Even voorstellen

Ren?

Hoort erbij
7 aug 2010
64
0
0
Nam je ook niet helemaal serieus :) Kwam deze net tegen op de voorraadlijst die ik had van de leverancier van mijn Celsior :D
Wel een mooi ding!
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Wolf in schaapskleren :angel: zeker met nog een paar aanpassingen :lol:
 

relexus

Hoort erbij
4 okt 2010
76
0
0
zie ik hier goed dat je 536,- euro betaald hebt voor een celsior oftewel ls400? :eek: dat is wel erg weinig geld... 8O
 

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
welkom rene hier op het forum en gelijk al al leuke ideeen woehaa da hebben we nodig mag ik vragen of ze daar ook een IS F aanbieden en wat kosten ze dan ;)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
vast wel.. maar dan komt het hier aan en dan betaal je je blauw aan bpm :sad:
 

Ren?

Hoort erbij
7 aug 2010
64
0
0
Heren,

De Celsior die ik heb laten overkomen was ietsje duurder dan 536 euro maar 1250 euro is toch nog steeds niet duur? :D Kost overigens heel wat meer om het hier op de weg te krijgen maar uiteindelijk is de totaalprijs nog altijd lager dan de sloopwaarde :llol:
Enige nadeel...het is wel een rhd. Voordeel...waanzinnig lage kilometerstanden en redelijk tot zeer goed onderhouden.
Die Celsior van 536 euro is geen uitzondering er staan er aardig wat te koop voor die prijs. Heeft alles te maken met Japanse APK en belastingsysteem waardoor een auto van 15 jaar gewoon niets meer waard is. Ik hoorde van mijn dealer daar dat er soms auto's van die leeftijd met grote motoren gratis worden weggegeven aan de dealer bij aankoop van iets nieuws....
(En die 15 jaar past weer mooi bij de bijtellingsregeling die wij hier hebben...als je je auto op de zaak kan zetten)

IS-F is daar zeker te koop maar gebruikt ben ik ze nog niet tegengekomen....Inderdaad BPM kan fors zijn maar ook nog eens 10% invoerrechten.
Als je iets uit Japan wilt halen kijk dan naar iets van voor 1997 dan lift je mee op een regeling die pas sinds vorig jaar mei hier geldt en dat is dat je auto moet voldoen aan een uitgebreide APK om toegelaten te worden door de RDW. Voorheen moest je of een uitgebreide keuring laten uitvoeren of de TUV route volgen wat je meer zou kosten dan de auto zelf in Japan. De regeling was bedoeld voor import uit de USA maar naar blijkt werkt die ook perfect voor JDM auto's.

Mijn Celsior is afgelopen vrijdag zonder problemen goedgekeurd.Enige kosten waren 2 nieuwe voorbanden en de ombouw van de koplampen (dat is overigens nog niet zo eenvoudig maar niet duur, kom ik later nog wel op terug). Het is nu wachten op de papierwinkel voor dat ik kan gaan rijden.

Overigens nog iemand interesse:)
Toyota Aristo S300 Vertex uit 1997 met 117700 kilometer, razendsnel! voor ja schrik niet 2800 euro!!!(Hier op de weg waarschijnlijk uiteindelijk zo'n 5500 euro met alle kosten)
 

Bijlagen

  • 04.jpg
    04.jpg
    160,3 KB · Weergaven: 37

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
dus je celsior die staat voor je deur? iets met worthless without pics emoticon...
 

Ren?

Hoort erbij
7 aug 2010
64
0
0
De Celsior staat op dit moment nog in een loods :D waar die even flink gepoetst wordt in afwachting van het kenteken en de afhandeling van de BPM...eind deze week of begin volgende week voor mijn deur en dan volgen de foto's:)
 

Ren?

