Ervaring met de IS350

peterhalling

Hoort erbij
11 jan 2010
49
0
0
Hallo Lexus-enthousiastelingen,

Door onze fijne vrinden uit Den Haag, voel ik mij genoodzaakt om mijn zakelijke auto niet meer priv? te gaan rijden. De bijtelling hakt er dermate in, dat ik voor minder geld een leuke priv? auto kan gaan rijden. En het wordt dus een Lexus.

Mijn vrouw wil geen al te grote auto en ik wil pers? motorvermogen en achterwielaandrijving. Dan is een Lexus IS een logische keuze.

Om enigszins niet terug uit te gaan in motorvermogen, heb ik er voor gekozen om een IS350 uit de US te importeren. Ik verwacht de auto over drie weken hier in Nederland.

Zijn er Lexus-rijders hier op het forum die ervaring hebben met een IS350 uit de US?

Gr Peter

Vandaag mocht ik officieel voor het eerst de weg op. Kenteken binnen, auto verzekerd en wat een lol. Hij rijdt echt geweldig. Ik was altijd een bmw fanaat, ik geloof vanaf vandaag niet meer. De air-intake zit er inmiddels al op en wat een heerlijk geluid. Ik hoop begin volgende week de uitlaat te moneren en dan ben ik voorlopig effe klaar.

Nog even een updeetje.

De f-sport uitlaat zit er nu onder. Mooi gezicht en mooi geluid. Donkergeluid met af en toe een lekker roffeltje. Ik zal een filmpje of zo nog wel effe plaatsen.

Een klein probleempje gehad met de bandenspanningssensoren. Ik heb de 18" velgen laten renoveren en spuiten en de sensoren eraf gelaten. Dit met het idee om ze op de zomervelgen te plaatsen, de velgen die Jelmer voor me gaat regelen. Maar ja, de auto begint te piepen als ie geen sensoren ziet. Na wat wikken en wegen, wat internetresearch toch maar een pipe-bomb gemaakt. Een wat bekender fenomeen in de usa dan hier bij ons. Het komt er op neer dat ik plastic buis heb gemaakt, luchtdicht en afgedicht met ??n fentiel+sensor. De overige drie fentielen+sensoren zitten in de pijp. Een barretje of 3 aan druk erop gezet, achterin de kofferbak gelegd en de computer ziet weer vier sensoren.

Verder moet ik nog even langs de lexusdealer om het lampje van de airbag te resetten. Bij het omzetten van het navigatiesysteem per ongeluk het contact aan gehad, terwijl een stekkertje los hing. Helaas dus toch de navigatie moeten vervangen door een europese.

Verder is de houtinleg vervangen door aluminiumlook. Maakt de auto gelijk een stuk sportiever.

Probeer nu uit te vinden hoe ik de dvd-speler ook kan laten spelen onder het rijden. Iemand hier al ervaring mee?

1 Maart gaat er weer een lading spullen inclusief jouw velgen deze kant op, dus ik verwacht zoals afgesproken aan het eind van die maand de spullen hier te hebben.

Hi de is350 ziet er echt super uit. Ben best wel een beetje jaloers :D Moet ik dus nu wel gaan opletten dat er ergens een IS rond rijdt die me zijn achterkant laat zien en dan pas zie ik is350 staan. Kan je het ook niet op de zijkant zetten.... 8)

Voor de navigatie heb ik een schakelaar laten inbouwen bij een Lexus dealer waardoor alles gewoon te bedienen is onder het rijden o.a DVDtje kijken, navigatie, bellen enz. Kosten waren iets van 90,- volgens mij.

De IS350 heb ik voor onder de 30.000 hier op de weg staan, inclusief de bpm en inclusief een nieuwe navigatie-unit. Maar ja, dan komen er nog wat zaken bij als nieuwe velgen, uitlaatje en airintake.

34fjvwg.jpg

e8so3n.jpg

13zcxau.jpg

15wbimf.jpg

357qath.jpg

Wow! Mooi, heel erg mooi!

Zou je de red-outs niet op de achterlichten doen? Het is een van de goedkoopste modificaties op mijn auto, waar ik heel veel plezier van heb.