandeling..........ze moeten dan wel heel veel leenauto's gaan aanschaffen. Ze zullen hierop wel een berekening op hebben losgelaten zodat ze er nog wat aan gaan verdienen.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik zou mijn is250 niet inwillen ruilen voor een ct200h, ik zou voor 45.000 liever een neiuwe is250 Fsport halen met navigatie etc. :)

MAar goed ik zit niet in een lease, dus dan is het wel even wat anders :)
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Is eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als met de Prius, is ook niet goedkoop in aankoop en met een paar opties erbij gaat de prijs deftig de hoogte in.

Eigenlijk kan ik Alan zijn mening hierover zeker volgen......
 

14%

Nieuw hier
23 nov 2010
19
0
0
Ja dat denk ik wel, want de dealer in Enschede kon de First Edition ook niet leveren. Anyway, ik heb alles zwart op wit van de leasemaatschappij dus we wachten af.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Zo aan de prijslijst te zien van Louwman, (geantidateerde prijslijst 15 oktober) is de FE dus uitverkocht, dat mag je wel als conclusie beschouwen als hij van de prijslijst is. :zielig:
 

14%

Nieuw hier
23 nov 2010
19
0
0
:sad: Helaas... Niet meer te krijgen. Morgen maar eens met de wagenparkbeheerder om de tafel en kijken welke opties er zijn
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Ik weet het nog niet met de CT 200 H, Top-Gear had de eerste test en vond het geen Lexus waardig. Ik denk dat je de sportieve kant moet vergeten. De cvt transmissie maakt het er ook niet spannender op. Ik heb ook in een Prius gereden en echt ik vind het helemaal niks. Voor dagelijks in de file ok maar beleving echt 0. Het zal de toekomst wel zijn en vooral door de overheid worden de Hybrides goed verkocht. Als dit er niet was moet ik nog zien wie de stap ging wagen. En ja belastingvrij rijden scheelt geld maar hou er rekening mee dat dit natuurlijk niet zo blijft. Het geld moet ergens wegkomen. Dus ik hou een dubbel gevoel aan de CT over plus dat ik het niet een schoonheid vind maar dat is mijn mening. Ziet er wel heel Aziatisch uit. En aan de onderkant is het gewoon Priustechniek. Maar comfortabel rijden met gepaste snelheid zal deze auto voor gemaakt zijn. Ik hou gewoon van een V-8 onder de kap, rustig en een bak vermogen als je het nodig hebt.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Bovenstaand wordt niet gedeelt door de diverse dealers die in Nice de introductie hebben meegemaakt, van 2 insiders te horen gekregen dat de CT fantastisch reed en in het geheel NIET te vergelijken was met een Prius/Auris.

Nou vind ik Top-gear ook een prachtig programma, maar realistisch en onbevooroordeeld, eeeh nee. Alleen hele dikke onbetaalbare auto's zijn schijnbaar goed genoeg voor de heren van Top-gear en dan hebben ze nog wat te zeiken, neem 1 voorbeeld, de HI-LUX die ooohhh zoooo goed was en is, geloof me nou de kwaliteit van mijn huidige HI-LUX is echt niet je van dat hoor, ik zal eerlijk zeggen dat de HI-ACE bus kwalitatief een betere indruk maakte dan de HI-LUX, wat echt verschil maakt is de rauwe 3.0 d4d diesel die gechipt is naar 200 PK, hang dat nou eens een beetje gecultiveerder in een IS, want er zit meer dan zat in het verschiet om meer uit dat blok te halen (1KD-FTV), in de HI-LUX met chip voelt hij nog zeer "afgeknepen" aan.

Het letterlijke commentaar was LEXUS waardig wat betreft het rijden en de indrukken van de CT, en natuurlijk is het geen 6 of 8 cilinder, ik zal ook een stap terug moeten doen kwa beleving van autorijden. maar daar nemen we dan maar een Toyota Tundra V8 5.7 liter crew cab limited 4x4 TRD voor (381 PK en 505 Nm). Met compressor naar de 500 pk en 750 Nm maar dat is een droomverhaaltje en niet echt zuinig meer te noemen, maar wel leuk om een dikke 911 te kakken te zetten (Tundra 5.7 comp 0/100 in 4.5 sec~!!!) :eek: .
 

new2ct200h

Nieuw hier
7 jan 2011
8
0
0
ct200H zei:
Over de inhoud van een FE wat er op en aan zit is het nog gissen, Louwman heeft er nogal eens een handje van om de informatie van nieuwe modellen verkeerd de markt/media in te sturen, ik heb dat meerdere malen meegemaakt.
Of de spoiler nou groter of kleiner is heb ik geen idee, maar het lijkt mij voorkomen dat hij er gewoon op zit omdat de startversie van de CT FE een bussines pro is met daarop de extras. Inmiddels zijn er al 60 verkocht van de 100 dus nog 40 te gaan. Sprak vanmiddag een Prius 3 rijder die de CT wel zag zitten, heb hem meteen de folders maar meegegeven en de prijslijst.

En het verhaal dat de auto misschien uit de buitenlandse markt komt lijkt mij onwaarschijnlijk, het lijkt mij dat Louwman een hele aardige geste doet aan haar clientele. Heb even op de buitenlandse sites van Lexus gekeken en daar kom ik geen FE serie tegen.

Wat je wel ziet is verschillen in uitvoeringen waar we andere benamingen tegekomen dan in Nederland, in de UK hebben we het over een SE-I, SE-L en SE premium en in DLD over ct200h, executive line, dynamic line en impression line. Prijzen n.n.b..

Nogmaals ik denk dat de FE een mooie aanbieding is MET achterspoiler.

Jammer dat deze FE volledig uitverkocht zijn. Maareuh, werk jij voor lexus breda dan? Of gewoon een trotse lexus owner die regelmatig bij de dealer in breda komt?
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Nee heee ik werk niet voor Lexus of Toyota of in Breda, ben een Toyotarijder sinds dat ik mijn rijbewijs heb (nu dus eeeeeehhh 23 jaar) dus ben wel redelijk op de hoogte wat er gebeurt. Ben gewoon een liefhebber die door werken een Lexus kan betalen en een toyota zakelijk rijdt en 2 young/oldtimers heeft een MR 2 aw 11 van 1989 en een Corolla ae82 gti van 1985.
 

new2ct200h

Nieuw hier
7 jan 2011
8
0
0
@ct200h, ik bedoelde er niks mee. Ik had in eerste instantie dus een andere interpretatie toen ik dat stukje van je las dus vandaar. No offense ;) Ik ben een aankomend Toyota rijder (Auris HSD) of eventueel dus Lexus CT rijder beiden vanuit zakelijk oogpunt. Momenteel een waardeloos fransoos vd zaak, is totaal niet mijn ding. Ik ben daar al vanaf eerste kms klaar mee :O In het verleden reed ik prive Honda Civic, erg fijne auto. Een japanse auto heeft altijd al mijn voorkeur gehad.