ErwinIS200 zijn OEM+ Project-topic ( IS200 TTE Compressor )

Wat let jij goed op de details van je auto. Dat mag ik graag zien. Nette IS ! .

Vraagje. Ik heb ook een IS 200 stuur in mijn sc.
Jij hebt een chromen lexus embleem in je stuur.
Ik heb ooit gelezen dat je het lexus embleem van de plastic motor afdekkap kan verwijderen en perfect erin kan plaatsen.
Heb jij deze ook daarvoor gebruikt of een andere besteld? Ik zou graag willen weten waar ik de juiste kan bestellen. Wel zo mooi voor de afwerking.

gr.
 
Wat let jij goed op de details van je auto. Dat mag ik graag zien. Nette IS ! .

Thnx ! Leuk om te horen :-)


Vraagje. Ik heb ook een IS 200 stuur in mijn sc.
Jij hebt een chromen lexus embleem in je stuur.
Ik heb ooit gelezen dat je het lexus embleem van de plastic motor afdekkap kan verwijderen en perfect erin kan plaatsen.
Heb jij deze ook daarvoor gebruikt of een andere besteld? Ik zou graag willen weten waar ik de juiste kan bestellen. Wel zo mooi voor de afwerking.

gr.

http://www.parts.loc8apart.co.uk/nav/auto-part/Lexus/IS/Steering-Wheels.php
bijvoorbeeld ! :-)
 
Mishav 11286-70020 is het OE nr van het logo.

bfcbe2as-480.jpg

942be2as-960.jpg
 
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt, 3 van de 4 dempers zweten nogal. 1 van de dempers zat onder de 40%..
nou goed, mooi excuses om e.e.a. te vervangen ;)
heb de Koni Sport kit besteld. 3 week levertijd. dus nog 'ff in spanning afwachten ;)
 
Ik heb de auto ter controle weggebracht.
en hier werd dit vermeld. En onder de 50% is streng advies voor vervangen.
of dit een marketing praatje is.. ik weet 't niet ;) maar had zelf al wel gezien dat er 2 behoorlijk zweten.
En op het apk rapport van een jaar terug was dit ook al een adviespunt.
 
Ik heb ook de koni sportkit met H&R verlagingsveren.
Vanaf 900 kg geeft een mooie verlaging.

Hey Thnx ! Zal eens wat foto's van jou bolide bekijken !
Die van mij zal voor wel iets hoger komen te liggen ( met mijn 2.0 ;-) )
ik lees btw veel dat je de Koni's ook iets in hoogte kunt stellen.
Is dit zo ? Op de ene site lees je weer andere verhalen dan op de andere site !

bedoel dan dit :

attachment.php
 
Vandaag de auto bij de dealer gebracht.

De voorruit zat een dikke barst in.
photo_2016-06-14_15-26-59.jpg


Ook zag ik een roestplekje.
photo_2016-06-14_15-26-52.jpg


Blijkt dat dit plekje het puntje van de ijsberg is.... De ruit is al een keer vervangen, dit had ik al gezien ( aangezien het geen originele Lexus/Toyota ruit is )
Vertelden ze me net dat de ruit er ook helemaal niet goed in zit. Hierdoor is dus de rand om de ruit heen erg verroest. Hier kan geen nieuwe ruit tegen aan.
Dit moet dus opgelost worden. Ook het dak is niet helemaal fris meer. Zit hagelschade op, en een paar plekjes die ook al door de lak heen zijn. Dit begint ook al iets te roesten.

Aangezien ik nog nooit zo blij met een auto geweest ben, en op deze plekken na echt in een perfecte staat is.. ga ik dit toch maar laten fixen.
Dus krijg een nieuwe ruit erin, en de schade om de ruit heen en op het dak worden aangepakt ( het dak wordt compleet opnieuw gespoten )

Als het goed is kan ik de auto Vrijdag weer ophalen.. ik houdt jullie op de hoogte !
 
Ja dat klopt... maar goed ik had hem daar staan om de ruit te vervangen ( verzekeringskwestie ) bij Toyota krijg ik dan mooi een OEM ruit terug.
Dus dacht 'ff slim te zijn ! Maar eenmaal de ruit eruit, kwam dit naar voren... en ja wat moet je dan... Ik had de auto voor minder klaar kunnen krijgen.. maar goed.
het is niet anders... straks de pas door het pinapparaat ogen dicht ;)
 
die zogenaamde ruiten specialisten worden geacht snel te werken en snijden je ruit er met een ijzerdraad uit met beschadiging van de grondlaag als gevolg , na jaren zie je dus dat puntje van de ijsberg , dood zonde
hopelijk maken ze het deze keer vakkundig in orde :rulez:
 
Dat vertelden ze me bij Toyota ook inderdaad ! Van dat snijden... ik heb er alle vertrouwen in dat ze het goed oplossen.. dat mag ook wel !! ;)