D-Per4mance - IS200 (update P1)

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
597
48
28
D-Per4mance zei:
Vandaag weer even verder geklust aan de Lexus. Mijn pasvorm mattenset was eindelijk binnen. Ziet meteen een heel stuk frisser uit van binnen. Meteen maar even mijn interieur gepoetst en het knopje van de tcr off/snow naar het midden verplaatst. Vond het maar knullig dat die schakelaar niet gewoon daar zat in plaats van die 2 afdekkapjes rechts ervan. Dus nu heb ik netjes afdekplaatje, knopje en weer afdekplaatje. Foto's van het interieur komen nog. was net iets te donker buiten en statief in de auto is geen goed plan...

Daarnaast de covers over de motor in dezelfde kleur gespoten als de remklauwen. Vind het wel mooi als die kleur een beetje terugkomt op verschillende plaatsen.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Ik ben benieuwd naar je pasform mattenset. Waar heb je deze aangeschaft?
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
Mattensetje heb ik via de lokale automaterialen toko besteld. Komt van bij profondo geloof ik. Past keurig en mijn interieur ziet meteen een stuk frisser uit met een setje nette zwarte matjes.
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
erg netjes!! het zijn die kleine subtiele dingetjes die het geheel net eff wat mooier maken. Die voorbumper lip zal hem ook erg goed staan, maar dan moet ie inderdaad wel een stukkie zakken.
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
Zo weer eens even verder geklust aan de IS. Het werd langzaam echt tijd voor de zomervelgen (stond nog op winterslofjes). Ik had eigenlijk nieuwe zomerbanden om de 18" wintervelgen willen trekken voor zolang. Wil toch een set 18ers voor de zomer, maar weet nog niet welke breedte maat velgen ik wil (en kan krijgen) en ik wil een beetje de stance kant uit. Daar toch maar vanaf gezien, anders blijf ik banden kopen, want om te stancen moet ik naar 8,5 en 9,5 j met getrokken bandjes en die passen dan weer niet fijn op de 7,5J wintervelgen.
Als tijdelijk alternatief moesten dus de OEM 17ers er weer onder, maar die zaten zwaar onder de stoepschade toen ik de auto kocht. Alle 4 de velgen hadden diepe krassen in de rand.
Dus maar aan het fijne werk begonnen om die strak te maken en te spuiten. Wat is schuren toch vreselijk klote werk... Nadat ik de velgen eindelijk strak had ze gespoten. Had ze eigenlijk braaf en origineel zilver willen spuiten tot een vriend met het idee kwam om ze zwart te maken. Gezien dat zilver toch het lekkerste dekt over zwart kon het geen kwaad het te proberen (kan altijd nog zilver overheen). Ik ben positief verrast door het resultaat! Staat best racy, zeker met de oranje remklauwen. De zwart oranje combi komt ook weer mooi terug in de koplampen, dus ik ben voorlopig wel tevreden. Ding moet nu alleen echt omlaag, maar dat gaat zsm ook gebeuren.

Wat beeldmateriaal (van matige telefoon kwaliteit):
Stoepschade, zo zagen alle 4 de velgen rondom uit:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Na veel schuren, vullen, schuren, spuiten, schuren en nog veel meer schuren en dan nog wat lak:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


net nog even met de Nikon geprobeerd wat betere foto's te maken, maar het was eigenlijk te donker om de wielen mooi uit de verf te laten komen. Met een beetje zon staat het echt heel dik. Dan contrasteren de klauwen heel lekker.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Ziet er idd goed uit. Maar hij moet echt omlaag.. Pfff, wat is dat bij de IS toch erg. :D
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
W1773M zei:
Ziet er idd goed uit. Maar hij moet echt omlaag.. Pfff, wat is dat bij de IS toch erg. :D

I know! Maar daar wordt aan gewerkt... Ben bezig voor een custom samengesteld BC setje. 14 en 16k veren en 1" kortere shockbody's zodat ik een beetje kan gaan stancen... Binnenkort zal de IS dus heel wat intiemer zijn met de grond...
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Ik heb nu 14k veren achter en ik moet zeggen dat het vrij hard is als daily driver.
Ik vind het niet zo erg maar die oudere mensen vinden het niet zo super, maar het is mijn wagen.
Je kunt hem ook niet meer zover laten zakken als met de lichtere veren.
Dus stancen zal niet gaan :)
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
slippernick zei:
Ik heb nu 14k veren achter en ik moet zeggen dat het vrij hard is als daily driver.
Ik vind het niet zo erg maar die oudere mensen vinden het niet zo super, maar het is mijn wagen.
Je kunt hem ook niet meer zover laten zakken als met de lichtere veren.
Dus stancen zal niet gaan :)

Daarom ga ik voor kortere shocks en veren... Geeft je een extra verlaging van 2,5cm.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Elaborate some more please... Trouwens, doet je pm het wel?

