Esteban -> GS300

Waar maak jij je
interieur mee schoon?
Wat een verschil zeg............
Impregneer jij het leer nog ergens mee naa het schoonmaken.

Nog een vraag, waar laat jij het spuitwerk doen? Ik heb een oerlelijke spoiler op mijn auto.
Helaas is deze geschroefd en er zit een derde remlicht in.

De achterklep zal gerepareerd en gspoeten moeten worden na verwijderen.
Ik heb het bij een aantal bedrijven gevraagd en dit is best wel duur (5 a 600 :( )

Enig idee waar ik wat goedkoper terecht kan?

gr Chris

Chris_Zelf zei:
Waar maak jij je
interieur mee schoon?
Wat een verschil zeg............
Impregneer jij het leer nog ergens mee naa het schoonmaken.

Nog een vraag, waar laat jij het spuitwerk doen? Ik heb een oerlelijke spoiler op mijn auto.
Helaas is deze geschroefd en er zit een derde remlicht in.

De achterklep zal gerepareerd en gspoeten moeten worden na verwijderen.
Ik heb het bij een aantal bedrijven gevraagd en dit is best wel duur (5 a 600 :( )

Enig idee waar ik wat goedkoper terecht kan?

gr Chris

Chris, is werk enkel met Meguiar's producten.

Interieur reinig ik met All Purpose Cleaner, daar kan je nog een verhouding kiezen afhankelijk hoe vervuild alles is. Maar altijd eerst (voorzichtig) een testspot doen op een onzichtbare plaats.

Na reiniging wordt het hele interieur terug behandeld (alle plastiek delen, leder, rubbers,....) tegen verkleuring en uitdroging.
Leder moet altijd na alle reinigingen terug behandeld worden omdat je alle bescherming weg gehaald hebt, dus idd terug behandelen.....

Ivm met je kofferspoiler denk ik dat deze prijs nog redelijk is.
Demonteren, dichtlassen, bijwerken, schuren, spuiten, monteren......
Mijn carrossier zit in industriepark van Hoboken, deze mannen leveren kwaliteit maar misschien niet de goedkoopste.
Je kan wel een goedkopere vinden, maar verkies toch liever voor kwaliteit. Voor ik bij hen terecht kwam hebben ze mij 1 keer liggen gehad, geen 2e keer.
Ik laat al mijn spuitwerk daar doen zonder ergens anders te gaan horen hoeveel het kost.

Greetz

Je maak het heel erg 'open' door zo te reinigen. Als je het dan niet met een 'Sealer' behandel hecht het vuil zich er nog sneller aan.

Nathanael zei:
Hey,
Wat bedoel je met: terug behandelen ?

Het leder terug voeden (conditioneren) om het soepel te houden en beschermen tegen verkleuring, uitdroging en vuil.

Jelmer zei:
Je maak het heel erg 'open' door zo te reinigen. Als je het dan niet met een 'Sealer' behandel hecht het vuil zich er nog sneller aan.

Weet wat je bedoeld Jelmer, deze manier van reinigen is bij sterke vervuilingen en je trekt inderdaad alle bescherming uit het leder, volledig mee eens.....
Achteraf wordt het leder terug gevoed met een product om het terug soepel te houden en te beschermen tegen verkleuring, uitdroging en vuil.

Natuurlijk weet ik ook dat er andere merken zijn die dit soort product ook aanbied en een andere werkwijze heeft. Uiteindelijk is het aan de mensen zelf dit te onderhouden en geef deze tips ook mee om te onderhouden.

Heb het misschien ergens gemist, maar welke producten gebruik jij?

Ik had het eigenlijk tegen Nathanael omdat hij je woord gebruik niet helemaal begreep :biggrin:

Ik gebruik Colourlock, richt zich ook meer op restauratie.

Jelmer zei:
Ik had het eigenlijk tegen Nathanael omdat hij je woord gebruik niet helemaal begreep :biggrin:

Ik gebruik Colourlock, richt zich ook meer op restauratie.

