CT bestellen met korting?

Status
Niet open voor verdere reacties.

redouanvh

Hoort erbij
31 okt 2010
39
0
0
Beste lezer,

Binnenkort ga ik met 1 collega en 1 vriend een Lexus CT bestellen, dat zijn er dus 3.
Ik heb nu al een redelijke korting kunnen bedingen (meer dan je normaal van Lexus krijgt) voor afname van 3 stuks.

Ga jij binnen 1 maand een CT bestellen en heb jij interesse in korting voor jouzelf?
Als jij erbij komt krijgen wij met z'n allen nog meer korting plus jij ook die extra korting over je eigen auto.

Bij serieuze interesse kan je contact met mij opnemen, middels een reply op dit topic waarna ik zal kijken wie interesse heeft en een snel plan van aanpak kan maken om met elkaar in contact te treden op korte termijn.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Marge is tussen de 10 en 12 % voor de dealers, dus weet niet wat jij hebt bedongen aan korting. En hou er rekening mee dat kortingen vaak sigaren uit eigen doos zijn !!! Ergens word je terug gepakt, ondernemers heten niet voor niks ondernemers en moeten winst maken,. dus eeehh,....................
 

redouanvh

Hoort erbij
31 okt 2010
39
0
0
Hoi ct200H, marge zit idd zo rond de 10 en 12%, maar wilt dat zeggen dat je bij de dealer "JA en AMEN" moet zeggen? mijn inziens kun je altijd een poging wagen om korting te bedingen, hetzij financieel of in de vorm van een optie / accessoire die dan niet op de offerte komt en waar dus niet voor wordt betaald, op die fiets heb je er toch iets weten uit te slepen.

Bedankt voor je tips, maar dat komt wel goed :), ik weet wel een beetje hoe het er allemaal aan toe gaat, aangezien ik vrienden in de dealerships heb draaien en dus weet hoe dingen gaan. Dus weet mijn weg meestal wel te vinden.

Wat de huidige korting precies is o.b.v. afname van 3 auto's (wat meer zal worden bij grotere afname) doet niet terzake, dat is iets wat ik tzt met serieuze mede forum users zal bespreken als we gezamenlijk de onderhandelingen ingaan binnen enkele weken.
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Vandaag eindelijk te horen gekregen dat er een akkoord is via de leasmij. voor mijn zwarte business line pro.

Wat me opvalt is dat er bijna tot niet te onderhandelen is voor acc. Mocht iets tot 300 euro uitkiezen.
Nou, daar kan ik misschien net een bagagenetje voor krijgen met de Lexus acc. prijzen.

Honda is daar toch een stuk guller in. Of heeft het zin om toch eens bij een andere Lexus dealer te kijken? Hoewel ze allemaal bij Louwman horen...
 

Chris_Zelf

Nieuw hier
29 okt 2010
18
0
0
De verkoper in kwestie werkt toch op commissie basis en gaat toch een paar honder e mislopen als jij de auto daar niet koopt. Dus als je er niet uit komt zeg je gewoon dat je naar een andere dealer gaat. Er is altijd iets mogelijk.....
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Audiophile zei:
Vandaag eindelijk te horen gekregen dat er een akkoord is via de leasmij. voor mijn zwarte business line pro.

Wat me opvalt is dat er bijna tot niet te onderhandelen is voor acc. Mocht iets tot 300 euro uitkiezen.
Nou, daar kan ik misschien net een bagagenetje voor krijgen met de Lexus acc. prijzen.

Honda is daar toch een stuk guller in. Of heeft het zin om toch eens bij een andere Lexus dealer te kijken? Hoewel ze allemaal bij Louwman horen...


Daarom kopen wij dus in Breda bij van dorst, is geen Louwman vestiging. :worship:
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Inderdaad Louwman is niet erg gul, ben bij een ander geweest en het loont om ergens anders te gaan kijken.
Heb de deal gesloten die ik voor ogen had.

En nu maar geduld hebben......
 

Jurgen77

Nieuw hier
10 dec 2010
12
0
0
Hallo Audiophile,

Ik wil binnenkort ook een CT bestellen via een leasemaatschappij. Mag ik vragen wat voor soort deal je hebt gesloten? Heb je een kortingspercentage bedongen op de aanschafprijs of heb je een accessoire erbij gekregen?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
volgens mij heb je er niks aan als je least en een korting op de aanschafprijs bedingt... je kunt dat beter op de accessoires doen...

I could be wrong of course...
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Jurgen77 zei:
Welke accessoires kun je dan erbij onderhandelen? Op de website zie ik alleen fabrieksopties.

Heb je pm gestuurd betreffende mijn deal.