Hoort erbij
7 aug 2010
64
0
0
Ahh wel aardig... de Celsior kwam in Rotterdam aan na meer dan een maand op de boot te hebben gestaan volgens het verhaal moesten er heel wat oudere auto's geholpen worden met starten etc...maar bij de Celsior was het sleutel om en lopen maar...Overigens kwamen er direct vragen toen die in de douaneloods stond ...wat is dit? Waar komt dit vandaan? En wat is de prijs..... :D

De vraag die ik heb... is dit nu de enige Celsior in Nederland???? Rdw kon zo snel niets vinden....
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ik zou het zo 123 niet kunnen zeggen... heb wel wat aristos langs zien komen maar nog geen celsior! Gefeliciteerd nog heh!
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Veel geluk ermee, ben benieuwd....
Dat is het voordeel van een Toyota/Lexus h?, die vallen bijna nooit in panne, gevarendriehoek of brandblusser is hier overbodig gewicht .... :D

Ben er ook mee bezig geweest om er 1neke te laten overkomen uit de US of japan, tot ik in de UK mijn huidige GS tegen kwam voor die prijs, ben hem eigenlijk meteen zelf gaan halen, kon ik niet laten staan.....!!


Misschien een praktische vraag:
Wat bedoelen jullie precies met de kosten om hier op de weg te krijgen?? Ik neem aan dat dit de kosten zijn om de Lex in te voeren en het aanvragen van de juiste papieren.
Niet de inschrijving en verzekering want die moet je toch voor elke andere wagen betalen of zie ik het verkeerd voor Nederland??
 

Ren?

Hoort erbij
7 aug 2010
64
0
0
Dank!!! Ik hoop dat ik er veel plezier aan ga beleven.

Kosten om ze hier op de weg te krijgen (in volgorde zoals ze van je bankrekening af gaan :D ):
-Transportverzekering (75 euro)
-Transportkosten vanaf dealer Japan naar Boot (reken op max 200 euro als het meer is niet doen)
-Verschepingskosten (reken op zo'n 800-1000 euro afhankelijk van de vervoerder en dealer)
-Kosten Rotterdamse haven (absurd hoog) voor lossen (475 euro)
-Kosten T1 document om je auto naar douaneloods te krijgen (75 euro)
-Kosten Douane agent (zo rond de 150 euro, kan duurder/goedkoper. Kom je niet onderuit)
-Kosten transport naar douaneloods (vaak gratis)
-Importheffing 10% over aankoopwaarde plus transportkosten (niet verzekering)
-BTW over aankoopwaarde plus transportkosten (19%)
-Ombouw koplampen (bij JDM tussen de 150 en 200 euro, heb ik een adres voor)
-Eventuele aanpassingen voor rdw (leuk die spoilers als Veilside ed maar je kan er ook op afgekeurd worden)
-Keuring bij RDW (171 euro)
-Chassisnummer inslaan (90 euro)
-Agent voor keuring als je het niet zelf wilt doen (is soms goedkoper als je geen aanhanger of autotransporter hebt)
-Eventuele taxatie voor BPM (ronde de 150 euro)
-BPM
-Kentekenplaten (35 euro)
-Kenteken

en dan kan je gaan rijden! Reken eropdat als je bijvoorbeeld een celsior voor 1500 euro koopt in Japan je uiteindelijk 4500 euro kwijt bent voor je kan gaan rijden (helemaal zelf doen kan goedkoper zijn maar wel veel bewerkelijker)

UK is inderdaad een goede optie. Ik ben er zelf heel vaak maar je moet wel geluk hebben want de marges die ze gerekend worden op JDM import zijn echt hoog. Ben nu bezig met een Nissan Figaro maar die gaat toch echt uit Japan komen en niet de UK. Verder aan het kijken of ik een Supra hierheen kan halen....Mocht er nog interesse zijn...laat maar weten.
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Damn 8O 8O wat een regeling allemaal..............