:biggrin: :biggrin: :biggrin:

Maar nu ik je merk weet, eens bekijken welke producten ze hebben h? :winke:

Uitstekend restauratie spul hebben ze, in mijn project topic zijn wel wat voor en na foto's te zien. Ik heb zelf eens een keer een aardig gaatje in mijn bekleding weer helemaal onzichtbaar gemaakt :rulez:

Alor zei:
Misschien een hele rare vraag en zo oftopic als het maar zijn kan... Maar werkt dat spul ook op een leren bankstel?

Hiermee moet je oppassen Alor, heb het thuis ook geprobeerd.
Met All Purpose Cleaner moet je oppassen, de verhouding kan je best 10/1 nemen en dan best een klein teststukje doen op een plek wat je niet ziet.
Het product reageerde op het leder.....Moet wel zeggen dat de gebruikte verhouding kleiner was.....

Het product om leder terug te voeden is wel in orde, geeft ook een lichte reiniging :rulez: .

Ok, Snap het, dit deed ik altijd al, ik moet alleen beter spul hebben.
ik ben niet zo wild van kleurlock.
ga binnenkort die van Estaban proberen.

Enige oefening vereist met Colourlock, is nogal professioneel spul, met andere woorden, je moet er mee om leren gaan. Het gaat ook meer om restauratie en het onderhoud van gerestaureerd leer.

Als je nog redelijk nieuw leer heb moet je gewoon simpel spul nemen om het in die staat te houden. Heb dit jaren gedaan met de auto van m'n moeder, en dat ziet er daardoor nog super uit. gewoon simpele turtle wax leer reiniger. Zelf gebruik ik het nog voor stuurwiel en pook in de Lexus, ??n veeg en je heb al het vuil bijna te pakken, en het word lekker glad + goedkoop

Hoog tijd voor een kleine update....

Zoals eerder gezegd zijn de voor- en achterbumper niet meer te redden.Er is iemand langs geweest die bumpers kan lassen en herstellen, maar kan niet garanderen dat het gaat houden door de spanningen en vervorming van de bumpers.
In de 2 bumper zat juist aan de croomstrip een scheur en de plastiek is vervormd, op de voorbumper zit een heel dikke pel plamuur..... echt vakwerk geweest !!!!!!!!!!!!!!!

Morgen ga ik een een volledige bodykit bestellen voor de GS; voor- en achterbumper, zijskirts en de bijhorende mistlampen.....
Alleen te hopen dat alles hier op tijd is dan..... Voor onder de kerstboom zal niet meer lukken, misschien heeft de paashaas het wel bij dan
:)

Momenteel nog aan't kijken om deze kit tot hier te krijgen.
Probleem is dat deze kerel geen internationale zendingen wil doen....... Dus moet via iemand ginder gaan.
Dat is opzich geen probleem, moet enkel de verzendkosten nog weten.

Het gaat over deze kit die ik moet hebben:

AIMGIAN Euro Edition

Hoop dat die wegen hier geen stukken gaat kosten, maar lang leve airride :D

Komt oorspronkelijk van Japan, heb in de US ook een verdeler gevonden. Alleen hoop ik dat het in voorraad is daar.....

Jelmer zei:
Anders kan je zo'n 3 tot 6 maanden wachten.

I know :roll:
Langs de andere kant maakt het eigenlijk niet uit, wil er wel zo snel mogelijk mee rijden.
Heb nog veel werk met andere dingen, dus de tijd zal wel snel gaan zeker...... (hoop ik).

Laat maar weten als je er niet uit zou komen met transport als het uit de USA moet komen. Er moet eerdaags toch weer wat deze kant op

Jelmer zei:
Laat maar weten als je er niet uit zou komen met transport als het uit de USA moet komen. Er moet eerdaags toch weer wat deze kant op

Bedankt, zal ik zeker onthouden. Als het niet lukt contacteer ik je wel ;)