Esteban -> GS300

Is al een tijdje geleden hier wegens werk, werk en nog eens werk..... en het is nog niet gedaan, nu eindelijk kunnen beginnen met de verbouwingen aan ons huis......

De Lexus...... De Aimgain kit gaat niet door voorlopig om hem toch tijdig klaar te krijgen tegen onze trouw. Gewone OEM bumpers er terug op dan.

Ondertussen heb ik wel mijn velgen gekocht in de US en zouden stillaan onderweg moeten zijn.

Deze zijn het geworden:



Work VS-KF vooraan 19x8.5+16 en achteraan 19x9.5+8

Voor de banden dacht ik aan een 215 en/of 225 erop te leggen zodat deze redelijk getrokken op de velg zal liggen.
Ook stillaan uitkijken voor een K-sport schroefkitje om laten aan te passen voor de airride....
 
leuke velgen hoor! ben benieuwd naar de rest!

ps: heb een bericht van je verwijdert, je had een dubbele post. ;)
 
mlcoolj zei:
leuke velgen hoor! ben benieuwd naar de rest!

ps: heb een bericht van je verwijdert, je had een dubbele post. ;)

Thanks man

Had problemen om iets te posten en had eep paar keer op bevestigen gedrukt zonder resultaat (dacht ik .... :D )
 
Afgelopen dinsdag stond UPS voor de deur met 2 grote dozen komende van de USA of Amerika :D

De velgen zijn aangekomen. Vandaag gemonteerd om eens te kijken hoeveel ze buiten de carrosserie komt.
Foto's zeggen meer dan woorden h?.....



Vooraan:




Achteraan:




Eens kijken wie er zonder schade banden kan opleggen want is niet zo evident blijkbaar.
Als het wat meezit, volgende week de schroefkit bestellen, , nieuwe voor en achterbumper,......( en misschien een apart setje verlagingsveren).
 
Dikke wielen hoor maar ze lijken nu ver uit te steken maar als je straks op een schroefset staat en laag dan vallen ze bijna gewoon in de wielkasten. Ik heb het nu ook hoe lager je gaat hoe verder ze in de wielkast gaan.
 
Ja, verwacht het ook dat als hij terug op de grond staat het een stuk minder zal zijn. De schroefkit is tot om achteraf aan te passen voor airride met de nodige camber erbij.
Maak me zeker geen zorgen, enkel wielkasten laten rollen....
 
Die +24's van Erick paste bij mij ook toen ik hem helemaal omlaag smeet. maar op een beetje normalere hoogte zijn de +37's die ik nu nog heb net aan binnen de spatschermen.
 
Is hetzelfde als bij mijn (vorige) Accord;

hoe platter, hoe meer camber....Er was geen aanpassing gebeurd om meer camber te hebben.

 
@bas; Thanks man ;)

Wil ik vandaag mijn schroefkit bestellen voor de GS en mijn daily. Voor de daily is het H&R geworden en was er heilig overtuigd van dat KW een kit had voor de Lexus GS....... :X Niet dus !!!!

Zal een andere shop moeten zoeken dan zeker voor K-sport, Tein, BC sports,.....
 
Het nut van die extreme schuine stand van wielen ontgaat mij, wat is daar het leuke van als ik vragen mag? Behalve dat de banden nogal scheef afslijten lijkt mij. :D
 
Ok maar op YouTube staan ook video's uit Japan met auto's die zowat op de zijkant van de banden rijden. Maar wat niet kan.
 
Bij extreme verlaging (hier met airride) krijg je dit resultaat.
Als ik ermee reed, stond de wagen terug naar boven en komen de wielen terug recht(er) te staan.

Dit is nu eenmaal de eigenschap van VIP (in dit geval VIP style).
Aangezien ik deze VIP ga volgen, verwacht je dan maar aan een deftig stukje camber.

Extra bandenslijtage........ gelukkig is dit geen daily voor mij.


Ondertussen heb ik mijn velgen binnen gedaan bij de bandenboer om banden te laten opleggen.
Vooraan komt er Toyo 225-35-19 op en achteraan 235-35-19.
 
Coordinator zei:
Ok maar op YouTube staan ook video's uit Japan met auto's die zowat op de zijkant van de banden rijden. Maar wat niet kan.

Ja inderdaad, maar hier zijn de ophanging zodanig aangepast om deze hoek te krijgen, heeft eigenlijk niets maar met -camber te maken.
 
Wel lachen zulke mensen maar heeft niks meer met normaal rijden te maken denk ik. En als oud automonteur denk ik dat teveel off-set ook niet goed is voor je lagers in de assen.
 
Moet ook weten dat die Japanners soms enkele vijzen missen als het om auto's gaat. Er zijn er wel die bijna een volledige deur van een huis als voorspoiler gebruiken, daar zullen ze die vijzen voor nodig hebben dan denk ik.
Die Golderak achtige vans,........ :D

Ik volg je volledig wat het afzien van de lagers betreft, maar een beetje kan geen kwaad h? ;)
Beenharde veringen, geen veercomfort via de banden door het lage profiel, het volgende in lijn zijn idd de lagers dan....
 
Effe snelle update.....

Ondertussen banden op de velgen laten leggen.
Vooraan op de 8,5 breed 225-35-19 en achteraan op de 9,5 breed 235-35-19 Toyo's



Hij ziet er misschien niet uit nu, maar er komt eindelijk terug vooruitgang.

Schroefset van BC Racing is ook onderweg uit de UK waar ik (on)geduldig op wacht.... :)

Gisteren ook de afspraak gemaakt om de airride te laten monteren bij dezelfde mannen die mijn Accord gedaan hadden. De BC schroefset zal daarvoor aangepast worden.
Momenteel de middenconsole gedemonteerd om de inbouw van de bediening te doen. Later volgen de foto's wel als alles gemonteerd is.