Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
ok, als je het weet, zou je het hier willen posten? ik ben benieuwd naar al deze dingen voor als ik aan de beurt ben... teminste... als ik uit Japan haal dan...
twee kennisen van me gaan eerst naar Dld, daar de auto T?V laten keuren en op een 1 dags kenteken zetten, en dan naar de RDW voor NL kenteken. RDW kan niet om eenT?V rapport heen dus moeten ze hem toe laten
Dat klopt en is 1 van de routes die je kan volgen. TuV keuring kan trouwens ook hier in NL.
Maar de regels zijn versoepeld. NL moet voldoen aan de EU regels en dat betekent dat auto's van voor 1998 alleen aan de standaard eisen moeten voldoen plus apk en de papieren moeten kloppen. De rdw site geeft aan dat dit voor invoer van US auto's makkelijk is want die kunnen datum toelating aantonen met US Title. Je zou zeggen als dat voor die US auto's kan waarom dan niet voor mijn Celsior uit Japan
RDW gaf aan dat mijn redenatie klopte...heb keurmeester uit Schiedam aan de lijn gehad maar hij had ze zo nog niet voorbij zien komen. Man werd overigens erg vriendelijk toen hij vroeg om wat voor auto het ging....blijkbaar een liefhebber!
Even korte update! de witte Celsior is besteld ....nu wachten op de papieren. De eerste mee en tegenvallers zijn er al De kosten voor lossen in de Rotterdamse haven zijn hoog 8O (in verhouding tot wat ze doen erg hoog) maar de meevaller is dat voorzover nu bekend alleen de koplamplenzen hoeven te worden " omgebouwd" naar LHD.
Nou dat niet maar met het lage aankoopbedrag in Japan lijkt alles een beetje uit zijn verband als je naar de bijkomende kosten kijkt. Maar goed 475 euro voor lossen (dat is excl. inklaren etc door de agent) is een fors bedrag.
Jelmer heb je nog goede tips waar ik koplampen kan vinden?
Volgens twee agenten die ik heb gesproken is dit standaard....vraag kwma of de auto niet in Antwerpen aan land kwam waarschijnlijk daar goedkoper.
Nog zo'n leuk punt is de BPM....daar is geloof ik iedereen anders over aan het denken. Autoweek geeft zo'n leuk voorbeeldje weer waarbij de BPM volgens oude regeling en nieuwe regeling wordt gepresenteerd. Naar nu blijkt is oude regeling gewoon het huidige douanesysteem en de nieuwe regeling (wat zo leuk in de pers stond) kan je wel toepassen maar dan moet je een taxatierapport hebben wat het verschil in veel gevallen teniet doet vanwege de kosten voor taxatie....
Overigens geen geklaag van mij het is nog steeds veel goedkoper dan hier een dergelijke auto kopen plus het is toch wel een bijzonder ding.
Precies en dat is de exact de reden dat ik het zelf eens uit wilde proberen. Ben inmiddels heel aardig onderweg. Veel info op het web is wel heel erg verouderd als het om import van auto's gaat!
Bedoelde je zoiets als dit Jelmer?
Aristo v300 vertex turbo, Bilstein schokdempers, distributieriem vervangen... 1998, 144000 km. Prijs fob 5000 usd...( en dan de rest natuurlijk om hem hier op de weg te krijgen)