Edit: heb al gelezen hoe je dat gaat doen...
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
mlcoolj zei:
Elaborate some more please... Trouwens, doet je pm het wel?

Edit: heb al gelezen hoe je dat gaat doen...

Volgens mij heeft mijn PM kuren. Althans als je mij een bericht hebt gestuurd heb ik niks ontvangen...
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
597
48
28
D-Per4mance zei:
Zo weer eens even verder geklust aan de IS. Het werd langzaam echt tijd voor de zomervelgen (stond nog op winterslofjes). Ik had eigenlijk nieuwe zomerbanden om de 18" wintervelgen willen trekken voor zolang. Wil toch een set 18ers voor de zomer, maar weet nog niet welke breedte maat velgen ik wil (en kan krijgen) en ik wil een beetje de stance kant uit. Daar toch maar vanaf gezien, anders blijf ik banden kopen, want om te stancen moet ik naar 8,5 en 9,5 j met getrokken bandjes en die passen dan weer niet fijn op de 7,5J wintervelgen.
Als tijdelijk alternatief moesten dus de OEM 17ers er weer onder, maar die zaten zwaar onder de stoepschade toen ik de auto kocht. Alle 4 de velgen hadden diepe krassen in de rand.
Dus maar aan het fijne werk begonnen om die strak te maken en te spuiten. Wat is schuren toch vreselijk klote werk... Nadat ik de velgen eindelijk strak had ze gespoten. Had ze eigenlijk braaf en origineel zilver willen spuiten tot een vriend met het idee kwam om ze zwart te maken. Gezien dat zilver toch het lekkerste dekt over zwart kon het geen kwaad het te proberen (kan altijd nog zilver overheen). Ik ben positief verrast door het resultaat! Staat best racy, zeker met de oranje remklauwen. De zwart oranje combi komt ook weer mooi terug in de koplampen, dus ik ben voorlopig wel tevreden. Ding moet nu alleen echt omlaag, maar dat gaat zsm ook gebeuren.

Wat beeldmateriaal (van matige telefoon kwaliteit):
Stoepschade, zo zagen alle 4 de velgen rondom uit:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Na veel schuren, vullen, schuren, spuiten, schuren en nog veel meer schuren en dan nog wat lak:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


net nog even met de Nikon geprobeerd wat betere foto's te maken, maar het was eigenlijk te donker om de wielen mooi uit de verf te laten komen. Met een beetje zon staat het echt heel dik. Dan contrasteren de klauwen heel lekker.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Mijn huidige OEM 17 inchers zijn in de zelfde staat als de jouwe. Vorige week mezelf een setje AEZ rijker gemaakt, zodat ik wat gemakkelijker aa'n het opknappen vand e OEM velgen kan beginnen. Ben benieuwd naar het opvul middel wat je hebt gebruikt en hoe je de boel een beetje goed heb op kunnen schuren.
Ik ben van plan m'n velgen wel weer in zilvere trim te spuiten, maar goed om te weten dat het beste een zwarte onderlaag er op kan, voordat de zilveren lak er op gaat.
 

Guinokuh

Hoort erbij
18 mrt 2012
29
0
0
Heej hallo.

Ik zag dus dat jij die geddy lip had besteld, ik ben dus zelf ook helemaal weg van die lip en vindt ze dus ook nergens. bij wie had jij deze besteld als ik vragen mag?

mvg
Guino
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
@ThinlanT: Ik heb de randen eerst een beetje glad gemaakt door ze voorzichtig iets bij te vijlen (staken wat stukjes metaal uit die weggekrast waren uit de rand). Vervolgens heb ik fijn plamuur gebruikt om de stoepschade te vullen. Dan heel veel schuren en een paar laagjes filler aanbrengen. Vervolgens weer heel veel schuren en dan primer erop en spuiten in de gewenste kleur en eventueel naar smaak afwerken met een laagje blank.

@Guinokuh: Greddylipje kun je via een aantal leveranciers krijgen. AVB Sports in Belgie kan ze leveren en anders op internet bestellen via Nengun Performance. Mocht je een beetje aanpassen niet erg vinden kun je ook de USDM versie bestellen en die laten inkorten. Die is namelijk zowat op elke hoek van de straat te krijgen (o.a. van VIS racing of Kaminari). Hiervan moeten dan de zijkanten een cm ingekort worden.
 

Guinokuh

Hoort erbij
18 mrt 2012
29
0
0
Dankjewel. AVB sports ken ik idd. Dan ga ik daar eens informeren zodra ik zover ben. Eerst even de velgen en schroefset plaatsen. Dan komt de rest.

Thanx!

Grtz Guino
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Het "spiegelhangertje"?????????


:D :D








ooohhhhhhh








neeeeee

het is de passagiersstoel!!!!!!
;)