Dank!!! Ik hoop dat ik er veel plezier aan ga beleven.
Kosten om ze hier op de weg te krijgen (in volgorde zoals ze van je bankrekening af gaan
):
-Transportverzekering (75 euro)
-Transportkosten vanaf dealer Japan naar Boot (reken op max 200 euro als het meer is niet doen)
-Verschepingskosten (reken op zo'n 800-1000 euro afhankelijk van de vervoerder en dealer)
-Kosten Rotterdamse haven (absurd hoog) voor lossen (475 euro)
-Kosten T1 document om je auto naar douaneloods te krijgen (75 euro)
-Kosten Douane agent (zo rond de 150 euro, kan duurder/goedkoper. Kom je niet onderuit)
-Kosten transport naar douaneloods (vaak gratis)
-Importheffing 10% over aankoopwaarde plus transportkosten (niet verzekering)
-BTW over aankoopwaarde plus transportkosten (19%)
-Ombouw koplampen (bij JDM tussen de 150 en 200 euro, heb ik een adres voor)
-Eventuele aanpassingen voor rdw (leuk die spoilers als Veilside ed maar je kan er ook op afgekeurd worden)
-Keuring bij RDW (171 euro)
-Chassisnummer inslaan (90 euro)
-Agent voor keuring als je het niet zelf wilt doen (is soms goedkoper als je geen aanhanger of autotransporter hebt)
-Eventuele taxatie voor BPM (ronde de 150 euro)
-BPM
-Kentekenplaten (35 euro)
-Kenteken
en dan kan je gaan rijden! Reken eropdat als je bijvoorbeeld een celsior voor 1500 euro koopt in Japan je uiteindelijk 4500 euro kwijt bent voor je kan gaan rijden (helemaal zelf doen kan goedkoper zijn maar wel veel bewerkelijker)
UK is inderdaad een goede optie. Ik ben er zelf heel vaak maar je moet wel geluk hebben want de marges die ze gerekend worden op JDM import zijn echt hoog. Ben nu bezig met een Nissan Figaro maar die gaat toch echt uit Japan komen en niet de UK. Verder aan het kijken of ik een Supra hierheen kan halen....Mocht er nog interesse zijn...laat maar weten.