Esteban -> GS300

Vorige week een goeie vriend die bij Toyota werkt gebeld om te vragen of hij nog eens kon rondhoren of er nergens geen TTE lip meer te krijgen was bij Toyota.
Vijdag belde hij terug om te zeggen dat ze in Belgi? nog 1 hadden liggen en dat deze al klaar lag bij Lexus in Wijnegem.
Gevolg: vrijdag de TTE voorlip maar al gaan ophalen.....






Ondertussen staat er een setje achterlicht units van de facelift te wachten gemonteerd te worden....




De airride staat er ondertussen ook al onder en ga hem deze week terug ophalen. De foto's volgen wel deze week.......Hebben mij al een foto doorgestuurd :O maar is te slecht om te posten

Volgende stap is de wielkassen verbreden en zien hoeveel camber ik hem ga zetten.....
 
Dat is dan een heel uniek lipje. Voor een leuk prijsje hoop ik voor je want die TTE dingen zijn niet goedkoop. Wat betreft de achter lichten daar schijn je nog al het 1 en ander voor te moeten aanpassen om de facelift lichten te kunnen monteren kwa bekabeling.
Camber heb je zeker nog maar je wielkasten echt verbreden niet hoor, uitrollen kan al genoeg zijn.
 
Erick zei:
Dat is dan een heel uniek lipje. Voor een leuk prijsje hoop ik voor je want die TTE dingen zijn niet goedkoop. Wat betreft de achter lichten daar schijn je nog al het 1 en ander voor te moeten aanpassen om de facelift lichten te kunnen monteren kwa bekabeling.
Camber heb je zeker nog maar je wielkasten echt verbreden niet hoor, uitrollen kan al genoeg zijn.

Voor net geen 250? mocht ik deze hebben, dacht dat deze vroegen 400+E koste......

Voor de achterlichten weet ik dat er aangepast moeten worden, heb een elektrisch schema van deze Lexus, enkel eens kijken of het juiste is.

"verbreden" is misschien het verkeerde woord....
Vooraan zal het inderdaad rollen worden, achteraan is het iets anders vanwege de dubbele plaat maar komt in orde ;)
 
Damn dat is een koopie man.

De voorschermen kan je rollen maar dr zitten 4 gaatjes in je scherm en op die gaatje gaat je scherm deukjes maken tijdens het rollen dus shaven is dan de best optie zonder te hoeven restylen cq overspuiten. De achter kan zou ik eerst kompleet shaven en dan kijken hoe ver je moet rollen.

De juiste bandenmaat scheelt ook al een hele hoop hoor, 215 voor en 235 achter doen al een hele hoop.
 
Erick zei:
Damn dat is een koopie man.

De voorschermen kan je rollen maar dr zitten 4 gaatjes in je scherm en op die gaatje gaat je scherm deukjes maken tijdens het rollen dus shaven is dan de best optie zonder te hoeven restylen cq overspuiten. De achter kan zou ik eerst kompleet shaven en dan kijken hoe ver je moet rollen.

De juiste bandenmaat scheelt ook al een hele hoop hoor, 215 voor en 235 achter doen al een hele hoop.

Overspuiten is zeker de bedoeling want ik wil hem terug perfect, dus maakt niet uit. Het is nu dat ik het moet doen, niet achteraf natuurlijk om opnieuw te moeten beginnen.
Maar de werkwijze achter die je aangeeft had ik ook in mijn kopke, klein beginnen en zien waar we uitkomen.

De bandenmaat is vooraan 225-35-19 op 8.5 breed en 235-35-19 op 9.5 breed achteraan, de banden liggen er sterk getrokken op (achteraan zeker toch), dus daar haal je ook veel extra ruimte uit.
 
Dan zou ik je wielen passen en kijken hoelaag die komt te staan en dan pas je wielkasten aanpassen.

Ja 225 heb ik ook maar op 9J voor en ik heb 245 op 10J achter maar jouw Offset/et-waarde is wat extremer dan de mijne dus jouw wielen staan nog iets verder naar buiten.
 
ja, heb vooraan et 16 en achter et 8, dus redelijk ver naar buiten.

Is het eerste wat ik ga doen als ik hem deze week terug heb, de wielen erop en zien wat me te doen staat.
 
Vanmorgen mijn carreke gaan ophalen bij Kean Suspensions
Stond netjes klaar en mijn eerste gedacht was.................... :O WTF.................... :D

Thuis gekomen meteen proberen hoe het met de velgen stond. Vooraan staken de velgen 2cm buiten en achter 1,5cm. Dus ikke de wielen erop gezet vooraan.
Resultaat: de 2cm verdwijnen volledig in de wielkassen zonder enige aanpassing.
Achteraan komt de band net op de wielkast te liggen en moet enkel die rand weg en omkloppen.
Had deftige aanpassingen verwacht, maar dit zijn peanuts wat we moeten doen.......

1 minpunt, de batterij is om zeep, maar das het minste van de zorgen :D

Hier enkele foto's met de TTE lip present.






1deze halen we de randen weg en de roest rond de voorruit (van slechte behandeling) weghalen om de achterste wielen te kunnen monteren.
 
OMG, WTF en FTW.

:worship: :worship: :worship:

Wat een dikke verschijning wordt dit.
 
Jah Erick, nou krijg je concurrentie, wat betreft, Dikste VIP GS.

Staat super man. Wat komt er aan de zijkant van je auto? Skirts? Of ben je de die panelen aant aanpassen?
 
Merciekes mannen :rulez:

@Erick; had die reactie ook als ik hem zag :mrgreen:

@Alor; is nog altijd de planning en zeker haalbaar.

@W1773M; De zijkant blijft origineel, er komen enkele nieuwe zijborden op omdat de originele lichte schade heeft.

Ik kijken morgen of Lexus open is, dan kan ik de nieuwe bumpers bestellen.....
 
Erick zei:
Bumpers?? Welke??

Gewone OEM bumpers, tegen de originele hebben ze een hele pot plamuur tegen gekwakt denk ik en er terug verf overgegoten......
Terhoogte van de chrome lijst in de voor- en achterbumper is het gescheurd en herstellen is riskant op terug te scheuren na het lassen vanwege de spanning dat erop zit.
Kan ik meteen een voorbumper zonder die lelijke gaten van de koplampsproeiers.




 
Vind ik persoonlijk ook wel lekker, maar vind het dan weer spijtig dat die rand van de lip net voorbij de mistlichten komen.
Als er een kit zou opkomen, zou het volledige bumpers moeten zijn.
 
wat een bak :rulez: :rulez:
te mooi, te vet.
en die wielen staan hem echt super v :rulez: ooral icm airride

goed bezig
 
dit is gaaf om te zien! hoop dat je op tijd klaar bent om bij de volgende meet aanwezig te zijn! kun je naast Erick gaan staan! :rulez: