Zo weer eens even verder geklust aan de IS. Het werd langzaam echt tijd voor de zomervelgen (stond nog op winterslofjes). Ik had eigenlijk nieuwe zomerbanden om de 18" wintervelgen willen trekken voor zolang. Wil toch een set 18ers voor de zomer, maar weet nog niet welke breedte maat velgen ik wil (en kan krijgen) en ik wil een beetje de stance kant uit. Daar toch maar vanaf gezien, anders blijf ik banden kopen, want om te stancen moet ik naar 8,5 en 9,5 j met getrokken bandjes en die passen dan weer niet fijn op de 7,5J wintervelgen.
Als tijdelijk alternatief moesten dus de OEM 17ers er weer onder, maar die zaten zwaar onder de stoepschade toen ik de auto kocht. Alle 4 de velgen hadden diepe krassen in de rand.
Dus maar aan het fijne werk begonnen om die strak te maken en te spuiten. Wat is schuren toch vreselijk klote werk... Nadat ik de velgen eindelijk strak had ze gespoten. Had ze eigenlijk braaf en origineel zilver willen spuiten tot een vriend met het idee kwam om ze zwart te maken. Gezien dat zilver toch het lekkerste dekt over zwart kon het geen kwaad het te proberen (kan altijd nog zilver overheen). Ik ben positief verrast door het resultaat! Staat best racy, zeker met de oranje remklauwen. De zwart oranje combi komt ook weer mooi terug in de koplampen, dus ik ben voorlopig wel tevreden. Ding moet nu alleen echt omlaag, maar dat gaat zsm ook gebeuren.
Wat beeldmateriaal (van matige telefoon kwaliteit):
Stoepschade, zo zagen alle 4 de velgen rondom uit:
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Na veel schuren, vullen, schuren, spuiten, schuren en nog veel meer schuren en dan nog wat lak:
net nog even met de Nikon geprobeerd wat betere foto's te maken, maar het was eigenlijk te donker om de wielen mooi uit de verf te laten komen. Met een beetje zon staat het echt heel dik. Dan contrasteren de klauwen heel lekker.