Wat heb ik betaald uit de UK

De trein Calais-Folkstone voor 1 wagen heen en terug; kostprijs 60?
De trein Folkstone-Calais enkele reis met de Lexus; kostprijs +-200?
Bakje benzine voor de GS: 60? (Mazout voor de andere wagen ...... firmawagen :D )
Met het aankoop bewijs naar de douane voor invoering van de wagen; kostprijs: de volle 0.10? :D
Naar Toyota Belgium voor een homoligatie van het voertuig; kostprijs 100? (had de tijd nog niet om mijn bakkie koffie op te drinken, zo snel ging het :) )
Ombouw koplampen; kostprijs ??
Hiermee kan ik naar de keuring; kostprijs +-40? (dacht ik)
Inschrijving; kostprijs +-1500?
Nummerplaat zat tot vorige maand gratis bij de inschrijving; kostprijs 25?
Verzekering; kostprijs +-400?

De laatste 4 kostgen heb je natuurlijk altijd nodig als je een wagen hier in Belgi? wil inschrijven, dus die kosten hebben niets met de import te maken...

Ik had wel geluk met de Lexus omdat het een originele Engelse wagen is en niet via parallel-import uit Japan komt. Dit voor de homoligatie, anders zou ik maaaaaaanden bezig zijn om alles in orde te krijgen.

Kan je een horen (of geef effe het adres natuurlijk, dan hoor ik wel :p ) voor 2 koplampen voor een GS300 bj 11-1997 (model 1998)?? Geen Xenon!! Zolang er een E keuring opstaat is het 'normaal' geen probleem hier (al weet je nooit met de keuring hier :roll:
 

Ren?

Hoort erbij
7 aug 2010
64
0
0
Nou dat is in Belgie toch ook nog een heel verhaal.
Punt is wel dat we hier met JDm auto's praten over niet gehomologeerde auto's(!). Ok Celsior is gelijk aan een LS maar er zijn wel wat verschillen zeker als het om het papierwerk gaat. En die auto's krijgen we nu tot bouwjaar 1997 op kenteken zonder door allerlei keuringen te moeten gaan:) Handig toch! Kan je nog eens een bijzonder apparaat voor weinig geld aanschaffen!
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Ja inderdaad, bij Toyota Belgium zegde ze ook als het om een JDM ging, het ook een ander verhaal was.

Was nog vergeten vermelden dat ik een transit verzekering voor de GS genomen had van 135? voor 14 dagen hier in Belgi?, zodat ik de wagen gewoon naar huis kon rijden.
 

Ren?

Hoort erbij
7 aug 2010
64
0
0
Nou heb ik hem...het koopje van de maand: Toyota Celsior 05-1995..104.000 km...voor: 451 euro (nee geen tikfout).
 

Bijlagen

  • 01w.jpg
    01w.jpg
    55,3 KB · Weergaven: 31

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Nice 8)

Zeker voor die prijs, dan mogen er nog kleine kosten aan zijn, dan is het nog steeds geen geld vind ik....
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Damn... Maar dat stuur aan de andere kant blijft me dwars zitten....Misschien contacteer ik je wel over een tijdje ofzo voor wat leuks... Zo'n Vertex blijft wel ?ber vet :worship: mooi kleurtje en lederen bekleding, dan vind ik het wel weer aantrekkelijker worden

Dat word voorlopig even sparen... :llol: ....'97... dus over twee jaar leuke bijtelling 8)
 

Ren?

Hoort erbij
7 aug 2010
64
0
0
Ha Jelmer,

Tsja die bijtelling is idd wel leuk met die lage prijzen. Zag overigens dat er verschil is tussen een Aristo S300 Vertex en een Aristo V300 Vertex...die laatste is het beest met volgens oficiele opgaaf 280 pk maar dat schijnt vaak meer dan 300 pk te zijn en 4 wiel besturing :) . Ik kwam er ook daar een paar van tegen met wederom zeer lage prijzen....Ik hoor het wel.