D-Per4mance - IS200 (update P1)

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
die lampen zien er netjes uit zo!! Heb je hiervoor nog speciale verf gebruikt ofzo?
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
Ik had vandaag zin om wat te gaan toeren met de Lex, maar doelloos rondrijden is ook zowat. Dus een vriend opgepikt en een dagje Nurburgring gedaan. Uiteraard ook even zelf gereden (wel maar 2 rondjes). Ging erg lekker. Begin van het 2e rondje nog even achter een Luxemburgse IS200 Compressor met schroefset gereden. Dat gaat toch echt serieus veel harder... Ik weet dus wat me te doen staat...

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
Dan kun je in mijn ogen beter een 3s-ge swappen. Is goedkoper, betrouwbaarder, lichter en sportiever...
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
hoelang doe jij over een rondje ring?
ik heb ooit met mijn starlet 13min gedaan ik weet niet of dat langzaam is.
wat kost dat nog zo een rondje rijden op de ring?
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
slippernick zei:
hoelang doe jij over een rondje ring?
ik heb ooit met mijn starlet 13min gedaan ik weet niet of dat langzaam is.
wat kost dat nog zo een rondje rijden op de ring?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn rondjes nooit zelf time. Ik rij voor mijn plezier en rij zo hard als ik zelf prettig/verantwoord vind. Er is niemand die je een prijs uitreikt als je 5 seconden sneller bent op een rondje, maar er zijn zat jongens die met een lopende stopwatch crashen...
Daarnaast zijn er te veel variabelen om echt iets te kunnen zeggen of een rondje snel was of niet. Denk aan verkeer wat in de weg zit, weersomstandigheden, gedeeltes van de baan waar je van het gas moet voor ongelukken etc.
Maar om je een idee te geven, heb van bijrijders wel eens BtG tijden gehoord. Met mijn Civic reed ik normaal om en nabij de 10 minuten, met de lexus reed ik afgelopen weekend 10:25, maar ben in dat rondje 3x van het gas gegaan vanwegen ongelukken. Daarnaast staat de Lexus nog op de winterbanden. Kan dus nog wat vlotter, maar nogmaals het gaat mij niet om de tijden. Vind het veel belangrijker dat je lol hebt en je auto heel van de baan afkrijgt...
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
wel geconcentreerd zeg! wahahahah en ja, dan kun je beter een 3sGE swap doen idd... kun je zo een is200 met compressor bijhouden.. volgens mij zelfs voorbij...
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
Schrok er zelf van hoe lelijk ik kan kijken... Maar dat zal inderdaad door de concentratie komen. Voordeel van een 3sge is dat de auto er lichter van wordt. Kan geen kwaad bij een is200...
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
Volgens google alleen het blok 120 kilo, 3sge is dik 20kg lichter. Zeker als je een charger op je 1g hangt heb je best wat gewicht winst met een 3gse. Alleen zijn die blokjes vies duur... ?n niet plug en play in een is200...
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
Ik overweeg toch steeds meer om dat een keer te doen... De stock 6-in-lijn loopt welliswaar mooi soepel, maar voor sportief rijden vind ik de gasrespons en toerengretigheid tegenvallen. Zo'n 4 pitter is (mede door de geringere massatraagheid) toch enthausiaster en gretiger... Daarnaast is wat extra power ook wel welkom. Gezien dat ik een hekel heb aan turboblokken is zo'n beams ding dan de way to go...
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
3sge is zeker een leuke motor en ondanks dat die hoogtoerig is, vind ik dat ie best soepel meegaat in stadsverkeer... Ik weet dat ze in de dominicaanse republiek net het omgekeerde doen... ze kopen daar Altezza's en maken er LHD van omdat daar RHD niet is toegestaan...
 

Robokill

Actief
5 feb 2012
119
5
0
D-Per4mance zei:
Ik overweeg toch steeds meer om dat een keer te doen... De stock 6-in-lijn loopt welliswaar mooi soepel, maar voor sportief rijden vind ik de gasrespons en toerengretigheid tegenvallen. Zo'n 4 pitter is (mede door de geringere massatraagheid) toch enthausiaster en gretiger... Daarnaast is wat extra power ook wel welkom. Gezien dat ik een hekel heb aan turboblokken is zo'n beams ding dan de way to go...


Vergis je niet, de 6 in lijn kan je meer uithalen dan je denkt. Als je de motor opfrist en een verlicht vliegwiel erop zet weet je niet wat je mee maakt. De response op het gas zal aanzienlijk veranderen. Daarbij is een 3sge minder soepel omdat een 4 cylinder simpelweg rauwer is. Als je het niet erg vind stukje luxe kwijt te raken dan is een beams the way to go. Maar persoonlijk zou ik de standaard motor eens proberen te kietelen. Ander spruitstukkie verlicht vliegwiel. Ik gok dat met ander hoek geslepen kleppen en een bewerkt koppie dat je echt met de standaard nokas nog wel wat pk's kan winnen.

beams kan ook. Maarja, keuzes. Je zult waarschijnlijk custom spruitstuk moeten doen wegens de stuur stang ?