Foutcodes, help!

Erwin Lagcher

Actief
16 nov 2015
181
16
18
Hallo allemaal,

Ik heb de volgende foutcodes in mijn auto aangetroffen.
Ik vermoed dat het een bougie betreft die op is.
Motor loopt op 5 pitten en af en toe gewoon weer op 6, met name in de hoge toeren.
Wat denken jullie?
 

Bijlagen

  • photo4603.jpg
    photo4603.jpg
    37,9 KB · Weergaven: 46

Erwin Lagcher

Actief
16 nov 2015
181
16
18
Ecu een reset gegeven. Toch maar een nieuwe bougie op de eerste cilinder.
Hij loopt netter stationair, maar nog steeds schudt hij en bij volgas verzuipt hij en stort compleet in. Zodra ik het gas wat laat vieren versnelt hij wel. Nog niet met volle kracht. Ook hoor je vanaf 2000 RPM de kleppen wat meer maar volgens mij kan dat ook komen omdat zijn brandstof toevoer ontregeld lijkt?
Ik word er wel zo langzamerhand moedeloos van.
Kan een gasklep positiesensor verkeerd gemonteerd zijn?
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Tip: voer bij zoektochten als deze altijd een wijziging per keer door, anders hussel je straks vanalles door elkaar en weet je uiteindelijk helemaal niet meer de verschijnselen te rijmen.
 

Erwin Lagcher

Actief
16 nov 2015
181
16
18
Tip: voer bij zoektochten als deze altijd een wijziging per keer door, anders hussel je straks vanalles door elkaar en weet je uiteindelijk helemaal niet meer de verschijnselen te rijmen.

Dat doe ik ook juist.

In onderstaande volgorde:

* Bobine
* Bougies
* Bleef op 5 pitten lopen en gasklep rammelde, dus een nieuwe gasklepsensor gemonteerd (kan deze trouwens verkeerd gemonteerd worden en dan bedoel ik niet het afstellen?)
* Een nieuwe injector omdat er een overleden was.
* Gisteren de ECU een reset gegeven. Helaas toch een bougie overleden en gelijk vervangen.
* Hij loopt op 6 cilinders echter plopt hij nog uit de uitlaat en verzuipt hij bij volgas geven. De VVTI wordt niet eens aangesproken. Vanmorgen wel naar mijn werk gereden en harder dan 85 wil hij niet.
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Haal de stekker eens los van de LuchtMassaMeter, geeft dit een positieve verandering dan kon deze LMM wel defect zijn. Deze zit in de aanzuiging tussen luchtfilter en inlaatspruitstuk, grote stekker met 5-7 draden.
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
No Title

Zoals op onderstaande foto's ziet een LMM er uit voor een IS250.
 

Bijlagen

  • photo4688.jpg
    photo4688.jpg
    22,9 KB · Weergaven: 47
  • photo4689.jpg
    photo4689.jpg
    24,2 KB · Weergaven: 40

Erwin Lagcher

Actief
16 nov 2015
181
16
18
No Title

dit is voor een is200 als ik het goed heb gevonden op google , is de sensor in de aanzuigbuis


en hier het artikel
http://z4.invisionfree.com/lexusaltezzaclub/ar/t2050.htm

Dank u!
Volgens mij is dat alleen de 300.

de 200 heeft een andere luchtfilterbehuizing.

Wat mij vanmorgen opviel is dat bij volgas hij verzuipend de 85 krap aantikt. Echter bij halfgas trekt hij hem wel door naar de 130 a 140 (gemeten op de povinciale weg)
Ik zou bijna denken dat de gasklepsensor niet helemaal goed gemonteerd zit.
 

Bijlagen

  • photo4696.jpg
    photo4696.jpg
    21,6 KB · Weergaven: 37

Erwin Lagcher

Actief
16 nov 2015
181
16
18
No Title

Als je de sensor monteert, waar komt dan het asje vanuit het gasklephuis te zitten, op de rode plek of de blauwe plek?
Hij zit nu op de rode plek en dat zou kunnen verklaren waarom hij bij volgas verzuipt, of zie ik dat verkeerd?
 

Bijlagen

  • photo4697.JPG
    photo4697.JPG
    36,5 KB · Weergaven: 40

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Als je de sensor monteert, waar komt dan het asje vanuit het gasklephuis te zitten, op de rode plek of de blauwe plek?
Hij zit nu op de rode plek en dat zou kunnen verklaren waarom hij bij volgas verzuipt, of zie ik dat verkeerd?

Als ik de constructie beredeneer, dan zou het asje op de blauwe plek moeten zitten en de sensor schijf op de foto linksom (=CCW) moeten laten draaien als de gasklep opent. Maar het is ook goed voor te stellen dat bij losmaken van de sensor het asje naar de rode positie schiet zo gauw daar ruimte voor ontstaat. Maar waarom zoek je naar zaken die je niet open hebt gehad? Zo'n as verspringt niet zomaar. De bevestigingsschroeven van de sensor waren hoogstwaarschijnlijkvoorzien van zegellak, want de afstelling van zo'n sensor ligt nogal gevoelig. Als het asje daadwerkelijk op de rode positie heeft gezeten, dan zal de sensor de gaskleppositie niet hebben kunnen registreren en zal waarschijnlijk sprake zijn van te arm mengsel ipv te rijk. Zo ja, kijk daar dan mee uit, want een te arm mengsel zorgt voor een te hoge verbrandingstemperatuur en richt schade aan! Is de kleur van je bougies aan de grijs/witte kant, dan loopt je blok te arm.
 
Laatst bewerkt:

Erwin Lagcher

Actief
16 nov 2015
181
16
18
En als hij te arm loopt, dan bij volgas kan hij niet genoeg brandstof inspuiten en houdt hij in.
Hij is vervangen en zit volgens mij in het rode gedeelte. En het blok is vrij warm en helemaal als ik een bobine los schroef, is die nogal heet.
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Ga met die auto naar iemand die verstand heeft van zaken, ga niet zelf van alles loshalen en zoals Xenon ook al zegt, (waarom dingen openmaken die je daarvoor ook niet open hebt gehad.)
Wat geeft de auto nu voor een foutcodes aan, dat vindt ik veel belangrijker dan van alles proberen. Zo kan ook nog je brandstofdrukregelaar stuk zijn? Als deze een te hoge druk afregelt spuit hij meer brandstof in , in dezelfde inspuit tijd. Wat is de motortemperatuur volgens de computer, daar heb je veel meer aan. Als de computer een motortemperatuur ziet van -50 graden zal hij veel te veel in gaan spuiten. Kijk of liever nog laat er naar kijken wat die waardes zijn.
 

Erwin Lagcher

Actief
16 nov 2015
181
16
18
Ik ben gistermiddag naar de garage gegaan en wat blijkt, toch nog een bobine overleden ondanks dat ik er al 2 vervangen had.
Gelijk besteld en hopelijk vandaag of morgen al binnen.