Je kan het altijd vragen en/of proberen.....Led verlichting, parkeersensoren.....ik denk dat de navi een beetje lastig wordt..... :smile:
 

redouanvh

Hoort erbij
31 okt 2010
39
0
0
Beste Allen,
Sorry, ik was even offline voor langere tijd, maar ik ben er weer.
Ik en een vriend van mij hebben 2 Lexus CT's BusinessProLine's besteld met een korting van 1500euro per auto.
Dat is dus 1500euro voor hem en 1500 euro voor mij, in totaal 3000euro.

Een andere vriend van mij wilde toendertijd ook, maar die wilt niet meer, dit is ook jammer voor mij en die vriend van me want anders was onze korting 2000 euro per persoon.

Kortom, als jij met mij in contact treedt dan introduceer ik je aan mijn verkoper en krijg jij 2000 euro korting op jouw CT. en wij gaan dan van 1500euro naar 2000 korting. dus voor iedereen een 2000eur korting.

Interesse??
laat snel weten, want onze auto's zijn al besteld!!

N.B.!!
Voor gerichte gedetaileerde vragen stuur mij een Prive Bericht, ik ken de meeste vragen wel beantwoorden, heb vaker met dit bijltje gehakt, en weet overal wel een oplossing voor.
 

redouanvh

Hoort erbij
31 okt 2010
39
0
0
Dat is mooi om te horen, hoe meer mensen hoe hoger de korting :)
Stuur mij maar een prive bericht en dan kunnen we met elkaar in contact treden.
tot snel
 

JackBauer

Nieuw hier
1 jan 2011
3
0
0
Goed iniatief Redouan.

Goede manier om een aantrekkelijke korting te bedingen.

Jammer dat ik pas volgend jaar een auto kan uitkiezen anders had ik zeker meegedaan. In deze tijd wordt het steeds moeilijker korting te krijgen op een nieuwe auto, omdat de marges laag zijn enz.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
maar maakt dieze korting op de aanschafprijs uit voor een leaseauto? of krijg je dit bedrag weer terug in accessoires?
 

redouanvh

Hoort erbij
31 okt 2010
39
0
0
mlcoolj zei:
maar maakt dieze korting op de aanschafprijs uit voor een leaseauto? of krijg je dit bedrag weer terug in accessoires?

Hi,
Het is vrij simpel, als een dealer mij 1500eur korting geeft dan heb ik dus dezelfde auto voor 1500eur minder.
Leasemij koopt de auto dan ook voor 1500eur minder en dat merk je dus ook in je leaseprijs per maand.
Toevallig heb ik goede directe contacten met mijn leasemij en kan daarom ook ten alle tijde zijn of de korting die ik heb bedingd ook weer naar mij terug komt in de vorm van een lagere leaseprijs per maand.
Een lagere leaseprijs per maand was voor mij toevallig een uitkomst aangezien de CT BusinesLinePro net ff iets te hoog uitkwam per maand dan mijn toegestane budget die door mijn werkgever is verstrekt.
Het maakt in feite niet uit waar je die 1500eur aan wil spenderen, op de offerte staat gewoon 1500eur korting, maar je kan net zo goed regelen met de dealer dat hij het leer t.w.v. 2200eur op de offerte zet als zijnde 700eur (2200 - 1500 = 700). Hoe je het wend of keert, korting is korting.

En ff een tip.... 1000eur aan opties is in de lease ongeveer 11 a 12eur per maand extra aan leasekosten.
Das bijna bij elke auto zo, ongeacht welke merk of type.

Kijk voor de gein maar eens op www.leaseplandirect.nl.
Daar kan je een auto samenstellen naar je keuze en kan je zien wat voor effect opties hebben op een auto.
Je moet dan wel ff kilometrage per jaar en looptijd weten die de werkgever heeft afgesproken met de leasemij.

Nog een andere tip... Leer is een voorbeeld van een optie die per leasemij anders wordt berekent qua kosten per maand. Sommigen vragen 30eur per maand extra obv 2200eur aanschafprijs, en sommigen vragen 55 euro per maand obv 2200eur aanschafprijs voor het leer. Waar slaat dit nou op???
Ook weer heel simpel, elke leasemij bepaalt wat de afschrijving is van een accessoire, sommigen schrijven dit helemaal af bij einde looptijd, want zeg eens eerlijk, koop een occassion bij een dealer en het verschil tussen een Auto met en zonder leer zal echt geen wereld van verschil in zitten, daar zit het verschil 'em in.

Als er nog iets is waar ik iemand mee kan helpen / informeren hoor ik dat graag :)
De 3e persoon die nu in ons CT bestel-team :) zit wilde eerst een BusinessLine, maar door mijn korting die hij ook krijgt dankzij mij kan hij nu voor een BusinessLinePro gaan zonder enige extra kosten qua lease, en dit terwijl hij eerst een normale BusinessLine wilde nemen en GEEN korting zou krijgen :-(.
Zo zie je maar, shoppen en rondkijken loont zeer de moeite!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.